Samsung LE32S81B Review

MrKoen 31 juli 2007, 3.960 views

Samsung LE32S81B

Pluspunten

• Erg mooi beeld, ook met analoog signaal
  • Mooi afgewerkt menu
  • Vele aansluitingen en mogelijkheden

Minpunten

• In de TV modus kun je geen Picture in Picture gebruiken (PIP) van bijvoorbeeld je PC aansluiting

Ik zat te twijfelen tussen de Philips en deze Samsung. Uiteindelijk toch deze gekocht. Ben echt boven verwachting tevreden over deze TV.

Vormgeving van het toestel is subliem. Je moet er wel van houden dat de speakers aan de zijkanten zitten en niet ergens verstopt in het design.

Beeldkwaliteit met mijn analoge kabelsignaal is goed tot zeer goed. Geluid is eveneens goed te noemen. Niet minder dan mijn oude TV met beeldbuis.

Aansluitingen zijn er volop. Ik heb een PC aangesloten met simpelweg de VGA dsub en de beeldkwaliteit is zeer goed. Super scherp beeld en Windows herkent de TV gewoon als montor. Mocht je met de alles-moet-USB-hebben-hype mee willen dan heb je helaas pech bij dit scherm. Het heeft geen USB. Bedenk je echter dat schermen die wel USB hebben vaak alleen een heel specifiek bestandsformaat ondersteunen. Dus net die foto in dat formaat zonder rare dingen. En net dat MP3tje in die bitrate zonder rare fratsen. Echt niet zo ideaal als de fabrikanten het zelf willen verkopen dus!

De TV heeft ook Picture in Picture. Erg leuke feature. Zo kun je onder het kijken van een filmpje vanaf bijvoorbeeld je PC in de hoek van het scherm een TV kanaal aan zetten of een camera van bijvoorbeeld de kinderkamer via SCART. Je kunt dan zelfs via het menu kiezen of je het geluid van het kleine of het grote beeld wil horen.

Het menu is ook bijzonder strak afgewerkt. Toen ik in de winkel keek naar een Sharp TV schrok ik van het oerlelijke ouderwetse blokkerige menu. Samsung heeft er duidelijk werk in gestoken, erg goed. Het menu van de Philips was ook wel aardig, echter niets vergeleken bij deze Samsung.

Afstandsbediening is ook mooi en handig. Itt de Philips en Sharp TV die ik gezien heb bij Mediamarkt.

Prijs/kwaliteit is zeer goed. Ik heb het ding voor 629 euries op de kop kunnen tikken bij Online Systems in Enschede. Geen geld voor een 32 inch juweeltje.

Heb jij ook een Samsung LE32S81B?

als je dit scherm gebruikt als PCmonitor / is beeld OK
Tekstverwerking is goed leesbaar / moet je m paar meter van je af zetten
Game play heeft ie lag?

thx
mt
Ik mis (zoals bij 95% van de reviews van plasma en TFT tv's) de kwaliteit van de 'motion composition filters' zoals die aanwezig moeten zijn in digitale tv's. (let wel, ik bedoel digitale signaal verwerking en doel niet op digitale kabel tv of schotel tv ed)
In de goedkope TV's laten deze filters vaak te wensen over. Philips noemt deze filters bijvoorbeeld Digital Natural Motion of iets dergelijks.

De filters zijn bij tv-kaarten softwarematig bijvoorbeeld goed te regelen met ffdshow. Denk aan de deinterlace filters.

Wat zijn hier de ervaringen?