TomTom GO LIVE 1015 Review

Mr. EJ Bean 22 november 2011, laatste update op 22 november 2011, 2.166 views

TomTom GO LIVE 1015

Pluspunten

• Groot helder scherm
  • 3 jaar gratis kaart updates
  • 2 jaar gratis Live services

Minpunten

• Duitse versie
  • Updates heel traag

Design & bouwkwaliteit Score: 4
Kaartmateriaal Score: 4
Positiebepaling Score: 4
Features Score: 4
Bij mij ging het om Duitse versies gaat zonder Nederlandse stemmen! De Live 1015 is nog niet verkrijgbaar in Nederland. Via TomTom kan je wel Eva en Nora erop installeren, echter de computerstem Saskia gaat je niet lukken. Rest van de TomTom kan wel in het Nederlands worden ingesteld.

Update via MyTomTom duurt heel erg lang en gaat soms fout, uiteindelijk wel gelukt, maar het ging niet soepel. Nieuwe kaart van Europa duurde ruim 2 uur voordat deze was geïnstalleerd. Op de site van TomTom wordt de 1015 nog als een 1005 herkent. Werk aan de winkel voor TomTom dus.

Verder nog niet mee gereden. Dus wat dat betreft nog geen waardering. Wel vond de TomTom heel snel zijn positie. Scherm is ook lekker groot en zit heel stevig aan de voorruit via de meegeleverde voet.
Positief is verder dat er 3 jaar gratis kaart updates bij zitten (actie ergens tot begin 2012) en 2 jaar Live services.

Al met al wel tevreden en nu nog wachten totdat ook de overige Nederlandse stemmen te installeren zijn.

Heb jij ook een TomTom GO LIVE 1015?

goed.. dus.. een review over een navigatieapparaat.. die je nog niet hebt gebruikt waar hij voor gemaakt is, navigeren.

apart...

Maar hij glimt mooi?
Net binnen en in de auto ingebouwd ja. Wilde alleen maar even andere mensen waarschuwen voor het feit dat het om een Duitse versie gaat. Staat bij een boel winkels er namelijk niet bij.

[Reactie gewijzigd door Mr. EJ Bean op 22 november 2011 14:44]

En die Duitse versie heb je gekozen of was dit toevallig door de webshop geleverd. Heb je de webshop hier over al gebeld?
Bij mijn versie bleek de live services dus wel twee jaar geldig te zijn.
Alleen de 3 jaar gratis kaart updates kan je naar fluiten. Die bleek dus uiteindelijk alleen voor inwoners van Duitsland geldig te zijn :'(
Nee, niet gekozen. Besteld bij Redcoon waar daar helemaal niks bij staat. Ik zal ze nog wel even bellen.
Dat is overigens bij heel veel producten van Redcoon zo. Het is dan ook een Europese retailer, zie je bij hun product al op voorraad staan terwijl Nederlandse webshops hem niet hebben of is de prijs veel langer, hou er dan ernstig rekening mee dat het om een niet Nederlandse uitvoering van het product gaat.
Wat is de 1015 meer dan de 1005?
Behalve de 3 jaar (!) kaartupdates en 2 jaar (!) LIVE services wat de prijs al waard is!

Dat het een duitse versie is heeft geen invloed op de LIVE services, taal in display, spraakherkenning, enz?
@Lexzie

Ik weet alleen niet meer of de 3 jaar kaartupdates actie nog loopt.

Verder is alles in het Nederlands. Enige wat mij niet gelukt is om de stem Saskia te installeren. Eva en Bram zijn wel te downloaden en te installeren.
Ik heb even de specs erbij genomen, van de 1015 kan je die vinden op www.tomtom.de:

LIVE services:
1005: één jaar gratis, 1015: twee jaar gratis.
Intern flashgeheugen:
1005: 4GB, 1015: 8GB.
SD-sleuf:
1005: Nee, 1015: Ja.
Naast zoeken met TomTom Places en Google zit er op de 1015 ook zoeken met Trip Advisor en Expedia.
De 1015 kan met spraak bediend worden.
De 1015 kan automatisch via Twitter berichten sturen over je aankomsttijd.
Ik had MaxICT gemail met de vraag of er bij hun ook twee jaar gratis LIVE Services en drie jaar gratis kaartupdates erbij zit en dit was het antwoord:

"Dank u wel voor uw email. Helaas had dit product niet online moeten staan voor u omdat dit een Duitse versie betreft waar de live service niet in Nederland werkt. Excuses voor het ongemak. "

en

"Dank u wel voor uw vraag. Het klopt dat de Tomtom live in beide landen werkt alleen dient u een Duitse versie in Duitsland te activeren en anders werkt de live niet. U mag hem van mij best bestellen alleen dan kan u hem niet om deze terug brengen. "

Dus kan iemand die deze 1015 al gekocht hebt dit wel of niet bevestigen?