Sony BDV-IT1000 Review

Grobben84Newbie 25 november 2011, 473 views

Sony BDV-IT1000

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • prachtig geluid al kost het een jaar
  • functionaliteiten

Minpunten

• Draadloze surround speakers
  • Sony management

Geluidskwaliteit Score: 1
Het is een zeer mooi systeem alles is goed afgewerkt. De smalle speaker geven een perfect helder geluid. Het grootste nadeel, en ook de reden dat ik de systeem niet zal aanraden zijn de draadloze achterspeakers. Ik heb dit systeem in oktober 2010 gekocht. Er is gebleken dat de achterspeakers kraken. Na drie maal reour te zenden voor reparatie, toch de sony gebeld om eens te vragen hoe verder. De eerste lijns helpdesk probeerd je zo goed mogelijk te helpen, maar zodra er van een andere afdeling feedback moet komen kan je 3 maanden wachten. Op advies van de helpdesk een officieele klacht bij sony ingediend. En na twee weken eindelijk een telefoontje van sony managent. Het blijk dat sony een fout heeft gemaakt tijdens het ontwerpen van dit systeem, de HDMI ingangen van het apparaat veroorzaken storing op de draadloze module. Je zou volgens de man van sony een apparaatje via sony.nl kunnen bestellen, maar omdat ik zo veel problemen ermee hebt gehad stuurden ze het kostenloos op. Nu vind ik heel triest dat ze hier normaal geld voor vragen aangezien je 2000 euro kostende 5.1 BD systeem zonder dit apparaat alleen maar 3.1 kan afspelen. Nu heb ik gelukkig dit apparaat ontvangen en werkt alles perfect. Prima geluid uit de surround speakers. Nu heb ik even gekeken of dit apparaatje te vinden is op de website van sony. Maar helaas het apparatje valt niet terug te vinden op het internet. Kortom voor de tijd en moeite die je erin moet stoppen om een werkend systeem te krijgen kan je beter een systeem met bedrade speaker kopen voor de helft van het geld.

Voor iedereen met het zelfde probleem. Het product nummer voor het apparaatje omde draadloze speakers werkend te krijgen: EZW-EC10

• Sony kdl-ex600
  • Sony hx-1

Heb jij ook een Sony BDV-IT1000?