LG Optimus Pro C660 Zwart Review

-BaJo- 24 november 2011, 2.049 views

LG Optimus Pro C660 Zwart

Pluspunten

• • Goedkoop
  • • Captief scherm

Minpunten

• • Speaker
  • • Camera

Het hoe en waarom:
Na een Acer Betouch E210 en en E130, beide binnen een half jaar overleden, waren we nog opzoek naar een Android telefoon voor het vrouwtje (had zelf al een HTC Desire Z aangeschaft). Het moest een Qwety telefoon worden omdat we beide niet met een fulltouch telefoon overweg kunnen. De keuze in dit segment is erg beperkt en naast deze was verder alleen de Samsung Galaxy TXT een telefoon die in aanmerking kwam.

Waarom deze telefoon?
1. Android 2.3
2. 2.8 inch Captief scherm in portret stand
3. Qwerty toetsenbord
4. Zacht prijsje

Uitpakken die handel:
Het zit allemaal in een wat gammel doosje maar alles zat erbij:
• 1500Mah accu
• Micro usb kabeltje met een lichtnetadapter
• Micro Sd-kaart van 2Gb
• Headset

Wat me wel opviel was dat de telefoon eigenlijk geen echt plekje in het doosje heeft en ook geen schermbescherming heeft. Maar je koopt een telefoon ook niet voor het doosje

Bellen:
Bellen werkt naar behoren. Nog geen echo's of slechte verbindingen gehad. Door het extra stukje van de LG interface heb je het knopje om te bellen altijd in beeld.

Bouwkwaliteit:

Het is allemaal niet super maar het heeft me toch aangenaam verrast. De telefoon voelt stevig aan en geen gepiep en geraak als je er een beetje kracht op zet.

Toetsenbord:
Ook hier was ik aangenaam verrast. Het is een beetje aan de kleine kant maar typt lekker en de toetsjes voelen erg stevig aan. De indeling is soms wat verwarrend, maar dat kan komen door het verschil met de Acers en de HTC.

Beeldscherm:
Ook hier was het weer boven verwachting. Het scherm reageert goed (niet zo goed als een HTC maar stukken beter als een ACER). Ondanks de lage resolutie komt het allemaal vrij duidelijk over. Wat helemaal mooi is dat het scherm in portret modus is i.p.v. het bekendere landschapsmodus. Met het scherm in de breedte zaten we toch vaak met de telefoon op zijn kant. De touchscreen werkt ook goed, maar voelt soms wat traag aan. de 2.8 inch is aan de kleine kant als je het vergelijkt met een fulltouch telefoon, maar het scherm is altijd nog groter als bijvoorbeeld een BlackBerry.

Accu:
De accu is prima voor deze telefoon. I.v.m. de HTC heeft hij meer Mah maar minder scherm om te voorzien van stroom en dat merk je dan ook wel. De HTC haalt bij mij nooit het einde van de dag en met deze LG heb ik aan het einde van de dag nog 56% over en ben de hele dag in de eer geweest met de telefoon.

Camera en speaker:
Die camera is gewoon slecht en de speaker is niet veel beter. Ja hij maakt foto's en ja er komt geluid uit het luidsprekertje maar daar is alles ook mee gezegd.

Conclusie:
Wat ons betreft is deze telefoon zijn geld zeker waard. Als je de slechte camera en de speaker vergeet is het een zeer complete en goede telefoon.

Hier nog een Nederlandse videoreview van de telefoon: http://www.youtube.com/watch?v=Zi-1_ojHLrk

Heb jij ook een LG Optimus Pro C660 Zwart?

Heeft een bb bold niet een even groot scherm???
Een bb bold 9900 scherm is idd even groot. De ander bb's (bold en Curve) hebben een 2,4 inch scherm.

Ook is het scherm van de C660 in portretmodus ipv de landschapsmodus van een BB, waardoor er meer op je scherm lijkt te passen.
Hoe is de opslagruimte voor apps op deze telefoon? Mijn vrouw heeft de HTC ChaCha, en die heeft echt een erbarmelijk kleine data-partition. ze heeft max 5 apps geinstalleerd. Dat kon zelfs mijn oude Acer E130 beter (als die het technisch had volgehouden).