Cooler Master Extreme Power 430W Review

Caris 5 augustus 2007, 1.782 views

Cooler Master Extreme Power 430W

Pluspunten

• Stil
  • Kwaliteit

Minpunten

• Kabeltjes mochten iets langer
  • Iets meer molex was geen overbodige luxe geweest
  • (maar dit zijn eigenlijk dingen waar ik me niet eens echt aan erger)

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 5
Koelvermogen Score: 3
Uitrusting/afwerking/kwaliteit/prijs

Heb uit een korte selectie gekozen voor deze voeding omdat hij er op de foto al degelijk uitzag en een beetje in het prijstechnisch middensegment zat. Goedkope voedingen zijn niets, en ik was ook niet van plan om 300 euro uit te geven, deze kostte er toen 75 incl verzendkosten bij Alternate. Was toevallig in de aanbieding dus een hele mooie prijs.
Bij het uitpakken zag ik al dat hij degelijk was, zat goed in elkaar voelde goed aan, van degelijk metaal. Je kent het wel, als dat je iets vastpakt en je weet gewoon meteen dat het goed in elkaar zit.
Verder zat er niet veel bij, als een kabel en een kort boekje, maar meer heb je ook niet nodig.
De aansluitmogelijkheden zijn goed, maar er hadden van mij wel een paar extra molex aansluitingen op mogen zitten. De kabeltjes zijn allemaal lang zat, maar in een bigtower zouden ze wel te kort zijn naar mijns inziens.

Prestaties en stabiliteit:

De voeding is heel erg stabiel, gewoon goed in orde, verder weet ik niet wat ik daarover moet zeggen. Hij draait goed met mijn geforce 7600gs en 2 harde schijven, nooit problemen mee gehad.

Warmte/geluid en koelvermogen:

Hiervoor had ik een Zalman 400 watt en die maakte een bosje extra herrie, maar dat kan ook zijn omdat hij al een tijdje oud was. Maar deze is echt lekker stil. Aan de andere zijde moet ik wel zeggen dat de koeler eigenlijk weinig bijdraagt aan de koeling van de kast, maar daar heb ik nog 2 grote fans voor in de kast zitten.
Zou hem niet aanraden met een passief gekoelde videokaart en verder geen fans in je kast!!!!!!!!!

Heb jij ook een Cooler Master Extreme Power 430W?

Welke versie heb je nou eigenlijk? Ik heb hem voor nog geen 40,- bij de Paradigit gekocht, leuke survey maar ik vind het nogal cru dat je er zoveel geld voor hebt neergelegd.
De rs-430-pcap, is ook al meer als een jaar geleden gekocht.
Hij kostte iets van 65 en daar kwamen verzendkosten enzo bij.