6085 Zilver, Zwart Review

nhbergboer 3 augustus 2007, 995 views

6085 Zilver, Zwart

Pluspunten

• Quad-band
  • Relatief eenvoudig
  • Relatief goedkoop, rond de 130 Euro / CHF 200 (waar ik hem kocht).

Minpunten

• Clamp-shell form-factor: ik had liever een brick gehad, omdat een clamp-shell dikker is.

Een no-nonsense quad-band telefoon

Omdat ik zowel persoonlijk als voor mijn werk soms in GSM 850/1900 gebieden zoals de VS en Midden-Amerika ben, wilde ik graag een quad-band telefoon; dan kan ik overal bellen. Ik zie een telefoon het liefst zo eenvoudig mogelijk; dat drukt de kosten en verhoogt de betrouwbaarheid en batterijduur. Hiervoor heb ik een Nokia 1100 gehad, die zo'n beetje alleen belt en SMSt, en dat is ook goed, algezien van dat de 1100 alleen GSM 900/1800 doet.

De quad-band telefoonmarkt lijkt, in zijn algemeenheid, sterk op veel features te zijn gericht. De Nokia 6085 valt hierbij voor mij in positieve zin op: hij heeft minder features. Hoewel de telefoon een voor mij onnodige camera, bluetooth-mogelijkheid, EDGE en kleurenscherm heeft, is hij stukken goedkoper dan veel andere quad-band telefoons.

De batterijduur is meer dan een week, hetgeen voor mij prima is.

Kortom: een no-nonsense telefoon voor als je een quad-band nodig hebt zonder al te veel toeters en bellen.

Heb jij ook een 6085 Zilver, Zwart?