Samsung Syncmaster 920N Zilver Review

cedric.v 30 augustus 2007, 1.250 views

Samsung Syncmaster 920N Zilver

Pluspunten

• prijs
  • looks

Minpunten

• power kabel
  • paar kleine pixeltjes

Hierbij mijn derde poging om een review te schijven over de Samsung 920N.

-Het hiervoor gebruikte scherm.
dat was een 17 inch crt van Lite-On waarvan ik hoofdpijn kreeg na lang gebruik.
Echter heb ik deze maar 4 maanden in bezit gehad.

-Reden van koop.
In de winkel waar ik mijn nieuwe pc haalde destijds, stond het scherm.
Ik teste de monitor en hij beviel me ook het simpele desing sprak me aan.
De prijs was ik toen ook zeer goed, wat mij over de streep trok en ik kocht hem.

-Wat kreeg ik
Ik kreeg een stevige doos met daarin een Vga kabel, power kabel ,beeldbuis, voetsteun en een paketje boekjes en cd'tjes.
De voet is makelijk te bevestigen en is met maar één schroefje aan te draaien.
Eenmaal de voet gemonteerd voelt hij stevig aan.

-Het scherm.
Het scherm is een simpel design met vooraan 6 mooi verwerkte en makelijk bedienbare knopjes.
de backlight is mooi evenweidig en de hoeveelheid is mooi af te stellen.
Ikzelf vindt het scherm een mooie neutrale kleur hebben.
Ghosting merk ik weinig van ik speel wel is een spelletje maar ik hoef niet alles op high settings maar tot nu toe heb ik er zeker geen last van gehad.
Voor mij is dan ook de responstijd van 8ms dan ook meer dan genoeg.
Ik gebruik het scherm met 1280*1024 wat ik zeer relaxt vindt werken.
De software die je erbij krijgt is niet nodig maar wel hulpzaam.

-negatieve eigenschappen
Ik heb een dooie pixel die ik alleen in het bootmenu ziet en een andere maar die zie je bijna niet. maar soms zie je hem goed zitten en dan vindt ik het wel storend.
Na verloop van tijd deedt de power kabel raar soms als je het scherm licht verplaatse maakte die even geen contact en vloog uit, even opnieuw aansluiten en het was verholpen.
Dit gebeurd echter nog steeds en uitblaazen helpt niet.

-Eindoordeel en positieve eigenschapen
Deze 2 kunnen bij mekaar omdat dat mijn eindconclusie van het scherm goed is.
Ik vindt het zeker ze geld waard omdat ik ook op de duurdere variant heb gewerkt en ik vondt deze de meerprijs niet waardt.
Over de looks ben ik zeer te spreken mooi strak en het past mooi bij mijn logitech setje.

(Sorry voor spelfouten en dergelijke)

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 920N Zilver?

Charmant.
Geen review helaas, hier heeft geen enkele potentiële koper iets aan.
Nog even afgezien van de taal waarin e.e.a. gesteld is (lijkt op Nederlands, dat dan weer wel, maar toch........).
Ik zou zeggen: nog even aan werken, motivatie erbij, specs erbij, fouten eruit, en wie weet wordt het dan een echte review.
eeuhm, wat bedoel je met -paar kleine pixeltjes ? :S
dat behandel je niet in je ''review'' maar zet t wel bij negatieven eigenschappen!?
Ik vind het niet echt een review. Onafgemaakte zinnen, spelfouten, weinig leestekens; . , ; Hoofdletters...
Er zit niet echt veel informatie in. Alleen dat hij je goed bevald en dan er een voet word bijgeleverd ( wat opzich niet echt gek is ). Je geeft contrast en helderheid niet een volle 100% waarom niet? bevalt het niet ofwat? Featureset ook niet, wat is daar mis mee? Pixeldefecten is slecht volgens jou, waarom? dat behandel je niet eens in je verhaaltje :S toch wel belangrijk...
En ga zo maar door......

Neem een voorbeeld aan deze review http://tweakers.net/productreview/2762 .

[Reactie gewijzigd door rickyy op 22 augustus 2007 17:17]

Wow, ik zie de reactie boven me, maar eerst niet gezien dat dit al de aangepaste versie is. Al het commentaar hierboven gaat nog steeds op voor je review.

Het mist namelijk aan:
- Structuur
- Opmaak
- Interpunctie
Maar vooral ontbreekt het aan:
- Motivatie van je keuzes van de scores (bijvoorbeeld waarom de prijs niet de maximale score heeft?)

Ben benieuwd naar je volgende reviews!
Kijk, dit ziet er al stukken beter uit!

Er is nu een veel duidelijkere structuur. We weten waar je het mee vergeleken hebt, en we weten nu waarom je vindt dat sommige dingen tegenvallen en andere je juist positief beoordeeld hebt.

Volgende keer is het misschien handig om een aantal specificaties op te nemen, zoals als je het over ghosting hebt, dat je dan het aantal milliseconden reactietijd zou kunnen noemen. Of de native (is hoogste resolutie zonder interpretatie door de monitor)

Al met al een stuk beter dan de eerste en tweede versie, maar je kan er nog een hoop aan verbeteren.

Ik hoop dat je deze kritiek steeds als opbouwend hebt beschouwd! Maar zo te zien heb je er inderdaad wat aan gehad en wat mee gedaan!
En om het aan te vullen het belangrijkste, de beeldkwaliteit, hoeveelheid belichting, te of te weinig noem maarop.
Ik heb hem zelf ook, en een kameraad van mij had de 19" SyncMaster 931BF.

Hij zij zelfs tegen mij van: wow wat zijn die kleuren van dat scherm mooi!
Dus ik had al zo iets van LOL :9

Ik heb hier zelf geen dooie pixels. Ook geen luie. (waar jij dus last van hebt)
Wat ze in winkels meestal doen, is schermen die voor pixel garantie terug komen aan mensen doorverkopen die geen pixel garantie hebben afgesloten. Waarschijnlijk heb jij er net zo 1.

De power kabel zit hier prima vast, en de D-SUB heb ik niet eens vast gedraait en het blijft nog zitten. contrast is goed, helderheid is goed (vind ik) En ik zelf heb de backlight op 40% staan, en soms nog minder (laatst zelfs 0 :P ). Omdat ik dat gewoon beter vind kijken (minder last van ogen).
Ok dus ik heb een luie pixel dat wist ik niet nog niet :P .
Ik draag voornaamlijk een bril achter de pc met zo'n beschermend laagje dus ik heb eigelijk nooit last van straling aan me ogen, echter kreeg ik op de een of andere manier wel hoofpijn van crt's.