Gigabyte GA-P35-DS4 Review

DrBOB101 2 augustus 2007, 1.721 views

Gigabyte GA-P35-DS4

Pluspunten

• Betrouwbare materialen
  • Zuinige met energie
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Geluids drivers zijn een ramp

Layout Score: 5
Featureset:
Het enige wat zou kunnen ontbreken is een wireless netwerk; de rest is gewoon aanwezig.

Layout:
Prima, weinig anders dan ik gewend was; die heatpipes is wel even opletten als je een grote koeler ergens witl hebben.

Prestaties:
- Goede koeling van wat onderdelen door de heatpipes.
- Kan prima overweg met 4x 1GB Crucial BallistiX PC2-8500.

Stabiliteit en betrouwbaarheid:
- Betrouwbare materialen
- Zuinig met energie
- Nog nergens last van gehad.

Overklokbaarheid:
- Nog niet aan begonnen, maar er is van alles mogelijk in de BIOS.

Compatibiliteit:
- Met andere producten prima
- Met eigen onderdelen eigenlijk gewoon slecht:
* Geluids drivers zijn wat lastig (installeer eerst een patch van Microsoft voor WinXP (staat op de bijgeleverde PC), download dan de nieuwste drivers bij Realtech en installeer die.)
* 4.1 Geluid: Boxen achter niet aan de praat tot nu toe.

Ondersteuning door de fabrikant:
Zoals gewoonlijk zijn de moederbord sites uit Taiwan oerend langzaam!

Prijs:
Gewoon een goeie prijs voor de geleverde kwaliteit van het product.

Heb jij ook een Gigabyte GA-P35-DS4?

Heb zelfde bordje. Geluidsdrivers hebben even problemen gegeven, maar bij een 2de poging ging het goed met gewoon de drivers op de drivercd. Heb elke driver apart geselecteerd en geinstalleerd ipv de express install; Eerst de "gewone" driver voor het geluid gedaan en dan de "HD-driver" voor het geluid, zo ging het goed. Boxen achter heb ik nog niet getest.
leuke review. Ik heb het zelfde mobo en heb idd het probleem met de koeler (freezer7pro) en het geluid (2.1). De koeler kan er maar op 1 manier op, net die ene die ik niet wil ivm met airflow. Bij mjin logitech z-2300 2.1 werkt mijn linker speaker niet mee. Vreemd setje ook 2.1 met alleen 1 groene plug. Waar is de zwarte? Overclocken gaat erg simpel, met een paar klikken loopt mijn q6600 op 4 x 2,9 en als je aan voltages en het menu'tje voor ervaren ocÚrs durft te komen kan je veel meer denk ik. Ik ben geen overclocker dus hij staat weer terug, maar dat ik het kan is wel het bewijs dat het erg simpel is. Mijn reactie is trouwens bijna even lang als de review. :+

p.s. Weet iemand met het zelfde mobo of een gemini zou passen? :)

[Reactie gewijzigd door BTownMadness op 2 augustus 2007 20:03]

Mijn freezer pro 7 onderste twee finnen aan linker kant weggebogen zodat er ruimte is en de hele koeler twee finnen omhoog gezet steekt hij iets erboven uit maar dat maakt niet uit koelt nog prima voor mijn oc-ed e6300@3.0Ghz

Ik zag ook net nieuwe audio drivers op de site staan van 30-7 volgens mij.

in het gigabyte P35 ervaringen topic staan een paar passende koelers.

en je kunt meten

[Reactie gewijzigd door EnderQ op 3 augustus 2007 01:20]

Heb je een link voor me? thnx.
nee ik heb het zelf gedaan...
maar in principe kun je de fan met frame er simpel af (klikken) halen.
dan met een tang de onderste twee finnen aan de linkerkant weg buigen dan fan terug plaatsen net boven de twee gebogen finnen.
het kunstof raakt de andere koeling nog wel net maar het metaal niet.
Wat voor resultaten heb je met de 4x 1GB Crucial BallistiX PC2-8500 kunnen halen?
Er zitten Micron D9GMH (B6-3) op dus je zou ze in princiepe wel hoog kunnen overclocken :)
Nog niet echt serieus aan 't overklokken geweest. Mocht ik dat nog wel gaan doen dan post ik ze hier en bij het geheugen!
Als je de drivers van ATI 7.8 beta installeerd , staan je Audio drivers er gelijk werkend in.
Hi DrBob,

HULP Alsjeblieft,
Ik heb deze mobo nu al twee weken maar het is onmogelijk alle 4 reepjes geheugen tegenlijk te gebruiken (geheugen is getest en 100% in orde - OCZ PC6400, CAS 4).
Hoe hoog moet ik voltage zetten om alle 4GB geheugen te utiliseren?
(Ik verwacht 4x1GB 1066MHz Elpida, maar als 4GB 800MHZ doet niet wat moet ik dan van 1066MHz verwachten :( ).

Allemaal alvast bedankt

p.s. Ik wou deze vraag via e-mail naar je toe sturen maar die is helaas niet openbaar.
sorry for my Dutch