Archos Gmini 400 Review

cjvs 20 april 2005, 460 views

Archos Gmini 400

Pluspunten

• Als externe harde schijf zeer eenvoudig om bestanden uit te wisselen tussen Windows (XP) en Mac (OS X)
  • Display van Album cover bij MP3 (mits aanwezig in de ID3 tag)

Minpunten

• Reencoden van Video bestanden(PocketDivxEncoder) is soms nodig om goed video's goed af te spelen
  • Lezen van txt bestanden niet mogelijk
  • Archos is recentelijk niet al te happig met nieuwe firmware updates
  • Navigatie door een groot aantel bestanden in één map kan wellicht sneller

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik dien me ten eerste aan te sluiten bij de review van dr snuggles. Een zeer nette en aardige complete review. Toch een aantal toevoegingen.

Beeldscherm
Ondanks het feit dat het scherm niet snel krast is het aan te raden een goede bescherming te kopen.

Foto's kijken
De kwaliteit van de foto's op het scherm varieert. Bij hoge of afwijkende resolutie foto's ( ik heb ervaring met 5 en 7 MegaPixel foto's) wil de foto door de noodzakelijke verkleining voor het scherm nog wel eens blokkerig uitvallen. Inzoomen op de foto lost dit over het algemeen wel op. Voor foto's van schermformaat is de kwaliteit uitstekend. Het roteren van foto's is ook mogelijk en kan practisch zijn wanneer je de foto's via de meegeleverde kabel op een TV bekijkt.

Compact Flash (CF) slot
De ingebouwde CF card reader kan gebruikt worden om foto's van je CF kaart te copieren naar je harde schijf. Ondanks het feit dat hij niet geoptimaliseerd is als een Image Tank is het een uitkomst bij langere vakanties of voor het maken van veel hoge resolutie foto's. Het van tevoren aanmaken van speciale folders voordat je vertrekt maakt het allemaal nog eenvoudiger. Als accesoire is er een adapter beschikbaar welke ook het lezen van SM, SD, MMC en MS mogelijk maakt.

Naast het feit dat ik veel van mijn vrienden met hun ipod de ogen uitsteek ben ik uiterst tevreden over mijn aankoop en heb er nog geen moment spijt van gehad. Zeer de moeite waard.

Heb jij ook een Archos Gmini 400?