ViewSonic V350 Zwart Review

japio81 1 december 2011, laatste update op 1 december 2011, 782 views

ViewSonic V350 Zwart

Pluspunten

• dual sim / dual standby
  • stevig

Minpunten

• Beperkte accuduur

Na lang wachten heb ik in de V350 eindelijk de telefoon gevonden die ik zocht: een dual sim toestel met Android van een (enigzins) bekende fabrikant. Ik heb op dit toestel gewacht met aanschaf van een smartphone, dus veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet.

Ik heb het toestel nu twee dagen in gebruik en het voldoet eigenlijk aan al mijn verwachtingen. De specs zijn natuurlijk niet spectaculair, maar het was mij om de dual-sim te doen.

Dual-sim
In vergelijking tot mijn eerdere dual-sim telefoon (Samsung D880) is bij de V350 nog net wat beter nagedacht over het feit dat er 2 simkaarten in zitten. Zo zijn is er voor het bellen voor elke sim een aparte knop en ook bij het versturen van berichten is er voor beide sims een aparte knop. Zo kan je je nooit vergissen (op de D880 is SIM1 default en moet je expliciet aangeven als je SIM2 wil gebruiken).
Beide kaarten zijn gewoon constant bereikbaar, het is dus ook dual-standby. Het is wel zo dat alleen SIM 1 UMTS ondersteunt, maar dat is voor mij persoonlijk geen probleem omdat ik alleen via SIM1 data gebruik.

Het enige echte minpunt dat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is de beperkte accuduur. Na een hele werkdag moet het toestel 's avonds nodig aan de lader.

Heb jij ook een ViewSonic V350 Zwart?

Is deze telefoon Dual-Sim Active als in het bereikbaar zijn op SIM2 als je aan het bellen bent met SIM1?

Dual-Sim Standby is dat wanneer je aan het bellen bent op SIM1 de mensen die jou op SIM2 proberen te bereiken jouw voicemail krijgt.