Belkin Double N+ Wireless Router Review

jabo299Newbie 28 november 2011, laatste update op 28 november 2011, 859 views

Belkin Double N+ Wireless Router

Pluspunten

• Uitgebreide instelmogelijkheden
  • Mooie behuizing

Minpunten

• Stabiliteit van verbining (wegvallen wifi signaal om onduidelijke redenen)
  • Problemen snelheid met meerdere wifi connecties
  • USB poort HDD niet benaderbaar (ook niet met ondersteuning van support Belkin)
  • Steeds rebooten nodig i.v.m. afname doorvoersnelheid
  • Slechte ondersteuning door Belkin

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 2
Veel problemen met deze router: Enkele staan hieronder beschreven.
  • Stabiliteit van de verbinding laat te wensen over.
  • Met meerdere draadloze verbinden naar de router gaat dit behoorlijk ten koste van de snelheid.
  • De doorvoer snelheid van de verbinding neemt na verloop van tijd af. Enige mogelijkheid om dit dan te herstellen is door middel van een harde reboot.
  • Ondersteuning door Belkin zorgt in geen van de gevallen tot een oplossing. Uitsluitend standaard meldingen als (update de firmware etc.) kunnen worden gegeven (had ik al lang gedaan).
Al met al zou ik dit product zeker niet aan willen raden op basis van mijn ervaring.

Heb jij ook een Belkin Double N+ Wireless Router?

Korte review maar voor zo'n minder produkt vind ik dat prima. Heb dezelfde ervaringen echter heb ik hem al enige tijd en betaalde er 20 euro meer voor. Ieder week moet ik een herstart forceren voor mijn connectie's. Nagenoeg geen firmware updates en DD-WRT / Openwrt ondersteunen deze router ook nog niet. 8)7
Ik heb helaas dezelfde ervaring met een andere Belkin router. Na een tijdje valt de wifi weg, wat alleen op te lossen was door de router te rebooten. Een firmware update loste dit niet op.
De mijne moet dagelijks gereboot worden ivm de snelheid van men WAN poort.
Na een reboot haal ik 100% van men abbo snelheid, enkele uren later mss nog 50% en na een uurtje of 20 mss nog 20%.