Specificaties 250GB HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

WD My Book Essential 250GB 250GB Review

laminnetje 4 augustus 2007, 1.933 views

WD My Book Essential 250GB 250GB

Pluspunten

• Hij ziet er leuk uit

Minpunten

• Werkt gewoon niet. Waardeloos dus.

Mobiliteit Score: 1
Op Windows Xp was het vaak al een vervelend apparaat omdat hij niet altijd herkend werd.

Nu run ik op 3 pc's Windows Vista (Ultimate, Home Premium en Business), en op alle pc's wordt hij nu nooit meer herkend.
Daardoor kan ik 'm nu wel weggooien.

Ik kan niet meer bij mijn bestanden; in mijn geval mijn foto archief ('k ben prof fotograaf). Zwaar waardeloos en zeer onbetrouwbaar dus.

Bovendien heeft de MyBook het voor elkaar gekregen om bij 1 computer het moederboard naar de knoppen te helpen, en bij een andere laat hij de pc regelmatig crashend en uitzichzelf opnieuw opstarten.

De fabriek geeft geen gehoor aan deze klacht.

Mijn advies: blijf ver, zeeeeer ver bij deze externe hdd vandaan!

Ik heb nog 5 andere externe harde schijven liggen, allemaal van andere merken, en daar heb ik nog NOOIT problemen mee gehad.

Heb jij ook een WD My Book Essential 250GB 250GB?

En je hebt er natuurlijk nooit aan gedacht dat je gewoon een defect exemplaar kunt hebben... want dat is wat hier aan de hand is. Plus dat je niet bij WD zelf moet aankloppen maar bij de winkelier - daar heb je 'm gekocht, zij zijn je aanspreekpunt.

[Reactie gewijzigd door Wildfire op 4 augustus 2007 15:12]

Aan dit soort reviews hebben we niks. Als een specifiek probleem toegelicht wordt is het anders, maar dit is crap.
Ik ben zelf eigenaar van de WD Mybook Essential 250GB en heb er totaal geen problemen mee. Het is echt een perfecte schijf om backups op te slaan, of om data van pc a naar pc b over te zetten.

Ik denk dat je gewoon een defect exemplaar hebt, ga ermee terug naar de winkel en probeer of je een andere los kunt peuteren zodra je een goed exemplaar hebt zul je zelf ook merken dat het gewoon een goede schijf is die als minpunten alleen de geluidsproductie heeft.
Als je bestanden belangrijk zijn kun je ervoor opteren het apparaat open te schroeven en de harde schijf rechtstreeks aan je computer te hangen.
Deze 'review' ziet er meer uit als een gefrustreerde actie om je slechte ervaringen met één apparaat van je af te schrijven. Weinig onderbouwing.

Zoals de meeste reacties hierboven heb ik perfecte ervaringen met zo'n schijf. Hij draait al een jaar braaf elke nacht backups voor me, vanaf W2K3 en ook op mijn XP bak draait hij prima.
2 van mijn vrienden hebben er ook een die prima werkt onder XP/Vista...

Ik ben het met de mensen hierboven eens dat je waarschijnlijk gewoon een defect model hebt --> ruilen dus!

(en bij voorkeur dan even hier melden of de nieuwe het wel naar behoren doet :))
Ik sluit mij aan bij de bovengenoemde reacties. Ga naar je leverancier; je hebt twee jaar garantie op de WD disk.

Met mijn recent aangeschafte WD 500GB Elements en 2 externe WD USB disks van 120Gb, die ik meer dan twee jaar in gebruik heb, ondervind ik geen problemen.
Na minder dan een jaar heeft mijn Western Digital My Book Essential Edition 250GB het ook begeven.

Hij wordt ook niet meer herkend door verschillende computers (en ik ben niet van windows verandert). Het ligt zeker niet aan de USB-poort, USB-kabel of de adapter, want ik heb twee zo'n externe HD's, en bij verwisselen van die dingen is het probleem niet opgelost.
Bij het aanzetten (lees: stekker in het stopcontact steken) maakt hij ook rare klikgeluidjes, net zoals je hem afzet. Toch blijft het lichtje branden, maar je hoort de schijf zelf niet meer echt opstarten...
Je kan hem ook niet meer uitschakelen zonder de stekker uit het stopcontact te trekken.

Er staan ook veel gegevens op, back-ups maar ook veel foto's (van 6 jaar terug), en heel wat muziek. Hopelijk kan de winkelier mijn gegevens nog redden, anders ben ik veel geld verloren door al die gekochte muziek. Gelukkig is er idd 2 jaar garantie op.
Mss wel dom omdat daar op te zetten, maar mijn computer is al veel ouder (en heeft minder geheugen) dan die WD disk, dus dacht ik dat er een grotere kans was dat mijn computer het zou begeven...
Hierbij een bevestiging dat deze Western Digital My Books zeer onbetrouwbaar zijn. Na 9 maanden heeft mijn My Book Premium 320 GB het ook begeven.

Het is een duidelijke hardware failure met klikkende geluiden. Harddisk wil opstarten, geeft dan een paar harde klikken en stopt er weer mee. Veel fotos etc nu kwijt, of ik moet het voor honderden euros laten recoveren. Waardeloos!