Specificaties Tower, 6 interne + 4 externe bays - Bekijk alle specificaties

Zalman Z9 Plus Review

KimboCake 2 januari 2012, laatste update op 2 januari 2012, 3.519 views

Zalman Z9 Plus

Pluspunten

• de 7 fans, waarvan je 3 mee krijgt,
  • effectieve temp meter.

Minpunten

• goedkoop materiaal,
  • geen modbaarheid

Algemene beoordeling

Ik vind dat de kast zijn beoordeling goed, waard is, helaas niet hoger aangezien er toch wat min puntjes aan zijn, waarvan 1 een fabrieks fout is, 1 van de uitgangen achter waar een pci of een pcie kaart kan was een schroef gat overgedraaid, zeer jammer maar dat hinderd mij zelf niet zo heel erg zolang het maar vast zit, verder heb ik er een Corsair h70 in zitten aan de achterkant, waardoor de 2e fan aan de boven kant er uit moest? anders kon ik mijn Corsair h70 er niet kwijt... Dat vond ik zeer tegen vallen en jammer aangezien ik hem ook nergens anders zou kunnen plaatsen zonder verlengde slangen.

Bouwkwaliteit en afwerking

Ik vind de bouwkwaliteit en afwerking wel goed, kan niet zeggen dat het de beste materiaal is of het sterkste materiaal, meeste bestaat uit kunstof tot een zeer matig zacht metaal, (niet zo zacht dat je het buigt met 1 vinger,) voor de rest vond ik het wel zeer mooi dat de gleufjes voor er uit gehaald kunnen worden door mate van een schroefje 2x, normaal breek je ze af en gooi je ze weg, en dan zit er maar een gat... Nu niet dus hier is over naar gedacht, verder zitten er ook geen scherpe randjes aan de kast.

Inbouw- mogelijkheden

Gewoon zoals een normale simpele kast, vandaar ook de prijs denk ik, 55euro is niet zo zeer een ultimate gamers kast ofzo, maar verder zitten er zeer zeker genoeg fan gaten in! heb er nu zelf door mate van een Corsair h70 met fan optie for 2, 8 fans in zitten, draai op 4ghz niet hoger als 35c op max load van 100%

Koelings- mogelijkheden

Zeer goed en zeker een koolkast badge waard, Er zit een mogelijkheid van 7fans in de kast, en je krijgt er 3 mee geleverd, verder heb je een temp meter aan de voorkant van de kast, als je het zelf niet mooi vind zou je hem eruit kunnen halen, helaas vervalt dan wel je reset knop, en hdd led,

Installatie- gemak

Zeer goed, alleen mocht er wel ietsje meer ruimte aan de kabel management kant zitten aangezien je al snel ruimte te kort komt. Voor de rest is het een noob vriendelijke kast, en redelijk betrouwbaar zo ver. Het is zeer simpel de HDD schijven erin te schuiven door middel van 2 rubberen ringen die je op de HDD schuift, en 1 schroefje achter, en de dvd/cd stations kun je ook zeer makkelijk en eenvoudig plaatsen.

Modbaarheid

Helaas moet ik daar een voldoende op geven. Waarom? Er is geen waarom, de kast zijn prijs staat er ook naar om te zeggen dat het geen kast is waar 1 en al modbaarheid aan of op zit. maar als je dat niet nodig bent zoals ik? Dan is het een zeer mooie en effectieve kast.

Prijs is laag, mocht van mij wel lager aangezien het materiaal echt goedkoop is, voor de rest wel goed.

Een paar screens: helaas op slechte qualiteit weet niet waarom, ze zijn genomen met een HD cam, die blijkbaar niet goed is ingesteld of niet goed is? mja komt wel een ander voor via tweakers haha :P

PS: Dit is me eerste review...

Voor een video review:

Heb jij ook een Zalman Z9 Plus?

Aardige review; de foto's zijn best oké :) Ik vind de kleuren combi wel aardig: dat zwart van de voeding, bord en binnenkant kast met het blauw en rood van de fan's en het temperatuur lcd'tje. Wel nog twee tips: je taalgebruik mag wat beter en als je de kabelsoep in je kast opruimt, is je pc waarschijnlijk nog 'n graadje koeler.
Haha G3lderland,

Leuk dat je het zegt, vandaag nog even geprobeert alle kabels zoveel mogelijk weg te werken aan de achterkant, maar beter dan dit lukt helaas echt niet dus dat is een - puntje aan de kabel management van deze kast,

Verder krijg je er normaal 3 blauwe fans bij, heb zelf rode toegevoegd.
Het kan zijn dat mijn taalgebruik niet 100% is, heb soms last van lichte dislectie mijn excusses voor dat.

Groetjes
Nette review, misschien zou het leuk zijn om een paar foto's toe te voegen met het sidepanel er af, zodat andere mensen een betere inschatting kunnen maken van de ruimte in de kast. Verder werd mijn z9 plus met 4 fans geleverd (1 bovenin, 1 achterkant, 1 voorkant en 1 in het side panel).
Beste p0pe,

Heel erg bedankt voor je reactie, ik zal zo snel mogelijk wat foto's maken met de sidepanel eraf :) Voor de rest kreeg ik er ook 4 bij dat klopt helemaal :)

Groetjes
Een nette review ;)

Nog even een vraagje: Kan je die led's op de fans uit doen?
Vast wel, en anders trek je dr toch gewoon een draadje los! ;)