Thermaltake Sonic Tower CL-P0071 Review

Jochemp 5 augustus 2007, 643 views

Thermaltake Sonic Tower CL-P0071

Pluspunten

• Stil
  • Uitbreidingsmogelijkheden
  • Een leek kan het installeren

Minpunten

• Lomp
  • Niet de goedkoopste die er is
  • Deukjes worden snel veroorzaakt

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 4
Installatie- gemak:

Aangezien de andere reviews over deze koeler niet echt positief zijn, ben ik hier om dat recht te trekken. Bij mij ging de installatie prima, opzich niet zoveel problemen mee gehad. Ik heb in mijn eigen PC de ThermalTake Big Typhoon, en die vind ik nog veel beroerder qua installatie. Het installeren van de clips op het moederbord gaat prima, ookal zat hij bij mij aan een kant een beetje scheef. Toch heb ik de koeler erop gezet en met een schroevendraaier succesvol vast gezet.

Compatibiliteit:

Deze is zeer goed. Er zijn heel wat sockets die deze koeler ondersteunen, en voor elke socket hebben ze een ander zakje. Ook is de gebruiksaanwijzing prima en duidelijk voor als je even hulp nodig hebt

Modbaarheid:

Ook leuk. Ze leveren twee brackets mee om een extra 120mm fan erop te zetten. Ik heb hier nog niet gebruik van gemaakt, maar het is wel leuk voor in de toekomst!

Prijs:

Opzich valt het nog wel mee voor een 6 heat-sink koeler. ThermalTake heeft hele goede koelers en deze is ook een van de goede! Geruisloos, efficiŽnt en natuurlijk lomp, maar ik vind hem zo lelijk, dat hij mooi is :)

Heb jij ook een Thermaltake Sonic Tower CL-P0071?

een review van een cpu cooler zonder temps das niet echt een goed review hee.
en eerlijk gezegt zou ik die big typhoon nooit vervangen hebben voor een soniq tower.
niet om te zagen ofzo maar Big typhoon installeerd zeer vlot en gemakkelijk.
Hey Jochem, een vergelijking tussen de twee coolers zou inderdaad beter zijn.

Maar Swornenemy, of de Big Typhoon nou wel of niet beter is kan je nog steeds niet zeggen na deze review.
Wat ik je wel kan zeggen is dat ik 'm zelf heb en dat ik lagere temperaturen haal met de Sonic Tower ťn 2 Delta ventilatoren, dan met een Big Typhoon en 1 delta fan...

Verder is het geen 6 heatsink koeler, maar een 6 heatpipe koeler, en dan nog... zijn het er maar 3.

Plaatje !