Hannspree HANNSlounge 37 Review

Mr. Dave 4 augustus 2007, laatste update op 18 augustus 2007, 1.087 views

Hannspree HANNSlounge 37

Pluspunten

• Prachtige kleuren. Uiterlijk en afwerking zijn perfect. Prijs-kwaliteit verhouding is ongekend. Ik heb 800 euro betaald, dat is geen geld voor een scherm van 37 inch. Prima ingebouwde speakers. TOS-link uitgang om het geluid via een versterker/receiver te laten horen. Ingebouwde kaartlezer, ik kan de SD-card uit mijn Canon Digital Ixus 50 met foto's en films prima afspelen.

Minpunten

• Het contrast is wat te laag, bij erg donkere films moeten brightness en contrast op maximaal worden gezet, bij bepaalde TV-uitzendingen is het beeld dan nog iets aan de donkere kant. Op mijn DVD-speler kan ik kiezen uit licht of donker, dan zijn ook donkere films perfect te bekijken. De backlight kan op high en low worden ingesteld. De stand low is zinloos, dan wordt het beeld nog donkerder. Op de stand low ontstaat er bovendien een vervelend zoemend geluid.
  • De voetjes aan de zijkant nemen erg veel plaats in, je hebt meer ruimte nodig dan je denkt om de TV te kunnen plaatsen. Aan de achterkant zit een klepje om de poorten met aansluitingen netjes weg te werken, dit klepje maakt het aansluiten behoorlijk lastig. Naast 2 scarts en een S-video/composiet zijn er slechts 1 HDMI en 1 component ingang. De afstandsbediening is een beetje simpel in vergelijking met het design van de TV.
  • Na 15 dagen: subpixel defect, altijd rood op een lichte achtergrond (blauw en groen zitten vast in de uit-positie). Je moet goed zoeken om het defect te vinden. Niet zichtbaar vanaf meer dan een meter afstand. Jscreenlfix gedraaid, momenteel is alleen 1 groene subpixel defect. De rode en blauwe subpixel werken.

Algemene opmerkingen
Deze TV is prachtig om te zien. Ik ben erg tevreden over de afwerking en het design van deze TV. Ook de achterkant mag gezien worden. Ik kreeg de TV geleverd in een stevige verzegelde doos van Hannspree, alles was netjes ingepakt. De bijgeleverde kabels (HDMI, SCART, S-video, 3RCA-3RCA) zijn van prima kwaliteit. Handleiding is ook mooi en duidelijk.

Sterke punten

Zwakke punten
Het contrast is wat te laag, bij erg donkere films moeten brightness en contrast op maximaal worden gezet.
De voetjes aan de zijkant nemen erg veel plaats in, je hebt meer ruimte nodig dan je denkt. Aan de achterkant zit een klepje om de poorten netjes weg te werken, dit klepje maakt het aansluiten behoorlijk lastig. Slechts 1 HDMI en 1 component ingang. De afstandsbediening is een beetje simpel in vergelijking met het design van de TV.

Aan te bevelen?
Qua prijs/kwaliteit is het beslist een aanrader. De zwakke punten zijn het in vergelijking met veel duurdere TV's lage contrast en het geringe aantal poorten. Ik gebruik deze TV in combinatie met een AV-receiver, al met al kan ik dan toch voldoende apparaten aansluiten.

Heb jij ook een Hannspree HANNSlounge 37?

800 euro??? Dat is zo'n 575 euro minder dan de laagste prijs in de pricewatch !!!
Misschien kun je jou leverancier daaraan toevoegen?