Specificaties 42" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 42PFL7606H Review

Jos BosNewbie 24 november 2011, laatste update op 24 november 2011, 2.121 views

Philips 42PFL7606H

Pluspunten

• INSTALLATIE & WERKING:
  • UPC Digitale ontvanger met HD Recorder terug gebracht en een CI+ Card meegenomen en werkt perfect.
  • Dus geen losse kast meer en gewoon werken met de Philips afstandsbediening.
  • We hebben ondanks dat we een laptop beneden hebben staan gekozen om een USB Netwerk dongel , deze aangeschaft om zoveel mogelijk uit de TV te halen.
  • Trouwens is het ook nodig om van de TV gids gebruik te kunnen maken.
  • De installatie gaat bijna vanzelf, wel ff je router info goed ingeven.
  • Even een Full HD Film op een 8Gb USB stick gezet, deze werd meteen herkend en speelde alles perfect af.
  • De Philips afstandsbedienings APP voor Android telefoons werkt ook prima op mijn telefoon de HTC Sensation.

Minpunten

• Het MAAAARTJE zoals eerder vermeld.
  • En dat is dat nadat de TV is ingesteld op een zender voor opname en je gaat naar een andere zender kijken hij op het start moment van opname naar de desbetreffende zender springt.
  • Dus opnemen van de ene zender en kijken naar de andere is dus niet mogelijk, oorzaak is mogelijk dat de TV maar over 1 Tuner beschikt.
  • Is alleen jammer dat ze me daar in geen een winkel op hebben gewezen, 1 winkel wist zelfs nog niet eens dat je er mee kon opnemen.
  • Dus opnemen als je weggaat gaat prima, wel de TV op standby zetten.
  • Indien je wel wilt opnemen en tegelijk naar een andere zender wilt kijken zul je toch moeten blijven werken met bv de UPC box.
  • Mocht er nog iemand zijn die erachter komt dat het toch allleen via de TV kan dan zie ik uw reactie graag te gemoet.
  • CONCLUSIE: Ondank hier en daar een paar opmerkingen tot op heden zeer tevreden en het 2" grotere scherm wend snel en is geen straf om naar te kijken.

UITERLIJK: Deze Philips 42PLF 7606H net een week in huis en raak steeds meer gescharmeerd van zijn uiterlijk, natuurlijk is dit geheel persoonlijk.
De bepaling van het scherm was de horizontale breedte van de TV, hij moest op een meubel passen van 100cm, omdat we het beide niet mooi vinden als de TV over een meubel heen hangt.
Daardoor was de 1e keus een scherm 40" (102cm), deze is van Samsung horizontaal 93 breed.
Bovenstaande Philips 42" (107cm) is nu horizontaal 99cm breed, dus past ook nog net op het meubel.

De eerste keus van mijn vrouw was gevallen op de Samsung UE40D6500 vanwege de mooie smalle omlijsting en vond de geborstelde aluminium omlijsting erg veel in de winkel opvallen.
Persoonlijk is de Samsung in verschillende opzichten wat moderner, zoals de reeds volledige ingebouwde N-Netwerkkaart terwijl de Philips ook netwerk geschikt is echter hiervoor moet men wel een N-Netwerk stick aanschaffen specifiek van Philips.
Mijn grootste voordeel zag ik in het matte beeldscherm terwijl de Samsung een zgn Glossy (glimmend) scherm heeft.
Voordeel kan ziijn dat het iets meer diepte weergeeft, maar heeft als nadeel dat alles in de lijn van het scherm staat spiegeld. o.a. kaarsen of lampen. (Dit is ook het nadeel bij veel huidige laptops)

Nadat we beide TV in verschillende winkels naast elkaar hadden gezien en specifiek op het scherm hadden gelet is er toch gekozen voor de Philips vanwege het matte scherm.
Een aandachts punt om in de winkel een goed te bekijken.
Waar ik wel even mee heb zitten modderen is het aansluiten van de externe USB Harddisk omdat deze niet werd herkend, ik had deze oude schijf geformatteerd als NTFS en het moet dus FAT zijn.
Formatteer deze dus gewoon als FAT of exFAT via snel formatteren op de PC, nadat je hem op de TV aansluit word hij meteen herkend en word nog een keer door de TV geformatteerd.
Hiermee kun je dus vis de interne TV gids programma's opnemen wat in principe goed werkt met een maaaaartje.

• Sony Tuner - Versterker
  • Sony DVD speler
  • Windows 7

Heb jij ook een Philips 42PFL7606H?