WD My Book Pro Edition 500GB 500GB Review

serhat 4 januari 2008, 1.525 views

WD My Book Pro Edition 500GB 500GB

Pluspunten

• Design
  • Stabiel
  • Gemak

Minpunten

• Software werkt hier niet goed, maar is niet nodig Verholpen d.m.v. een update

Mobiliteit Score: 4
Ik heb hem zelf al 4 maanden. Ik gebruik hem voortdurend gezien ik hem min of meer als een interne harde schijf gebruik. Om de week of 2 plug ik hem wel uit en geef ik hem mee aan een klasgenoot/vriend etc om grote hoeveelheden data over te zetten. Hier ook niks mee, hij heeft wel wat te verduren gehad (geen harde klappen natuurlijk) echter blijft het gewoon werken.

Hij is erg mooi afgewerkt en is erg stabiel zoals hierboven ook is aangegeven. Snelheid is niet opvallend snel of traag.

Hij maakt nauwelijks geluid, alleen als hij de hele tijd niks heeft gedaan en hij effe een spin-up moet uitvoeren, al valt dit ook erg mee. Warmte merk ik zelf nauwelijks iets van, tenzij hij tussen veel spullen inzit dan wilt hij wel een beetje warm worden maar dat spreekt voor zich.

Compabiliteit is goed, gezien de HD zich voordat als een 'Mass Storage Device'. Ik heb hem op XP, Vista en Linux getest en dit lukte zonder problemen.

Ik kan alles bevestigen wat de andere reviewers hebben gezegd, echter zal ik het kort houden.
Het enige 'probleem' was dat als ik de WD button manager installeerde zodat deze mooi in binnenste ring aangeeft hoe vol de HD volzit, deze mijn externe HD niet detecteert. Als hij het niet detecteert verstopt deze zich automatisch wat bij mij het geval was. Dit is op Vista en XP getest.
Ik heb zelf ook een paar collega's die een andere modellen hebben (essential/premium etc) en zij hebben er geen problemen mee.

Dus alles bij alles een erg fijn product was toen ik hem kocht net een beetje aan de dure kant maar verder niet veel op te merken.
[EDIT]
Blijkt dat ze al redelijk snel een update voor de WD button manager hebben uitgebracht. Deze is online te downloaden, deze werkt namelijk wel goed.

Heb jij ook een WD My Book Pro Edition 500GB 500GB?

Goede review, het posten van je data tranfer rates ect zou helemaal top zijn ;)
De WD MYBook 500GB is nu ongeveer een half jaar in mijn bezit. Apparaat werkt prima voor gewone opslag van documenten, afbeeldingen, films enz.
Het lukt echter niet om met MS Vista Ultimate via het back-upcentre een systeemback-up te maken. Ik heb hier reeds contact over gehad met Microsoft Support. Zij herkennen en erkennen het probleem. Mogelijk komt er met SR1 voor Vista verbetering. De persoon aan de telefoon adviseerde mij om een ander backupprogramma te gebruiken (bv. Norton Ghost) om dat er veel problemen waren met het ingebouwde backup-centre van Vista. Dat nog eens reclame maken voor je produkt.
Let hier dus op als je een Mybook aan gaat schaffen.