Cooler Master Sileo 500 Black

Specificaties Tower • 4 interne + 6 externe bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Sileo 500 Black Review

Bart_K 29 november 2011, laatste update op 29 november 2011, 1.096 views

Cooler Master Sileo 500 Black

Pluspunten

• De stilte
  • Koeling
  • Goed voor casemodding
  • Openen van de case

Minpunten

• Blauwe lampje voorop wat erg fel is.

Kwaliteit voeding Score: 4
Bouwkwaliteit en afwerking
De extreme stilte vergeleken met de case die ik eerst had was het eerst wat me op viel vlak nadat ik deze pc in gebruik nam. Hij is zeer netjes afgemaakt, ik heb geen enkel scherp randje gevonden. De beplating is dik genoeg, meer dat wat het is, is ook niet nodig. Het schuim aan de binnenkant van de case die ervoor zorgt is ook een groot pluspunt ivm het eerder genoemde lage geluid.

Inbouw- mogelijkheden
Deze case is vrij groot. Het is uiteraard een tower model. Met zijn breedte van 20 cm, een diepte van 48 cm en een hoogte van 43,2 cm is hij uiterst geschikt voor mensen die graag hun pc vol proppen.

Koelings- mogelijkheden
De case heeft een grote ventilator die in mijn geval meer dan genoeg koeling geeft. Er zit een 500 watt voeding in en ook dat is meer dan genoeg. Ook de voeding wordt voldoende gekoeld.

Let op: Ik heb maar 1 harddisk. Dus ik kan niet bepalen wat het koeling resultaat is van meerdere harde schijven.

Vormgeving
De vormgeving is uiterst geschikt voor mensen die graag een case willen die niet te opvallend is. Mensen zoals mij. Gewoon een nette strakke kast. Meer valt er hier niet over te zeggen aangezien iedereen een eigen mening heeft.

Installatie- gemak
Installeren ging zonder enige problemen. Dus in mijn geval, is hij zeer gemakkelijk.

Modbaarheid
Deze case is heel goed voor casemodding. De reden daarvoor is ook heel simpel omdat het een strakke en vooral compleet dichte case is. Ook is hij vrij hoog dus ook daarbij goed geschikt.

Kwaliteit van voeding
Ik heb nog nooit problemen gehad met de voeding. Hij is nog nooit opeens uitgevallen ivm evt warmte. Ook dat heeft eigenlijk met de koeling te maken.

Voor mij was hij het geld waard, echter is dit een mening.

Heb jij ook een Cooler Master Sileo 500 Black?

Ikzelf vind de voorgeïnstalleerde cooling/plaats voor de front cooler een minpunt bij deze kast. Doordat de front fan ruim voor 75% direct tegen de harddisk bracket aan blaast, komt de lucht niet erg veel de kast in, met 3 harddisks geïnstalleerd worden alleen de disks een beetje gekoeld. Daardoor heb ik het gevoel dat er binnen de kast een onderdruk opgebouwd wordt, was erg veel stof van alle kanten aantrekt.

In deze kast heb ik voor meer koeling en het zorgen voor een overdruk de volgende 5,25 inch front cooler geïnstalleerd: BZ-502B (Black) Wel de zwarte variant dus...

Deze past erg mooi in de 3 overgebleven 5.25 inch slots, ik heb alleen de bovenste voor mijn DVD speler. Kleur is nagenoeg hetzelfde.
Ik heb ook alleen de bovenste in gebruik.
Wat je zegt klopt, maar aangezien ik genoeg plaats in de case heb, heb ik ook helemaal geen last van extreme warmte.

Ik heb maar 1 harddisk.

De review kwam vanuit mijn oogpunt. Ik zal het echter erbij zetten. :)
Tis een prima kast. Ik ben over het algemeen geen tweaker, maar toen ik tegen exact hetzelfde model videokaart aan liep, heb ik besloten om deze in SLI te zetten (je probeert eens wat), wat resulteerde in meer koelingsbehoefte en een andere voeding. Uiteindelijk voor mij dus achteraf niet de juiste kast, maar goed. (als je voeding ooit nog eens stuk is... ik heb die 500w nog liggen ;) )

Oja, de USB front aansluitingen binnen na een paar maanden wat lichtjes aan te voelen, niet dat een plug of stick er uitvallen, maar ik ben toch van een wat robuuster gevoel.
Ik was van plan om binnenkort over te gaan naar een 2de video kaart (via SLI). Raad je dit zo erg af dan bij deze kast?
- Blauwe lampje voorop wat erg fel is.

Heb ik ook op de voorkant van mijn AOpen kastje, maar gelukkig kun je die uitschakelen op het moederbord.
Het is het lampje van de power knop. Ik heb eigenlijk nooit gekeken of ik het uit kan zetten...

De reden waarom het me stoort is omdat de pc op mijn slaapkamer staat en het lampje recht in mijn ogen schijnt als ik probeer te slapen...

Mijn pc staat vaak 's nachts aan ivm rendering van video's.