NZXT Lexa S Review

Liveshort 5 december 2011, laatste update op 5 december 2011, 1.734 views

NZXT Lexa S

Pluspunten

• Mooi design (verschilt p.p.)
  • Veel fans meegeleverd
  • Goede koelingmogelijkheden
  • Ingebouwde fancontroller (moet ik nog wel even testen)
  • Gedraaide HDD-cage met makkelijk kliksysteem
  • Kabelmanagement
  • Solide gebouwd (Ook deurtje met magneet)
  • Herplaatsbare stukjes voor je PCI-sloten en DVD-drivesloten
  • Alles wordt netjes in het zwart geleverd
  • Thumbscrews
  • Meegeleverd SSD bracket

Minpunten

• Vrij 'luidruchtig'
  • Plastic vingerafdrukgevoelig
  • 3,5 inch-bay te klein
  • Weinig ruimte achter het moederbord voor kabels
  • Erg krappe kabelmanagement gaten
  • Moeilijk loslatend front en stukje die de 5,25 bays beschermen
  • Headset aansluiting voor werkt niet goed (waarschijnlijk exemplarisch)

Aangezien ik het eigenlijk altijd wel fijn vind dat er over hardware die ik misschien ga aanschaffen een review op internet staat, neem ik bij deze even de moeite mijn ervaringen met deze kast op schrift te stellen. Er zijn van deze kast al twee flink uitgebreide reviews aanwezig (kudos daarvoor btw), maar toch zou ik daaraan nog wat willen toevoegen. Hierbij dus mijn review van de NZXT Lexa S Crafted Series.

Reden van aanschaf
Na drieëneenhalfjaar werd het toch echt tijd om mijn goede oude Dell Inspiron 531 te gaan vervangen. Ik speel namelijk tegenwoordig games die die pc niet meer gaat trekken. Denk daarbij aan Battlefield BC2 (en in de toekomst BF3) en Skyrim. Bad Company 2 trok het paardje nog net, maar dat hield allemaal op toen mijn HD2600XT de geest gaf. Ik kon ervoor kiezen om tweedehands ergens een goedkoop kaartje te scoren, maar dan zat ik weer klem met de ruimte, compatibiliteit en de voeding. Toch kon ik niet door met de 3 (!) shaders van mijn interne 'kaartje' die Windows 7 niet eens vloeiend wisten te draaien. Een nieuwe PC dan maar. Eigenlijk totaal geen ramp, want sindsdien is er echt een wereld voor me open gegaan. Dus ben ik vervolgens even wat met samenstellingen gaan rotzooien (wat op mijn account duidelijk te zien is) en heb ik eisen opgesteld waaraan de onderdelen moesten voldoen. Aangezien prijs toch ook wel een rol speelt was het budget ook niet achterlijk hoog. Hierover verderop meer.

Eisen aan de kast
Ik heb het volgende rijtje eisen opgesteld voor de kast:
- ATX formfactor (toch wel handig i.v.m. moederbord compatibiliteit
- Goede airflow
- Acceptabel geluidniveau (Ligt bij mij vrij hoog omdat er toch bijna altijd muziek draait of er een headset op mijn hoofd zit)
- Wat blauwe verlichting (Maar ook geen kermis)
- 'Strak' uiterlijk (Meer persoongebonden, ligt breed bij mij)
- Ruimte voor externe 3,5 inch bay
- Mogelijkheid tot het plaatsen van een SSD (d.m.v. meegeleverde brackets o.i.d.)
- Ruimte voor een 6950 (Een centimeter of 26 dus)
- Totaalprijs niet veel meer dan een euro of 75 met 3 of meer fans

Kanshebbers
Kanshebbers waren na een poosje te hebben gezocht:
- NZXT Lexa S
Je leest hieronder meer.
- Zalman Z9 (http://tweakers.net/pricewatch/269529/zalman-z9-plus.html)
Dit was de tweede grote kanshebber. Mooie blauwe verlichting en aardige features, maar ik ben uiteindelijk toch afgeknapt op de rare uitstulpingen aan de voorkant en het vreemde zijpaneel (t.o.v. de Lexa S).
- Aerocool Vx-e Pro LE (http://tweakers.net/price...aerocool-vx-e-pro-le.html)
Deze kast heeft een nogal robuust uiterlijk waarmee ik op zich wel zou kunnen leven. Echter is de ledverlichting rood en dat maakt dat deze kast toch iets anders uitstraalt dan kasten met blauwe ledverlichting. Verder is de vormgeving niet echt geweldig, maar heeft de kast wel weer heel veel ruimte voor een schappelijke prijs. Alleen had ik die ruimte niet nodig. Vandaar dus een nee.
- Antec Dark Fleet DF30-EU (http://tweakers.net/price...c-dark-fleet-df30-eu.html)
Robuuste kast met blauwe ledverlichting. Deze viel bij mij wel redelijk in de smaak, maar is wel wat duurder dan de overige kasten. Ook deze kast biedt weer veel ruimte voor de hardware die erin komt. Deze moest het afleggen tegen de Lexa S, omdat hij duurder was en de vormgeving en features niet beter waren.

Features
- Mogelijkheid tot het plaatsen van 5 fans (4 meegeleverd)
- Eenvoudige fancontroller ingebouwd
- Voorpaneeltje met USB, E-Sata en HD-audio
- 10,5 inch (ong. 26,5 cm) videokaart support
- Plaats voor radiator bovenop

Systeemconfiguratie
Zoals jullie misschien al geraden hadden is het deze uiteindelijk geworden. Hieronder staat een tabelletje van de rest van alle hardware die er in zit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-990FXA-UD3¤ 119,-¤ 119,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal¤ 748,92

Hierbij komen nog een 500 GB harde schijf en een Dvd-drive uit mijn gouwe ouwe Dell.
De taak dus aan de kast om deze hardware bij elkaar te houden en de temperaturen niet al te hoog te laten oplopen. Hieronder staan mijn ervaringen met de kast op de volgorde van het inbouwen.

What's in the box?
- De kast (Well, duh...)
- Een mooi bruin doosje met daarin:
- 2,5 - 3,5 inch bracket
- 4 zakjes schroeven met moederbordspacers, moederbordschroefjes, HDD-schroefjes en CD-romschroefjes (die overigens precies hetzelfde zijn)
- Een stuk of wat reepjes om je HDD in te klikken en in je kast te hangen
- Een handleiding (voor onwetenden)

Lexa  S

Eerste indruk
De kast komt netjes verpakt je huis binnen. Na het verwijderen van al het overbodige piepschuim en allerhande andere zooi staat ie dan eindelijk voor je. Makkelijk beschadigbare delen netjes met plastic afgeplakt. De kast is mooi zwart met de stukken plastic glad spiegelend zwart (heel erg vingerafdrukgevoelig) en de metalen delen een soort 'korrelig' zwart gespoten. Aan de voorkant zit nog een mooi zilverkleurig accentje wat de kast verder siert. De fans vallen hier met hun witte bladen een beetje buiten, maar trekken de aandacht niet echt. Het enorme window aan de zijkant doet dat echter wel. Prachtig doorzichtig spul. Geen - zoals het plaatje misschien suggereert - blauw zijpaneel. Het is gewoon een doorzichtig stuk plastic (wel een beetje smokey).
De zijkanten laten erg makkelijk los (door te schuiven, ze vallen er niet uit, nee). Dan vind je binnenin een enorme zooi aan kabels die allemaal van het front komen. Ik heb nog niet heel vaak zoveel kabels uit een front zien komen. Ik heb het eerst maar voor alter zorg gehouden en het front verwijderd. Daar begonnen de problemen. Zo makkelijk als de zijkanten eraf gingen, zo moeilijk laat het front los. Ik heb nu nog zere vingers van het 'kliksysteem' wat gebruikt is. Je moet namelijk aan iedere kant op drie verschillende plekken twee schijfjes indrukken die dan vervolgens door een gat naar buiten schieten. Het probleem alleen is dat twee van de drie 'knopjes' op een dermate onbereikbare plek zitten dat je je vingers echt breekt als je ze probeert te bereiken. Dat wordt een probleem als je je stoffilter voorin wilt gaan schoonmaken.
Goed, nadat dat allemaal achter de rug is houd je niet heel veel kast over. Alleen de rechthoekige basis van de kast. Er zijn vier fans voorgemonteerd, dat belooft wat. Een 120mm fan aan de voorkant, zijkant en achterkant en een 140mm fan aan de bovenkant. Alle fans zijn voorzien van een fanaansluiting en een molexaansluting.
Voor de intake aan de voorkant en zijkant zit een mooi stoffiltertje wat makkelijk uit te zuigen is (alleen in het geval aan de voorkant dus wat moeilijk bereikbaar). Ook aan de onderkant van de voeding is een stoffilter aanwezig. Al met al is dat dus best netjes.
De rubber gaten die verspreid zitten op de plek waar ooit het moederbord moet gaan komen lijken opvallend klein. Verderop in de review kun je ook lezen dat die angstige veronderstelling ook waar bleek te zijn.
De eerste indruk was dus goed.

Voeding en moederbord
Gelijk bij het inbouwen van de voeding ging er iets al niet helemaal goed. Er waren vier hele mooie rubberen pootjes aanwezig in de kast waar de voeding op kan rusten. Er zit namelijk een stukje daarboven een bedoelde rand die je voeding op zijn plek houdt. Die zit alleen net een mm te laag. Dus als jij je voeding plaatst trek je twee van de vier rubbertjes mee. Uiteindelijk is het gelukt om de voeding er toch met de rubbertjes in te krijgen, alleen kon ik toen de vierde schroef niet meer vastdraaien. Jammer dan.
Ik had verwacht dat het moederbord wat meer moeite zou kosten vanwege alles wat al in de weg zat (fans e.d.), maar dat viel uiteindelijk reuze mee. Het plaatsen van de spacers ging vrij makkelijk, al had ik het fijn gevonden als ze daar een zeshoekige sleutel voor hadden meegeleverd, want die had ik natuurlijk net niet meer liggen. Dan maar met een combinatietang. Werkt ook. IO-shield klikte redelijk makkelijk vast en het moederbord lag vrij snel op zijn plek. Alles vastgeschroefd en klaar. Koeler erop geprikt en gaan. Hierbij trouwens nog een kanttekening: Als je een processorkoeler hebt met een backplate doe je er goed aan eerst even te kijken of je die na het plaatsen van je moederbord nog kunt aanbrengen. Er zit namelijk wel een gat in je moederbordplaat, maar die zit niet recht achter de processor (bij mij dan). Verder geen noemenswaardige problemen.

Harddisks
Voor echt inbouwen van de harddisks kan ik eigenlijk alleen maar lof hebben. Goed doordacht systeem wat nog werkt ook. De HDD-cage zit gedraaid zodat je met het openen van je kast direct tegen je harde schijven aankijkt. Dit heeft als bijkomend voordeel dat je niet tegen je bekabeling aankijkt, en dat ziet er stukken beter uit. Voor je SSD (of twee) is een 2,5 naar 3,5 inch verloopstuk meegeleverd. Je draait je SSD vast met de meegeleverde thumbscrews om er vervolgens achter te komen dat die schroeven er niet helemaal ingaan (raar?). Anyway, hij zit vast dus verder kan ik me daar ook weinig zorgen over maken. Mijn oude HDD die ik heb meegenomen klikte nog makkelijker vast. Twee dempende stripjes eromheen, schuiven en klik. Je moet alleen langs de andere zijkant van je kast de kabels nog even aansluiten. Ik moest alleen i.v.m. mijn voeding beide schijven op zijn kop in de cage hangen. Dat vormt verder geen probleem, alleen hangen ze nu dus wel verkeerd om.

CD-speler en Cardreader
De CD-speler liet zich erg makkelijk plaatsen. Ding erin, duimschroefjes vastmaken en klaar. De Cardreader heb ik echter ongeveer een keer of zes moeten verplaatsen. Het plaatsen ging de eerste keer sowieso niet lukken, want het ding paste met geen mogelijkheid in het daarvoor bedoelde gat. Hij kwam gewoon net die 2mm te kort. Het ging gewoon echt niet passen. Dus ik balen. Gelukkig na een minuut of 5 een oplossing gevonden. Met een klein beetje prutswerk heb ik de cover (zij- en bovenkant(en)) weten te verwijderen. Met deze aanpassing paste het dus wel.
Ik met goede moed het ding vastgeschroefd, blijken de schroefjes er achter niet in te gaan omdat het gat verkeerd zit. Dus losschroeven en opnieuw vastschroeven. Vervolgens blijkt dat ik natuurlijk precies de verkeerde bay heb gekozen waar de fancontroller al vast in de kast zit. Dus maar weer loshalen en naar boven verplaatsen. Daar hetzelfde probleem als eerst (had waarschijnlijk mijn dag niet) en dus nog maar eens verplaatst... Toen bleek dat het ding te ver naar achteren zat en dat hij nooit door echt gat in de kast ging komen. Dus nog maar een keer het ding verplaatst. Uiteraard ging het frontje niet door de kast heen en moest het hele zooitje dus nogmaals gedemonteerd worden. :(
Uiteindelijk heb ik alles goedgekregen en daar ben ik blij mee. Let dus op bij het kopen van een combinatie van deze kast en deze cardreader. Die zes keer loshalen is grotendeels mijn eigen schuld, maar het ruimtegebrek zal ik toch echt op de kast of de reader af moeten schuiven. Waarschijnlijk is het de kast, want ik het deze cardreader al wel eens succesvol in een andere kast ingebouwd.
Om deze beide apparaten aan de voorkant uit je kast te laten steken moet je eerst twee beschermingschijfjes wegdrukken. Ook daar doen mijn vingers nog steeds zeer van. Ik heb ze bijna opengehaald aan het verwijderen van deze twee dingen. Ze zitten goed vast en zien er strak uit, maar ze eruit halen is toch echt een probleem. Je hebt overigens de mogelijkheid om ze later weer terug te klikken. Verder is dit een eenmalig karwei en daarmee dus te overzien.

Uitbreidingskaarten
Dan rest eigenlijk alleen nog de videokaart en de draadloze netwerkkaart. Ook aan de achterkant van de kast vinden we verwijderbare stukjes. Deze kunnen later weer terug geplaatst worden mocht dat nodig zijn. Ze zitten binnenin netjes vast met een schroefje per stuk dar je er zo uit en in schroeft. Wat ben ik blij dat ze hier geen klik-vastsysteem hebben geplaatst. Ik hekel dat soort dingen op deze plek altijd heel erg. Dit komt voornamelijk omdat de moeite van een schroefje vastdraaien voor mij zeker wel opweegt tegen de grotere zekerheid die je hebt. Ook klikken de systemen meestal niet dicht als je een grote (lees naar boven uitstekende) koeler op je videokaart hebt zitten. Het zit allemaal op de goede plek en het gaat makkelijk los en vast. Ruimte is er ook voldoende. Mijn 6950 is met zijn 25.6cm geen kleintje en die kaart houdt nog ongeveer 4cm over. De website geeft garanties tot een centimeter of 26.5, maar 27 of zelfs 28 moet er ook in kunnen.

Bekabeling
Aangezien na het inbouwen van de onderdelen behoorlijk wat bekabeling moest worden aangelegd, besteed ik daar ook nog wat aandacht aan. De satapoorten op mijn moederbord waren bijna onbereikbaar om achteraf bekabeling in te pluggen. Met een beetje improvisatie lukt dat echter wel. Kabels van je voeding naar je moederbord kunnen netjes achterlangs worden gevoerd. Hierbij zijn wel wat kanttekeningen. De gaten zijn namelijk opgevuld met rubber. Dat trek je mee als je niet oppast. Als je het voorzichtig doet kun je je 24-pins-connector erdoorheen krijgen zonder de rubbers eruit te trekken. Bij mij was die kabel alleen te kort. Zuur. Vandaar ook de ietwat rommelige foto.
Alle overige bekabeling (dus ook de zee aan kabels die van het front afkomen) is erg netjes weg te werken achter je HDD-cage en de ruimte achter je cardreader. De ruimte die er aan de zijkant zit is wel beperkt. Als je dus echt alles achterlangs wilt halen zul je waarschijnlijk met twee man je kast dicht moeten drukken (zoals ik ook al moest vanwege de dubbele molexaansluitingen van de voeding). De druk hierop valt redelijk mee, maar je kunt nou eenmaal niet met twee handen vier hoeken naar beneden drukken en ook nog duwen. Alles is dus vrij netjes weg te werken als je je best erop doet.

Conclusie inbouwmogelijkheden en -gemak
Al met al kan ik dus een goed geven voor de inbouwmogelijkheden. Voldoende mogelijkheden voor de hardware. Zes HDD's, 1 externe 3,5 inch-bay, 5,25 inch-bays, mogelijkheid tot kabelmanagement (hetzij met wat krappe gaten) en lange videokaarten. Het kan natuurlijk altijd uitgebreider, maar 4 sterren vindt ik hier prima op zijn plaats. Het wil soms allemaal even net wat langer duren, maar daar valt mee te leven. Toch liep ik regelmatig tegen een probleempje aan en daarom blijft het gemak dus op een voldoende steken.

Bouwkwaliteit, afwerking en vormgeving
De bouwkwaliteit van deze kast zit wel snor. Het frame is helemaal van staal. Daar is echt geen beweging in te krijgen. Zowel de cages voor de HDD's, de cardreader en de DVD-drives zijn erg solide en geven niet veel mee. Het moederbord komt stevig op de daarvoor bestemde plaat te zitten. Als zwak punt zal door sommige mensen het deurtje aan de voorkant worden aangedragen. Iets met scharnieren gaat altijd snel stuk. Tot nu toe gaat het allemaal nog helemaal prima, maar jullie horen het wel mocht er iets breken o.i.d. Het deurtje sluit met een magneetje. Dat is wel fijn, want die gare kliksysteempjes gaan vroeg of laat natuurlijk een keer kapot. De kast rust op rubberen voetjes die vrij stevig staan.
De afwerking is netjes. Alles is binnen mooi mat zwart gespoten en ook de schroefjes worden in die kleur bijgeleverd. De buitenkant is naar mijn mening gewoon mooi. De mat zwarte metalen stukken worden hier afgewisseld met glimmende plastic stukken. Dit zijn echt harde stukken plastic, geen kast-van-de-ikea troep. Jammer genoeg zijn deze stukken natuurlijk wel weer vingerafrukgevoelig. Vooraan zit nog een mooi zilverkleurig accentje dat het ontwerp helemaal afmaakt. Daarnaast is er dan natuurlijk nog het plastic zijpaneel. Dit is erg groot en erg doorzichtig (joh). Het voelt vrij stevig aan, maar ik zou het niet riskeren om het van een gebouw naar beneden te gooien. Ook niet i.v.m. krassen e.d.
De fan aan de zijkant heeft simpele blauwe ledverlichting net zoals de drie strips aan de voorkant. Dit kleurt mooi bij de voor de rest zwarte kast. Door de blauw led fan zie je overigens nog steeds niets in je kast. Daarvoor zul je toch echt een ccfl-strip voor moeten kopen. Aan de voorkant is nog een klein groen ledje aanwezig die de activiteit van je primaire HDD aangeeft. In eerste instantie dacht ik dat dit ledje het niet deed, maar na een dag of 4 bleek dat ik de connector verkeerdom in het moederbord had gedaan. Niet slim natuurlijk met half geleiders... 8)7
De connectors van het frontpanel zitten aan de zijkant. Redelijk bereikbaar maar waarschijnlijk te laag als je kast op de grond staat. Hiervan doet overigens de HD-audio het bij mij niet helemaal goed. Als ik mijn headset inplug hoor ik soms aan één kant even niets meer. De connector zit toch echt wel in het moederbord en nu ben ik dus genoodzaakt om mijn headset achtering te pluggen (wat anders eigenlijk min of meer toch wel was gebeurt).

Koelingsmogelijkheden
Met deze kast worden al 4 fans meegeleverd. Drie 120mm fans aan de voor-, zij- en achterkant en een 140mm fan aan de bovenkant. Mocht je dat nodig vinden kun je bovenin nog een 120 of 140mm fan plaatsen. Ik vond dat overbodig en heb het dan ook niet gedaan. De idle temperaturen van mijn 970 Black Edition liggen tussen de 31 en 34 graden en onder load komt het ding op stock niet hoger dan een graad of 53. Hierbij moet ik wel vermelden dat ik de stockkoeler gebruik. Ik had inderdaad een flinke Mugen 2 rev. B kunnen kopen, maar zo'n enthousiast overclocker ben ik nou ook weer niet, dus dat vond ik nogal overbodig. En met recht. Full load 53 graden vind ik een hele redelijke prestatie. Volgens de handleiding zou je voor je CPU-koeler 14 cm hebben met fan aan de zijkant en 16 zonder. Mijns inziens is het echt onmogelijk dat je een moederbord koopt met de processor op zo'n rare plek. De fan zit praktisch een meter onder waar de cpu zit. Dit moet dus geen problemen gaan vormen.
Verder blijft de videokaart idle ook rond de 35-40 graden hangen. Deze schiet onder load naar een graad of 60. Ook nog prima binnen de marges dus. Ik zal binnenkort nog wat overclocken en kijken wat voor resultaten ik dan neer kan zetten.
De ingebouwde fancontroller zit op het moment van schrijven niet aangesloten, omdat ik het maximale geluidniveau als acceptabel beschouw. Om toch de mogelijkheden van dit simpele apparaatje even te testen zal ik ergens in de toekomst wel even gaan zitten om het dingen wel aan te sluiten.
Plek voor een radiator is er niet echt in de kast. Bovenin zit het ding dan waarschijnlijk in je moederbord en achterin is het ook allemaal al krap. Dit dus ondanks wat er op de doos staat. Er zitten gaten voor waterkoeling aan de achterkant, maar die zijn slechts 1.8cm in doorsnede.
Daarnaast kun je je kabels ook nog netjes wegwerken achter je moederbordplaat. Al met al dus genoeg mogelijkheden om de kast te koelen.

Modbaarheid
Modbaarheid beoordeel ik met een slecht. Er valt niet echt iets noemenswaardig te tweaken aan deze kast zonder dat je het design ermee verpest. Lcd-schermpjes in de cover gaat em niet worden. Windows zit er al in, dus dat wordt modden ook moeilijk. Als je wilt modden kun je gewoon beter een andere kast halen.

Met een prijskaartje van ¤66 euro viel deze kast binnen het budget. Wat je er allemaal voor terug krijgt is hierboven te lezen. De kast biedt prima waar voor zijn geld. De features vallen totaal niet tegen en de afwerking is gewoon netjes. Er zijn geen duidelijke consessies gedaan op de kast en daarmee is hij zijn geld zeker waard. Kudos voor NZXT!

Deze kast is een van de weinige kasten in zijn prijsklasse die zoveel fans meegeleverd krijgt. Verder zit het met de kwaliteit ook wel goed en zijn er voldoende mogelijkheden in de kast. De kast koelt echt geweldig, maar produceert daarbij wel wat geluid. Als je een stille case wilt kun je beter iets anders zoeken. Verder is het uiterlijk van de kast ronduit prachtig. Zwart met blauwe, lichtgevende accenten. Er zit een enorm window aan de zijkant die je een mooi zicht geeft op het binnenste van je kast. Ik heb nog geen moment spijt gehad van de aankoop van deze kast.

Dit was het wel zo'n beetje. Als je aanvullingen wilt kun je natuurlijk even reageren hieronder. Verbeteringen aan vage zinnen en spelfouten kunnen ook hieronder gemeld worden.

Heb jij ook een NZXT Lexa S?

Ik klikte gelijk bij het zien van NZXT hopende dat het een gebruikers review zou zijn van de phantom 310 maar een review van de lexa s is ook goed! Mooi uitgebreid geschreven, leuk dat je je eigen plaatjes heb toegevoegd!

ps:
ik denk dat je 30% van je geluidsproductie kan laten verdwijnen door het monteren van een aftermarket koeler op je cpu!
Mooie review.
Erg uitgebreid geschreven!

De foto's spreken boekdelen!

@DylanE, de stock CPU fan is echt al verbazingwekkend goed. De luchtverplaatsing is erg hoog, en het is best uniek dat je de 6600 RPM haalt. Uiteraard maakt de fan dan wel een orkaangeluid... :)
Het is allereerst zonde van je geld om deze te vervangen!
Omdat deze case 4 fans meegeleverd heeft, kun je wel verwachten dat het niet heel stil meer is. Deze 4 fans maken waarschijnlijk het meeste geluid. Je CPU fan hoeft door de goede airflow (in de review beschreven) niet erg hard te draaien. Je 4 fans doen wonderen in deze situatie (maar dat hoor je ook ;) )

Nogmaals, goede review.
Leest lekker door.
Bedankt allebei.

Daar zijn foto's ook voor ;)

De CPU-fans van tegenwoordig kunnen meestal prima overweg met het ding dat je eronder plakt. Zoals te zien is aan de temperaturen kan deze CPU-koeler er prima mee door. Het geluid idle heb ik totaal geen last van, dit wordt ruimschoots overstemd door de overige 4 fans in de kast. Onder load hoor ik het ding er inderdaad bovenuit komen, maar dan spreken we ook over de onrealistische situatie tijdens Prime95. Tijdens het gamen hoor je de CPU-koeler niet luider dan de rest van de kast. Ik heb er dan ook bewust voor gekozen deze niet te vervangen met een beter exemplaar. Dit komt misschien nog als ik echt wat met overklokken ga doen, maar tot die tijd zit ik prima zo.
Ik dacht even dat je de laatste foto mss van mij had (heb de kast nml ook, en exact dezelfde cardreader).. :P maar het bleek toch niet zo te zijn..

Ik gebruik de kast zelf niet meer. Hij staat in een hoek te niksen. Was zelf niet gek op het deurtje. Omdat ik me daar nogal aan ergerde, en ik toch een NZXT Sentry 2 fancontroller heb, heb ik een andere kast gekocht, zonder deurtje, zonder waterkoelinggaten, en zonder fancontrol. (gebruik dus de Sentry 2 in de nieuwe kast)..

ben nu zelf al dik een jaar naar een Thermaltake V6 BlacX gegaan. Deze bevalt mij beter, is stiller, enorm goede koeling voor de HDD's, niet vlekgevoelig. Alleen ja, het design is niet zo extreem en opvallend als die van de Lexa S.

[Reactie gewijzigd door GAIAjohan op 5 december 2011 19:26]

Lijkt me stug dat je ook precies dezelfde muursticker zou hebben ;).

Deze kast lijkt me inderdaad niet heel erg handig als je constant iets zou willen zien op de voorkant van je kast (zoals een fancontroller). Bij mij gaat het deurtje eigenlijk alleen open als hij aan moet. Ik snap in jou geval heel goed dat je bent overgestapt op een andere kast. Wie weet komen er nog dingen boven water die ik nu nog niet weet of heb gezien.

Ieder zo zijn smaak. Ik houd wel van een beetje opvallend, maar ik had ook iets roods kunnen halen. Dat valt nog meer op. Mat heeft inderdaad voordelen boven glanzend, maar een beetje glans is ook niet mis.
Je hoeft niet al die "rondjes" in te duwen om de frontpanel ervan af te halen hoor , je kan gewoon aan de onderkant van de frontpanel trekken en dan schiet hij zo los zonder schade.

Het enige nadeel van deze kast vind ik dat het verdomt moeilijk is om soortgelijke fans te halen , en dat je aan de rechterzijde net iets te weinig ruimte hebt voor je kabels
Hmm, ik kan mij zo voorstellen dat er mensen zijn die het zonde van hun ¤66 vinden om de front-panel op deze toch wel brute wijze lost te maken. 8)7

Mensen met een beetje hart voor computers (zoals Liveshort waarschijnlijk) zullen waarschijnlijk wel even de moeite nemen de "rondjes" in te duwen.

Als je je front-panel er een paar keer afhaalt zonder ze in te duwen heb je (sowieso geluk gehad als de onderkant van je front-panel nog heel is, want dan moet je echt keihard trekken, en het blijft gewoon plastic...) echt wel schade aan de rondjes of aan de panel.
Zeker bij een case zoals deze (met deur) wil je graag dat de voorkant goed vast zit, en dus geen speling heeft.

Het is dus af te raden gewoon aan de front-panel te trekken tot deze loskomt.
Waar baseer je deze manier precies op? Ik kan me voorstellen dat je hem gebruikt als het ergens te vinden is in de handleiding, maar dat lijkt me niet echt logisch. Volgens mij trek je de kast vroeg of laat redelijk uit zijn voegen op deze manier.
Tja, ik zie eigenlijk niet echt in waarom je met soortgelijke fans aan zou moeten komen. Als je gelijke verlichting wilt gaat het inderdaad redelijk moeilijk worden, maar mijns inziens is een fan die gebroken wit is i.p.v. gewoon wit ook wel ok, hij draait toch.