Specificaties Rad. HD6670 (800MHz), 1GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

MSI R6670-MD1GD5 Review

ChaosRay666 13 maart 2012, laatste update op 13 maart 2012, 2.066 views

MSI R6670-MD1GD5

Pluspunten

• Geen PCIe power nodig, makkelijk te overclocken, en de extre features , zeer koel te houden

Minpunten

• beetje luid

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Vandaag de kaart binnen gekregen en natuurlijk gelijk ering gezet... in het begin viel Mij op dat deze veel meer geluid produceerd dan Mijn oude XFX 4650 XXX edition. na wat gefiedel om Mijn resolutie in te stellen , MSI after burner erop en oc'en.... ben zeer tevreden, 3DMark Vantage score is verdrievoudigd....

de kaart is makkelijk in te bouwen en omdat je geen extra PCIe-power nodig hebt is hij ook goed te draaien met een wat oudere PSU.

overall zeer tevreden mt Mijn aankoop

EDIT
Heb deze kaart aangeschaft omdat Mijn oude hd4650 van xfx toch wel een oudje was ( DDR2) en lage clock-&memoryspeed had
ben voor de MSI HD6670 gegaan omdat deze betere koeling had dan de meeste HD6670 kaartjes ( 2* 7 cm fan) plus deze is uiteindelijk makkelijker te modden ( wil uiteindelijk de stap naar een watergekoeld systeem overstappen en de MSI is een van de weinige merken die de schroefgaatjes heeft voor een VGA-waterblock van EK op de juiste plek te plaatsten zodat het waterblock gelijk goed zit)

AL Mij oc'en doe ik op stock voltages en ik gebruik hiervoor MSI afterburner 1.6 beta 6c EXTREME ( let op Ik gebruik dus de EXTREME en NIET de normale versie van MSI afterburner). ( OC settings in toegevoegde foto)

GAMES

Ik draai momteel de meeste huidige spellen in full HD met over het algemeen HIGH graphic settings

MSI AfterBurner Extreme Download :

• AMD Phenom II X4 B55
  • ASRock 790GX-PRO
  • 4GB Geil Ram 1333MHz
  • HAF922 Moddd
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een MSI R6670-MD1GD5?

Hmm, dit kaartje kan een geschikte kandidaat zijn, om hem in me 2e game pc te doen. Even over nadenken hoor. Heeft de kaart nog iets wat een andere kaart niet heeft???
Kijk bij dergelijke kaartjes voornamelijk naar prijs (omdat hij dicht bij de HD6750 zit qua prijs), kwaliteit van de fan is ook belangrijk, deze kaart vindt zijn weg vaak naar HTPC's waar ook games op gespeeld worden en die fan moet op zijn minst in ruststand stil zijn.

Anders voor een paar centen deze Accelero L2 erop schroeven;

Heb hem zelf op mijn HD4850 zitten in mijn HTPC, het enige hoorbare is de boxed koeler
Ik heb ook naar deze kaart zitten kijken, maar toen bleek dat de 6770 even duur was. Waarom heb je eigenlijk voor de 6670 ipv. de 6770 gekozen?
op het moment dat Ik hem kocht was deze in de aanbieding en aangezien ik op een budget zat op dat moment heb ik deze aangeschaft met de bijbehorende waterblock als voorbereiding op Mijn overstap naar een watergekoeld systeem ;) .

tevens had ik nog een oudere voeding ZONDER PCIe power op dat moment dus kon ik de 6770 simpelweg niet voorsien van power.

tevens had ik de 6770 bij een kameraad in zijn pc gehoord en was die aanzienlijk luider dan de 6670.

[Reactie gewijzigd door ChaosRay666 op 13 maart 2012 14:13]

foto's kun je gewoon op MSI site vinden... hir in Nederland wordt ed versie met 2 * 7 cm fan geleverd...

3Dmark Vantage score XFX HD4650 :http://3dmark.com/3dmv/3665726
3DMark Vantage score MSI HD6670 : http://3dmark.com/3dmv/3695369
Misschien kan je wat meer informatie geven over de kaart.

Waarom heb je hem gekocht?
Wat foto's, screens van je OC.
Voltage's uploaden etc.

Nu heb ik je een ster gegeven, met meer informatie kan het natuurlijk meer worden...
@rprins : yep kaartje kan battlefield 3 makkelijk draaien ( ultra settings als ik niet op full HD draai en high settings op full HD)

@ Rendiertje: heb Mijn review een edit gegeven hoop dat het je wat meer info geeft.

De MSI HD6670 kan NIET op voltage worden unlocked dus je bent verplicht om op stock voltage te blijven draaien ( wat misschien ook wel zo veilig is zodat je hem niet opblaast), volgens Mij komt dit ook omdat je GEEN extra voeding erop hebt en dus je power via de PCI-slot krijgt en je misschien anders je mobo beschadigt(???)
Hij zit bij Mij in een HAF922 met een open side panel ( met daarop een 200mm CM Flowmaster) waarschijnlijk hoor ik hem daardoor in vergelijking tot Mijn oude XFX kaart. Ik denk dat in een "gesloten" case je de fans niet zult horen.
maar als je uiteindelijk een waterblock erop gaat zetten ( zoals ik van plan ben) dan heeft de MSI de schroefgaten hiervoor beter geplaatst dan asus of XFX bv. , daar schijnt de het WB er iets off-side op te komen wat uiteindelijk de koeling benadeeld.
Was het niet zo dat je maar een bepaald commando in een van de .cfg bestanden van de Afterburner moest toevoegen om het OC limiet te verwijderen?
Bij een 6970 werkte het iig wel :+

Mooie score trouwens!
klopt maar in de "normale" versie kun je dan nog steeds niet extreem oc'en, de clock komt niet boven de 900MHz en mem niet boven 1150 MHz, met de AfterBurner Extreme kun je uiteindelijk hogere snelheden halen.

dat commando waar jij het over hebt is om het voltage te unlocken ( wat overigens niet mogelijk is bij deze kaart)
kan deze kaart battlefield 3 aan ?
Zou ook makkelijk zijn als je wat foto's plaatst en bv een screen van je Vantage score ect.....
heb nu afterburner Extreme 1.6 beta 6 gedraaid om te oc'en, inmiddels is Mijn core speed op 1040MHz & memory clock op 1200MHz .... kaart blijft stabiel ...

LET OP EXTREEM OVERCLOCKEN is alleen mogelijk met the MSI afterburner Extreme, anders kun je de core niet over de 900 MHz & memory clock 1150 MHz krijgen

MSI afterburner extreme 1.6 beta 6 link :http://downloads.guru3d.c...Beta-6-download-2559.html