Sony Vaio VGN-AR41L Review

Garret1410 29 augustus 2009, 2.265 views

Sony Vaio VGN-AR41L

Pluspunten

• Design
  • Degelijkheid
  • Stil
  • Core 2 Duo CPU (ivm renderen video)
  • prijs voor een 17"

Minpunten

• zogenaamd anti-reflectie scherm
  • best wel groot zo'n 17" laptop, niet bedoeld om mee te sjouwen.
  • Norton antivirus en andere software die erop zit. Gelijk eraf gooien.
  • kijkhoek is niet geweldig,maar dat is wat ik hoor bij meer laptops.
  • 5400rpm harde schijf ipv 7200rpm. Er kan gelukkig wel een 2e Harde schijf in.

Dit is mijn 1e laptop dus heb weinig ervaring met andere laptops. Heb wel met een Toshiba Tecra 1/2 jaar gewerkt, dus weet wel wat.

Heb lang getwijfeld welke laptop ik zou kopen, 15" of 17" en met 8600GT of niet, wat voor processor enz..
Heb uiteindelijk voor deze gekozen vanwege verschillende punten nml.

1: Design, het oog wil ook wat
2: X-black scherm
3: HDMI uitgang zodat ik hem op mijn tv kan aansluiten
4: Santa rosa platform
5: Degelijke kwaliteit
6: Adobe premiere elements 3.0 en photoshop 5.0, die ik ook van plan was te kopen.
7: De prijs is relatief goedkoop voor een Vaio, als je ook de software meerekent.

Verder ben ik zeer tevreden over de laptop. De videokaart die erin zit is een 8400GT waarmee ik 2300 punten haal met 3dmark06. Is niet echt een game videokaart maar je kunt er toch een spelletje mee spelen op lagere kwaliteit.
Hij is vergelijkbaar met een 7600GO maar dan met HD ondersteuning en DX10.
Nadeel is dat veel spellen geen 1440x900 ondersteunen.
Ook is hij heel erg stil, ik hoor hem eigenlijk nooit.
Accu duur op max. prestaties is 2 uur, dus dat is ook niet verkeerd vind ik.

Enigste wat mij een beetje tegenvalt is het zgn. anti-reflecterend beeldscherm. Het beeldscherm is erg glanzend zoals veel nieuwe laptops tegenwoordig,maar volgens Sony was deze Vaio uitermate geschikt voor buiten dankzij het anti-reflecterende scherm, maar dat valt mij tegen.
Misschien dat het duurdere model met 2 lampen beter is.

Het scherm, wat betreft kleuren, is wel weer erg goed, dus foto's en video zien er erg goed uit. Kijkhoek is weer wat minder.

Update: 29 aug. 2009

Laptop doet het nog uitstekend, alleen is de acuu niet veel meer. Accuduur is nu hooguit 15min.
Is denk ik mijn eigen schuld omdat ik altijd de stekker erin heb zitten.

Verder laat de verf los aan de voorkant bij het memory card slot

Heb jij ook een Sony Vaio VGN-AR41L?

Aardige revieuw, Ik mis inderdaad de plaatjes, een tweaker kan dat wel waarderen.
Ook meer diepgang in het geheel, meer specs en vergelijkbare gegevens.
Dat zou er wat meer gewicht aan geven. Inderdaad bv. zoals de update in het topic..
misschien heb ik het mis maar was dit scherm ook niet uitgerust met 2 lampen (staat volgens mij iig op de sticker dier erop zit geplakt)
Twee lampen gebruikt Sony doorgaans alleen in de topmodellen van de line up.
Voor de huidige AR-serie wil dat zeggen in de AR31M en de AR41S. Voor de FZ11-reeks zie je tevens dat het instapmodel, FZ11E niet en de FZ11S wl gebruik maakt van een dubbele lamp.
Nee staat niet op de sticker, wel staat er X-Black LCD op.
Hej,

Ik wil deze laptop ook gaan kopen.

Vroeg me af of de positie van de muisknoppen niet vervelend is en of hoeveel punten hij haalt bij andere benchmark testen. Als je die gedaan hebt natuurlijk...

Vind je het een aanrader? Vind het echt moeilijk om een keuze te maken in de laptop wereld. Vroeger werkte ik als webdesigner dus constant online. Werk op een systeem met een E6600 en P5B-Deluxe + 2Gb PC 6400 DDR2. Nu ga ik weer volledig naar school dus meer behoefte aan een laptop. Wil er alleen niet teveel op achteruit gaan.

Bedankt alvast!
Leuke review! Ik mis alleen een paar fotootjes ;)