HP iPAQ rw6815 Review

kstang80 31 juli 2007, laatste update op 15 april 2009, 425 views

HP iPAQ rw6815

Pluspunten

• Windows Mobile 5
  • Compact en licht
  • MP3 afspeelmogelijkheid
  • Draait lekker met Tom Tom 6
  • Grappige stem als je gebeld wordt

Minpunten

• Batterij duur
  • Telefoon valt vaak weg
  • Stoort vaak met carkit
  • Vingerafdrukken
  • Zit niet zo lekker in de hand
  • Camera wordt vaak ingeschakeld (knop aan zijkant)

Veelzijdigheid Score: 3
Heb deze al sinds maart 2007 in gebruik. In het begin leek het erg handig, een PDA en telefoon in een apparaat. Maart na een paar weken ermee gewerkt te hebben vind ik het toch steeds minder. Had ik dan maar toch een telefoon en een pda gekocht. Het geluid is ten eerste ERG zacht, als je de volume op z'n hardst zet dan hoor je nog bijna niks als je gebeld wordt. Ik kan wel gewoon gebeld worden in stand-by (terwijl de vorige reviewer meent van niet?), maar ik heb een bluetooth carkit in mijn auto. Elke keer kan ik wel gebeld worden, maar als ik dan wil bellen weigert ie het gewoon. Maar dat is dan ook vaak als ik hem niet met de bluetooth carkit heb verbonden, het is maar een raar euvel. Ik moet dan telkens naar "wireless manager" gaan, telefoon uitschakelen en weer inschakelen om hem weer werkend te krijgen. Indien dat niet werkt, moet ik het weer 's software matig resetten. Bluetooth GPS module werkt hier wel perfect mee, en Tom Tom 6 draait als een zonnetje. Het is een erg leuk PDA, maar als telefoon is het toch niet goed genoeg, gezien die daar wel bedoeld voor is. De accu is ook van korte duur, na een kleine 2 uurtjes bellen is ie al bijna op. En je moet wel een auto adapter hebben als je hem gebruikt voor navigatie, anders valt de stroom uit na ongeveer 2 uurtjes (bij 100% batterij). Wat me ook opviel is dat als ik de carkit gebruik ik een raar gezoem hoor, terwijl ik dat niet had met een andere telefoon.

Heb jij ook een HP iPAQ rw6815?

Als zakcomputer een heerlijk apparaat, thuis een beetje nieuws surfen en mail lezen allemaal prima...

Als telefoon bevalt het inderdaad niet, zeker niet als je die intensief gebruikt.
Ook sms-en is met de pen en het ieniemini-toetsenbord-op-het-scherm niet fijn.

Hopelijk houdt ie het wel nog een jaartje (hopelijk langer), kan ik daarna weer een simpele telefoon erbij nemen voor het bellen en sms-en.

WM Mobile 5 is gelukkig een stuk stabieler geworden en dit geldt gelukkig ook voor de activesync software.
bij mij is het geluid goed te horen als ik hem in mijn broekzak hep helemaal geen last van?
en nOOB je moet het keybord op groot instellen dan is het smsen goed te doen.