Specificaties 2,4GHz WiFi + 4G-router, 4x 100Mbps switch - Bekijk alle specificaties

TP-Link TL-MR3220 Review

LEX63 23 november 2011, laatste update op 25 november 2011, 1.669 views

TP-Link TL-MR3220

Pluspunten

• Zeer snel.
  • Zeer stabiel.
  • Makkelijk te installeren.
  • Goede software en ondersteuning.
  • Een 3G signaalmeter erg handig.
  • Handleiding ook in het Nederlands wel zeer kleine letters.
  • Zeer betaalbaal ik betaalde ¤26,- exclusief ¤29,- inclusief verzending.

Minpunten

• Het uiterlijk vind ik minder mooi een vierkante bolkendoos met veel leds. Maar dit is mijn persoonlijke mening u kunt hem wel mooi vinden.
  • Voor de werking is de vormgeving niet belangrijk.

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 4
Met mijn nieuwe TP-Link TL-MR3220 router kwam ik er pas achter hoe traag mijn oude router was en het dus veel sneller en vooral stabieler kan.

wow wat een verschil.

Ruim 2 Jaar had ik mijn Airlive Air3G router in gebruik met gemengde gevoelens en tevredenheid. Ik vond en de snelheid traag tot aanvaardbaar en de stabiliteit belabberd. Op het laatst was steeds vaker een harde reset nodig door de stroomstekker er 10 seconde uit te trekken.

Soms liep de router vast en moest hij gereset worden waarna je minimaal 12 uur kon gaan wachten eer het inlog venster verscheen waarna de router ingesteld kon worden. Ook de laatste update loste dit probleem niet op.

Op het laatst had ik het helemaal gehad met mijn oude router de ergernis werd steeds groter, tijd voor een nieuwe router dus.

De enige betaalbare 3G router was de TP-Link TL-MR3220

De TP LINK TL-MR3220 heeft een rechthoekig design, ik heb wel mooiere routers gezien. Een router koop je voor de functionaliteit en dat doet de TL-MR3220 uitstekend.

Sta versteld van de goede werking en de veel hogere doorvoersnelheid het beste wat ik tot nu toe heb bereikt met een 3G router.

Het installeren is snel gebeurd alleen de provider gegevens invullen in het 3G menu. De snelheid is behoorlijk rap hij geeft tot tegenstelling van de Air3G de volledige UMTS snelheid van de UMTS Dongle door aan het netwerk.

Doordat de router UPNP ondersteuning, hebben P2P en Bittorent programma's geen poort problemen wat vroeger nogal eens voor kwam bij routers. De software in de router vind ik zeer uitgebreid veel opties zelfs plug-ins kunnen worden geļnstalleerd.

De laatste grote verbetering vind ik de signaalmeter die het signaal in % weergeeft erg handig om de beste plek te zoeken voor de router of voor de Dongle als u een USB2.0 verlengkabel gebruikt. Aanbevolen als u op de plek waar de router staat geen goed signaal heeft, tip plaats de router bij een raam.

Ik kan iedereen deze 3G router aanbevelen prima resultaten.

Een perfecte 3G router voor bijzonder weinig geld.

Lex

Heb jij ook een TP-Link TL-MR3220?

TIP

OP YOUTUBE ZIJN OOK FILMPJES TE VINDEN.
OVER DEZE ROUTER.

SUCCES.