Samsung microSDHC 32GB Class 10 Review

Bartjebart 7 december 2011, laatste update op 17 november 2015, 11.586 views

Samsung microSDHC 32GB Class 10

Pluspunten

• snel
  • goedkoop
  • veel ruimte

Minpunten

• Geen negatieve eigenschappen gevonden.

Ik was op zoek naar uitbreiding voor mijn telefoon (ZTE San Francisco).
Na kort zoeken in de pricewatch kwam ik dit kaartje tegen. 32GB class 10 voor slechts 3 tientjes. Flink veel bang for bucks dus!
Ruim een jaar geleden betaalde ik voor 16GB class 2 nog ongeveer 50 euro.

Het kaartje was niet al te goed leverbaar, maar vandaag heb ik hem dus binnen gekregen. Het kaartje wordt geleverd in een kunststof 'bakje' en met een SD-adapter. Ik heb direct maar even een benchmarkje gedaan met CrystalDiskMark 2.2. Als vergelijkingsmateriaal had ik een Kingston 16GB class 2 kaartje en een Verbatim kaartje van 2GB (class onbekend). De laatste werd standaard met de telefoon meegeleverd.

In de bijgevoegde grafiekjes zie je de resultaten van de benchmarks (alle snelheden in MB/s). Bij het lezen is er niet zo heel veel verschil. Bij het schrijven worden de verschillen al groter. De verschillen worden helemaal groot op het moment dat er kleine (512k) bestandjes worden geschreven. De Samsung steekt er dan met kop en schouders bovenuit, waardoor het verschil in class goed tot uiting komt. Bij bestandjes van 4k verliest de Samsung ook behoorlijk aan snelheid, maar ligt dan procentueel gezien nog mijlenver voor op de andere twee kaartjes.

Leessnelheden

Schrijfsnelheden

Veel meer heb ik niet te zeggen. Betrouwbaarheid kan ik nog geen uitspraken doen en het is 'slechts' een micro-SD-kaartje, dus zo heel veel valt er natuurlijk ook niet te vertellen. Bottom line: ik ben zeer tevreden.

Heb jij ook een Samsung microSDHC 32GB Class 10?

Ik heb het ook zojuist geprobeerd, bij azerty voor 32 euro! Je ziet trouwens duidelijk het verschil in class 2 en class 10! Ik ben benieuwd waarneer ik hem binnenkrijg!
Inderdaad. Vooral bij het schrijven is een verschil te zien. En al helemaal bij het schrijven van kleine (512k) bestandjes is het verschil enorm.
Ik zou het niet weten wat mijn telefoon doet tijdens muziek luisteren, maar het idee dat ik ipv 7 gig aan muziek kan doen, 30 gig aan muziek maakt mij erg blij!
Ik had in eerste instantie ook bij Azerty besteld, maar die konden pas op 13 Januari leveren en dat vond ik onacceptabel, maar nu heb ik bij flevowebwinkel besteld, maar daar ben ik ook nog steeds het wachten.
dank voor de review. kon nergens vinden of er ook een sd adapter bijgeleverd werd. nu eindelijk antwoord op die vraag :)
Lijkt me een goeie kaart, alleen jammer dat ie zo moeilijk te verkrijgen is. Mooi voor de mensen die een aantal dagen geleden hebben besteld en het geduld hebben.
Ik had net wat volk gevonden om de verzendkosten te drukken (verzenden naar belgiŽ) en nu blijkt de prijs dus sinds gisteren de hoogte te zijn ingegaan. Jammere zaak! Nu is het wachten tot die prijs terug zakt..
Ik vind je review niet k*t hoor. Je geeft vooral goed beeld dat het een jaar geleden flink duurder was. Ik heb overigens ook bij salland besteld, maar niet bij salland zelf maar bij flevowebwinkel, deze hoort ook bij salland.

Over levertijd ben ik echt niet te spreken, eerst was verwachte binnenkomst bij hun 8 December, toen ging ie naar 2 December en nu is ie naar 12 December. Maar heb gelukkig wel de tijd om te wachten, maar alleen niet een hele maand.

[Reactie gewijzigd door 318025 op 6 december 2011 10:07]

Ik heb hem binnen, hij werkt niet met de htc hero!
als mijn review blijkbaar zo kut is, waarom geeft dan niemand een suggestie voor verbetering?
Prima review hoor! Er valt ook niet veel meer te vertellen ja over zo'n SD kaartje...
Ook ik heb net deze gekocht bij Mediamarkt http://www.mediamarkt.nl/...0,10259,14841,236235.html Wat nu het verschil is met het kaartje wat hier is besproken, is mij niet duidelijk.

Heb hem alvast besteld voor het ASUS Pad die ik in Januari ga aanschaffen.
Die jij hebt gekocht is een SD-kaartje. Het kaartje uit deze review is een micro-SD kaartje.
Dat kaartje van de Media Markt is standaard SD en het andere is Micro SD, kijk maar eens naar de afmetingen. Hopelijk kan je de bestelling nog annuleren.
@donnieyen,
ik heb hem 16november al besteld bij flevowebwinkel, verwachtte levertijd staat bij mij ook op 12 december... nog ff en ik wacht al een maand :p

@Bartjebart, bedankt voor je review!
Oh dat zeiden ze bij mij ookal, ik heb al gevraagd of ze uit China rechtstreeks kwamen of Zuid-Korea maar daar kreeg ik geen antwoord op van flevowebwinkel alleen dat ze levertijd niet 100% konden garanderen en ze al een lading vorige week gekregen hadden.

En er zouden veel mensen dit sd kaartje besteld hebben, dus ze zeiden wie als eerste besteld heeft krijgt hem ook eerder, naja vraag me af of die webwinkel niet beter wat voorraad kan gaan bestellen.

Met jouw erbij weet ik dat 3 mensen inclusief ik de verwachte levertijd op 12 December staat. Op die levertijd ga ik ze dus echt afrekenen want als ik iets van eBay bestel is het er sneller.

Ik hoop het dus volgende week te hebben, want in week 51 ga ik op vakantie en als er nog niet geleverd is heb ik niet zoveel aan dat sd kaartje, want ik wil juist hebben omdat ik er dan meer video's op kan zetten voor onderweg te kijken..
Ja idd, met ebay heb je het vaak wel binnen 1,5 tot 2,5 week...

heb vrijdag 2dec. ook ff gebeld of het al binnen was, omdat de verwachtte levertijd ook 2december was :p

Maar ze hadden ze nog niet, en maandag 5dec kreeg ik dus een mail van hen dat het nu op 12dec staat.

Heb er gelukkig absoluut geen haast bij :)

offtopic: heb 1,5 maand terug bij informatique een duracell 32gb class10 kaartje gescoord voor 29,95.
Dus mijn asus transformer zal straks meer dan voldoende opslagruimte hebben :p
Zij zijn ook salland en net die shop reviews eens het lezen, er zitten mensen bij die moeten ruim 2 maanden wachten, dat is toch geen stijl.

Ik snap sowieso niet wat met die slechte levertijd is van die kaartje, die wel kunnen leveren vragen het dubbele. Andere sd kaartjes, dan wel in lagere classes zijn wel gewoon leverbaar.

Alleen voor § 32,88 een Class 10 micro sd kaart is wel erg goedkoop, dus vandaar dat ik nog even wacht, anders had ik al geannuleerd.

[Reactie gewijzigd door 318025 op 7 december 2011 14:38]

Toen ik bij Salland bestelde stond er ook gewoon aangegeven dat de levertijd lang is. Dus dan heb je je er ook simpelweg bij neer te leggen.

En @securitymay: dat Duracell kaartje was een gewoon SD kaartje toch?
bij mij gaf ie 5-10 werkdagen aan toen ik bestelde. Zit nu op 15 werkdagen :p
vind het op zich ook niet erg, heb de tijd wel, anders had ik wel ergens anders besteld.

@ bartjebart het was idd een gewoon sd kaartje.
Heb een asus transformer met dock, dus in het dock een 32gb kaartje, en deze microsd wil ik dan in de transformer zelf doen :)
eenzelfde plan heb ik ook bedacht :) Alleen wil ik de Transformer Prime, dus ik moet nog even geduld hebben ;)
hahah :D
we hebben er 1 over kunnen nemen (32gb b80 versie met dock) voor 360euro, omdat het blokje wat je in het stopcontact steekt niet goed was. Nou die zijn nog wel makkelijk vervangbaar :p

btw, voor de liefhebbers: informatique heeft weer een 32gb sd kaartje te koop voor 29,95 en een 32gb duracell usb stick voor 29,95 :)
Dat is geen micro sd die in de aanbieding is. Want micro sd kaartjes van class 10 schijnen wat duurder te zijn dan gewone sd kaartjes.
nee, daarom zei ik ook sd kaartje ;)
sommigen zouden dat wel handig vinden voor in het dock :)
Bij flevolandwebwinkel gaven ze 1 tot 10 werkdagen aan, dat zijn er nu dus al 12 en ze zouden het nu dus komende maandag binnen verwachten.

En als het dan niet binnen is kan ik net zo goed annuleren want een grotere sd kaartje heb ik nodig om wanneer ik op vakantie ga, dan ben ik gewoon hele dag aan het reizen zo'n beetje, dus wil ik flink wat video kijken.
Levertijd is nu op 1 februari 2012 gezet....
ben bang dat ze ons willen proberen te dwingen om de order te annuleren....
Waar had je 'm vandaan? Ik heb 'm besteld bij Azerty voor 29,73 ofzo, staat nu al op 45,00, onzin
Ik heb hem bij Salland.eu vandaan. Daar is het kaartje inmiddels ook al wat duurder geworden.