Gigabyte GV-R545SC-1GI Review

Jacco011 28 november 2011, laatste update op 28 november 2011, 1.469 views

Gigabyte GV-R545SC-1GI

Pluspunten

• Silent 0dB
  • Goed en stevig gemaakt
  • Goed voor het office werk en een paar spelletjes.
  • Maximaal verbruik van 20Watt en zonder extra stroomaansluiting

Minpunten

• Catalyst zou hem meer moeten kunnen overklokken

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Featureset
Ziet er zeer stevig en betrouwbaar uit. Hij heeft een goed koel oppervlak zonder geluid te maken omdat hij geen fan heeft.

Prestaties en overklokbaarheid
Voor deze kaart zeer goed. Zelfs met overklokken met de software van AMD catalyst van 650 op 700MHz en het geheugen van 800 op 900MHz, hoger gaat niet met de software. Ook bied de kaart geen ondersteuning voor Rivatuner en laat hij hem niet overklokken. Zelf heb ik hem altijd geoverklokt en haal ik hem nooit van de overklok functie af. Heb nog een beeldscherm zonder full HD met 1280*1024.
Actuele games die ik goed kan spelen:
  • Team Fortress 2 - maximaal
  • Stronghold 2 - bijna op maximaal
  • World of Tanks - op minimaal
  • Qpang - maximaal
  • Minecraft - maximaal
  • Cities in Motion - maximaal
Beeldkwalitieit
Voor 1280*1024 zonder HD loopt alles goed. Zelf nog geen klachten gehad met strepen of wat dan ook.

Driver- ondersteuning en compatibiliteit
AMD bied goede software voor deze kaart en alles is te regelen, sinds de update van November 2011 heb je zelf instellingen voor 3D. Zelf nog nooit problemen gehad.

Warmte- en geluidsproductie
Hier kan ik ook alleen maar goede dingen vertellen. Met alleen Xfire en Steam actief zit hij op 46 graden en met Team Fortres 2 tegen de 67graden. Hij heeft geen fan dus ook geen geluid en daarom 0dB.

Voor 25 euro is hij goed maar je kunt beter die voor 50 euro kiezenXFX HD-567X-ZHH3 ook zonder fan en hij is ook voor games beter bedoeld.

Een goede kaart voor het office werk die tot 20 Watt verbruikt zonder geluid van de fan, zelfs geschikt voor een paar spelletjes zonder dat je een extra stroomverzorging nodig hebt van je voeding wat ook weer plaats bespaard. Wat wel jammer is, is dat je de kaart niet verder kan overklokken wat deze kaart toch echt wel zou moeten kunnen aangezien hij onder futuremark niet boven de 67 graden is gekomen.

• HP Workstation xw4400
  • Pentium 2 Core Duo 6600 2.40GHz
  • Gigabyte Radeon HD 5450
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Gigabyte GV-R545SC-1GI?

Dezember 2011
Tja

Heb je voor de rest nog benchmarks gedaan, voor en na overclock of zo?
Er hoort ook een conclusie in je review en nu heb je dat bij de positieve eigenschappen gezet.
Benchmarks zal ik morgen erop zetten en zal dan de boel aanpassen.
Bedankt voor de reactie
Ik vind het zelf niet echt nodig om nou 5 verschillende tests met de kaart uit te voeren of nog meer informatie te schrijven. Geen enkele gamer zou deze kaart kopen en een office gebruiker koopt een kant en klare PC, waarschijnlijk kijkt hij toch niet naar de GPU maar naar de prijs. Weet zelf niet meer wat ik kan schrijven en een GPU test, post ik vanavond.

3dmark heeft telkens een error dus een test word eerst morgen

[Reactie gewijzigd door Jacco011 op 28 november 2011 18:20]

Vraag me ook af waar de bottleneck zit bij genoemde games. Minecraft is bijvoorbeeld zwaar op CPU gefocust en daar heeft je graka weinig mee te maken.
Sowieso mag je de specs van dat ding er wel bij zetten, bij dat systeem kan je namelijk kiezen tussen een Pentium en een Core 2 Duo en daar zit nog wel een heel verschil tussen.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 28 november 2011 17:22]

Korte maar bondige review.
Omdat reviews van dergelijke kaarten maar weinig voorkomen krijg je 3 sterren
de 3Dmark test heb ik half kunnen maken omdat hij daarna een error aangeeft. tijdens de test op: performance was de FPS gemiddeld op 1.5 |:(
Volgens is dit genoeg informatie om te zeggen dat dit dus geen gamer GPU is.