Scythe Minebea , 92mm Review

Bartjebart 1 augustus 2007, 362 views

Scythe Minebea , 92mm

Pluspunten

• op 5V niet te horen, ook op max. is het geluid acceptabel.
  • degelijk
  • no-nonsense design

Minpunten

• eigenlijk geen.

Geluid (min) Score: 5
Geluid (max) Score: 3
Luchtverplaatsing (min) Score: 4
Luchtverplaatsing (max) Score: 5
Ik heb 2 van deze fans ge´nstalleerd als vervangers van de 2 standaard 92mm fans in de Thermaltake Armor.

Featureset
Deze fan draait op 12V op 2100rpm. De standaardaansluiting is een 3pins stekkertje, die op m'n Zalman fancontroller past. Mocht je hem rechtstreeks op je voeding willen aansluiten, dan kan dat middels de meegeleverde 4pins molex-adapter. Verder zijn ze lekker simpel no-nonsense ontworpen met zwarte kunststoffen fanblades. Ze voelen degelijk aan en worden geleverd in een simpele doorzichtige plastic verpakking.

Luchtverplaatsing
In de laagste stand op de fancontroller (5V) produceren deze fans nog best wel wat airflow, dat viel me niets tegen. Op 12V produceren ze een stevige bries. De lucht verplaatsing is dus wel dik in orde.

Geluidsproductie
Ik heb deze fans standaard maar op de laagste stand gezet, omdat ze op 12V behoorlijk wat geluid produceren. Op 5V zijn ze echter niet of nauwelijks te horen. Op 12V is het geluid in ieder geval nog minder dan de standaard geleverde Thermaltake Fans.

Het zijn niet de goedkoopste fans die te krijgen zijn, maar de kwaliteit en geluidsproductie is in ieder geval zo in orde dat de prijs/kwaliteitsverhouding dik in orde is.

Heb jij ook een Scythe Minebea , 92mm?

Die op het plaatje is een 29,5 db fan en niet de 34 db.