Logitech Z-5450 Wireless Review

Wiebo_Neo 2 augustus 2007, 1.665 views

Logitech Z-5450 Wireless

Pluspunten

• Betaalbaar, goede prijs kwaliteit
  • Uitermate geschikt voor PS3
  • Veel ingangsbronen
  • Rearspeakers van uitstekende draadloze kwaliteit
  • Duidelijk hoorbare details
  • Een beest bij films...

Minpunten

• Bij muziek ontbreekt bij CD kwalieit soms het hoog een beetje
  • Control center wordt erg snel heet
  • Had dan meteen alle speakers snoerloos gemaakt met deze kwaliteit :-)...

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 4
Ben lang aan het zoeken geweest naar een setje 5.1 voor een leuke prijs met een Optical ingang en DTS decoder voor mijn PS3. De Z-5450 ben ik gaan beluisteren, en voor de betaalde EUR 199,- een erg goede, leuke, en ook met name bij films en games een ontdekking van geluid. Alleen jammer dat het control center geen Uncompresed PCM 6 kanaals geluid af speelt, wat je tegenwoordig terugvind op meninge Blu-ray disk, maar mag je ook eigenlijk niet verwachten voor het geld.

Muziek

Ik heb via de orignele Apple Universal Dock, met een Oelbach audiokabel naar de Stereo ingang van de Controle Center mijn iPod(s) aangesloten, en na wat spelen met de EQ kwam er een erg warm, vooral diepgaand geluid naar voren.Enigste commentaar wat ik heb is dat ik af en toe een beetje de hogere tonen mis, waardoor het geluid soms wat dof klinkt. Na het beluisteren van 96-24 bits PCM audiotrack, wat de Control center ondersteund kwam hier in een stereo weergaven wel een aangename verbetering in naar voren. Dus kwaliteit van bronsignaal is duidelijk te onderscheiden, Natuurlijk erg goed, het onderscheid de speakers van menig andere set.

Film / Games

THX certificering geeft een hint, maar het geluid en volume is overweldigend in DTS. Met name Pirattes of the Carribean II, knalde in de actiescenes door de ruimte, wat een erg verbasende en verbluffende filmervaring bied. Gecompineerd met het Full HD beeld op met Samsung LCD, laat zien waarom Blu-ray in mijn ogen

Heb jij ook een Logitech Z-5450 Wireless?

Bedankt voor je review, ik twijfel nog tussen deze set en de z-5500.
Heb je last van plopjes zoals de andere z-5450 reviewer het heeft?
Heb gister een tweedehands z-5500 (wel perfect in nieuwstaat) op de kop getikt.. Dit klinkt echt veel beter dan de z-5450 (die mijn broer dus heeft).

Ben echt tevreden!

[Reactie gewijzigd door Lessy op 2 augustus 2007 12:31]

z-5500 beter dan z-5450 bedoel je?
Idd, m'n bericht was niet compleet
De z-5500 is ook een stuk duurder dan de z-5450. ;)
Ik heb beide beluisterd, maar vond de Subwoofer in de Z-5500 te hard dreunen, waardoor het voor mij verpest werd. Ik geef toe dan met name de center op het hoog vlak iets beter presteert, maar vond het niet de meerprijs waart, tenzij je hem wat meer voor muziek gebruikt.

Ben ik trouwens echte de enigste die geen plobjes hoort???
Weten jullie of deze set automatisch op de juiste audiobron schakelt. Bijv xbox aan schakeld direct naar source digital in zonder afstandbediening te gebruiken.
ik heb de set ook en ik heb ook geen last van plopjes , tja alleen als ik 3 monitoren tegelijk aanzet op de zelfde stekkerdoos hoor ik een bescheiden plopje ^^

verder fijne boxjes !!
-Een kapotte draadloze achter speaker (rood knipperend lampje) kan gemaakt worden door de instructies in het volgende topic te volgen: http://forums.logitech.co...oubleshooting/td-p/283634

Werkt perfect, zo heb ik zelf de 2 condensators vervangen en hij is weer als nieuw. Zo'n dergelijke audio set vind je namelijk niet meer voor dezelfde prijs.