Specificaties 2" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia 6120 Classic Zwart Review

robke 3 augustus 2007, laatste update op 6 augustus 2007, 1.850 views

Nokia 6120 Classic Zwart

Pluspunten

• Mooi design
  • HSDPA-ondersteuning (getest op Vodafone -> Mooie snelheid op een GSM!)
  • Helder en scherpe display
  • Snelle processor -> snelle telefoon
  • Geen meegeleverde geheugenkaart (is vaak toch te klein), maar ingebouwd geheugen (wel mogelijkheid om MicroSD te gebruiken tot 4GB)
  • Ondersteuning A2DP (Bluetooth profiel voor Hifi kwaliteit op headsets)

Minpunten

• Glossy black uiterlijk trekt vingerafdrukken aan

Ik was op zoek naar een goede vervanger van mijn Nokia 6230i in dezelfde categorie toestellen (zakelijke GSM met uitgebreide features tegen een acceptabele prijs). Nokia kondigde enige tijd geleden in dit segment de Nokia 6120 Classic aan.

Redenen voor mij om het toestel aan te schaffen: compacte vormgeving, géén bewegende delen (clampshell), up-to-date techniek (ondersteuning HSDPA, symbian S60), mooi design.

Afgelopen week heb ik het toestel (eindelijk) binnengekregen. Korte conclusie: super toestel!

* HSDPA surf en downloadsnelheid is prettig werken (op Vodafone netwerk bijvoorbeeld voor ¤9,95 p/m ook daadwerkelijk snelheid van 1.8 Mbit)
* Kwaliteit beeldscherm is goed: helder (in te stellen) en scherp
* speakerkwaliteit is erg goed, ook van de "speakerphone" functie
* snelheid van de processor is goed (applicaties werken erg snel)
* software is op het eerste gezicht (in de eerste dagen) zeer stabiel: geen hangers/vreemd gedrag o.i.d.
* camera (2.0MP) geeft goede kwaliteit foto's (in tegenstelling tot die van de N73, die nogal wat beeldruis produceert).
* aangekondigde exchange-ondersteuning (ik gebruik reeds zakelijk Mail for Exchange op mijn Nokia E61, wat een fijne emailclient is voor Symbian).

Heb jij ook een Nokia 6120 Classic Zwart?