LEGO Harry Potter: Jaren 5-7, Wii Review

Scrabblebook 23 november 2011, laatste update op 26 november 2011, 500 views

LEGO Harry Potter: Jaren 5-7, Wii

Pluspunten

• Leuke levels
  • Nieuwe personage's
  • Nieuwe manier om het spel te spelen

Minpunten

• Co-opmode werkt soms niet evengoed
  • Bepaalde soundtracks worden te veel afgespeeld

Stabiliteit Score: 5
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 4
Geluid Score: 4
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 5
Algemeen
Ik heb de game nu al bijna een week en zit nog steeds aan 32 procent, dit is mede te danken aan het feit dat ik geen fervente gamer ben. Mijn algemene indruk is dan ook zeer goed. Het is een waardige opvolger voor zijn voorgangen (LEGO Harry Potter Jaren 1-4). Zoals ik gewoon was zijn de levels weer leuk, lang genoeg en bevatten ze voldoende humor. Natuurlijk heeft de game ook zijn minder goede kantjes.

Beeld
Ik heb het spel gespeeld op een oude Philips TV, de beeldkwaliteit is dus niet schitterend maar toch voldoende genoeg om te kunnen zeggen dat het nog goed is. De graphics die ze gebruiken zijn beter als in zijn voorganger en zien er geloofwaardiger uit waardoor de het spel nog beter tot zijn recht komt.

Geluid
Het geluid is in het algemeen goed, de toverspreuken uit de voorganger behouden hun geluid en de nieuwe krijgen een geluid dat vrijwel even goed is. Toch is het jammer dat sommige geluidjes redelijk herkenbaar zijn uit andere games. Zo is het 'blub' geluid dat je hoort wanneer je iets vult met Aguamenti herkenbaar uit het spel Epic Mickey. De muziek komt goed tot zijn recht al lijken sommige soundtracks uit de film toch net iets te veel gebruikt.

Besturing
De besturing van het vorige spel is bijna niet meer terug te vinden, het spreukenwiel dat we al kenden is nog steeds aanwezig maar is helemaal anders geworden. De Z-toets gebruik je nu af en toe voor spreuken, en de B-toets is nu de belangrijkste op de klassieke LEGO-blokken te vernietigen. Wanneer je met twee speelt wil de besturing van het spel af en toe wel eens niet mee werken, al is dat maar in sommige levels. Het schieten en richten op bepaalde zaken is nog steeds hetzelfde als in de vorige game, wanneer je het gewoon bent loopt het van een leien dakje.

Opnieuw spelen?
Nadat je eenmaal alle levels hebt uitgespeeld heb je nog maar 3/10 helemaal uitgevoerd. Je kan nieuwe mannetjes vrijspelen die een extra mogelijkheid bezitten waarbij je nog eens extra mannetjes kan uitspelen. Er valt steeds nog wat te ontdekken, zelfs als je denkt dat je alles wel gezien hebt.

De prijs valt zeer goed mee vergeleken met andere games die even leuk zijn om te spelen. Het is niet te duur, maar ook niet uiterst goedkoop. Je krijgt waar voor je geld en dat is wat telt.

Heb jij ook een LEGO Harry Potter: Jaren 5-7, Wii?