Lego Harry Potter - Years 1-4, Wii Review

Scrabblebook 26 november 2011, laatste update op 26 november 2011, 565 views

Lego Harry Potter - Years 1-4, Wii

Pluspunten

• Leuk spel met leuke levels
  • Veel humor
  • Leuk om opnieuw te spelen

Minpunten

• Soms een bug
  • Muziek wordt af en toe iets te vaak gebruikt

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 5
Geluid Score: 5
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 4
Algemeen
Ik heb dit spel nu al een tijdje, iets meer dan een jaar. Ik zit nog maar op 70 procent, maar dit heeft vooral te maken met mijn eigen gameprestaties en niet met de prestaties van het spel. Tot nu toe ben ik nog steeds tevreden over het spel en zal ik het zeker blijven spelen tot ik het uitheb.

Gameplay
Het spel is leuk om te spelen en ziet er goed uit. Je hebt steeds weer wat anders te doen en er valt altijd (onverwachts of niet) wel weer wat te ontdekken dat je de eerste keer niet opmerkte. De originaliteit kan je moeilijk beoordelen. De LEGO-games zijn namelijk gebaseerd op de films en die zijn dan weer op hun beurt gebaseerd op de boeken. En voor zover ik weet zijn de boeken nog steeds geweldig, maar ik dwaal af.

Beeldkwaliteit
Net zoals het vervolg op dit spel heb ik het gespeeld op een oude TV van Philips. De beeldkwaliteit is hier door niet bijster geweldig dat je van je stoel wordt geblazen maar het is voldoende tot zelfs goed om het spel vlot uit te kunnen spelen zonder dat er visuele obstakels op de loer liggen.

Geluid
Het geluid en de gebruikte geluiden zijn zeker goed. Elke spreuk heeft zijn eigen geluid en elk mannetje heeft het ook. De soundtracks van de film komen goed tot zijn recht maar worden soms iets te vaak gebruikt. Jammer is wel dat sommige geluidjes (b.v.: hehe) te vaak achter elkaar gebruikt worden en het soms irritant wordt als je te lang in die buurt moet rond hangen om het spel verder te kunnen spelen.

Besturing
De besturing zit wel snor. Alles verloopt vlotjes (en soms zelfs beter dan in zijn voorganger). Het richten gaat soms wat moeilijk maar meestal lukt dat wel. Veel valt hier niet echt op te zeggen, wanneer je het gewoon bent te spelen volgens ene besturing als deze zou je bijna geen tot geen moeilijkheden mogen hebben.

Prestaties
De prestaties van het spel zijn goed. De meeste graphics zien er goed uit buiten sommige zeer typerende LEGO-afbeeldingen. Maar dan kan je moeilijk zeggen dit is slecht. Aangezien het iets typisch is voor LEGO en het van persoon tot persoon af hangt of je het wat vindt of niet. Het geluid is eveneens goed. Het spel is beter dan de vele spellen die je kan verkrijgen op de Wii en is dan ook een toppertje als je je Wii maximaal wil benutten.

Opnieuw spelen?
Het spel opnieuw spelen, en nog eens en nog eens is een van de belangrijkste dingen die je kan doen als je het uit wil spelen. Want steeds ontdek je nieuwe dingen, unlock je nieuwe mannetjes die speciale eigenschappen hebben om andere dingen te unlocken waar door je op zijn beurt weer iets anders kan unlocken. Het spel spelen is dus aangeraden en wordt niet snel saai, en zeker niet als je weet dat ik het spel nog regelmatig speel na het al een jaar te hebben.

Kwaliteit en Stabilliteit
Het spel is redelijk stabiel en van goede kwaliteit. Af en toe duiken er wat bugs op die jammer genog bijna onoplosbaar zijn, maar die hoeven de rest van het spel niet te bederven. Ik heb nog maar twee bugs voor gehad. Een keer in het begin van het spel, waardoor ik helemaal opnieuw vanaf start moest beginnen en een keer op het einde waardoor ik gewoon even op exit moest drukken en ik enkel wat studs kwijt was.

De prijs ligt zeker goed. Je krijgt waar voor je geld en is zelfs nog goedkoper als games die even goed of maar net ietsje beter of slechter zijn.

Heb jij ook een Lego Harry Potter - Years 1-4, Wii?

hoi,
ik ben nu ergens in het begin van het spel, in kamer met Ron en Hermelien en nog wat mensen. er staat ook een dinosaurus-skelet.
nu heb ik iets verplaatst nadat ik heb gesist met de slangen en nu is eer een soort van diaprojector gekomen. wat moet ik nu doen ?
ik zit al een half uur maar gewoon wat rond te lopen :)
Ik zal je een PM sturen.