AOpen QF50C Review

Roderiktweaker 13 december 2007, 2.028 views

AOpen QF50C

Pluspunten

• Betaalbaar
  • 'uiterlijk is best goed'
  • 120MM Fan
  • Front U.s.b/audio
  • Zeer goede voeding bijgeleverd (kan 1950Pro + AMDx2)

Minpunten

• Weinig koelmogelijkheden
  • Zijpanelen iets te goedkoop
  • iets te krap

Kwaliteit voeding Score: 4
voeding
die heb ik nu in een andere kast draaien. en ik moet zeggen hij doet het prima. is 24Pins en heeft een Sata aansluiting. en is lekker stil (2800+/2GB/7300GT)

Reden van aankoop

Bij het upgrade van mijn systeem bleek mijn oude kast niet meer te passen.
Ik heb dus snel een nieuwe kast moeten halen, zonder na te denken of het de goedkoopste was ofzo. Ik had hem bij mycom gehaald voor een nette prijs. er zat een 350watter in wel een voordeel. Alleen heb ik hem er meteen uitgehaald en vervangen door mijn coolermaster 550watt.

Algemene beoordeling :
Omdat ik hem in nood heb gekocht, had ik volgensmij wel beter kunnen krijgen. Alleen kan je niet altijd alles 100% krijgen. Het ziet er best gelikt uit (wat niet mijn voorkeur heeft).

Bouwkwaliteit en afwerking :
Dit viel mee. hij maakt geen goedkope indruk. Het martiaal is dikker dan mijn sweeks. alleen dunner dan mijn vorige 'hato' kast. Ik had alleen wel snel krasjes op het zijpaneel.....

Inbouw- mogelijkheden :
kast is niet erg groot. Past net een ATX in. Alleen een HDD met cooler kan je niet in de kleine Hdd vakjes doen. maar moest in de 5'' CD 'gevalletjes'
Al met al voldoende

Koelings- mogelijkheden :
Je krijgt er wel een 120MM Fan bij. alleen kan je hem niet erg uitbreiden. Er kan een kleine (80MM) fan aan de voorkant. maar dan houd het ook op. CPU : 42 Videokaart : 45 (vermoedelijk is de Temp sensor niet goed wegens Asus SLI mobo) ik heb die CPU fan op : 2400Rpm en die Fan op 800Rpm. Al met al een stille kast, alleen weinig koelmogelijkheden

Vormgeving :
Moet je van houden, als hij er was had ik een simpelere kast genomen

Installatie- gemak :
Ik had wat rusie met de HDD, maar het moederbord ging er snel in. (op allen plaatsen vasteschroeft.

Modbaarheid :
Mijn coolermaster Watt metertje ging, netzo als in mijn vorgie kast er niet in....

Kwaliteit van voeding :
Ik heb hem dus vervangen voor mijn coolermaster 550Watt. alleen ik kon hem nog wel gebruiken in een survertje. Die een Lawaai ge 280watter had. hij is VEEL stiller en heeft een Sata aansluiting. hij heeft : 2x4pins 1X20pins en genoeg andere aansluitingen.

Prijs :
nette prijs, voor een nette case.....

Overig :

Hardware :
Asus Moederbord M2N4-SLI (geeft mogelijk verkeerde temp )
AMD CPU Athlon 64 X2 6000+ 3.00 GHz, 1000 MHz, 2x 1MB
Point Of View VGA GeForce 8600 GT 256 MB, PCI-e 16x
Met de boxed cooler, en Spire Stars-420 WhiteGrease

Update : verkocht met computer, van de voeding geniet ik nog elke dag met volle teugen
Update 2 : De voeding is gewoon zeer goed. hij draait nu met gemak een 4000X2 en blijft gewoon erg stil

Heb jij ook een AOpen QF50C?

Dat probleem ken ik met de tempsensor van de M2N4-SLI, ik heb er zelf BIOS 601 op staan, die de meest redelijke temperatuur aangeeft. Daarentegen heb ik het idee dat hij de temp van de Northbridge juist weer te laag aangeeft :?

Ik snap je probleem met modbaarheid en koeling, ik had zelf ooit lang geleden een QF50A, die hetzelfde had. Het meest jammer vond ik wel dat er geen luchtafvoergaten (of hoe je dat ook noemt :P ) in het zijpaneel zaten, wat de boel nogal isoleerde.

Bij jou is het trouwens nog niet zo erg, bij mij gaf hij 30 graden teveel aan. Maar probeer maar eens een klein beetje over te klokken, je schrikt je rot van de aangegeven temperatuur (rond de 90 graden Celcius). Zelf wist ik nog niet van de verkeerde uitlezing, totdat ik een andere koeler had (Zalman CNPS9500-AM2) die maar 2 graden minder aangaf.

Een aanrader om te gebruiken is trouwens CoreTemp, deze leest de sensors van de CPU-cores af i.p.v. de moederbordsensor.

[Reactie gewijzigd door Jakkus op 30 juli 2007 15:41]

Yep. Ik heb gehoord dat je het met de bios updaten het soms kan verbeteren.
maar ik laat hem maar zo denk ik. Ik kan de fan altijd nog op perforums zetten als ik denk dat hij niet genoeg koelt. Omzich is dit een leuke kast. alleen je kan je niet uileven op de cooling. ik zit te denken om nog eens een nieuwe kast + Cpu cooler te kopen....

hij is wel vee beter dan mijn andere sweeks van E25,-

Ik heb trouwens de : ASUS M2N4-SLI ACPI BIOS Revision 0301

Zolang ik nog geen problemen heb ga ik er geen nieuwe bios opgooien
Ik wist dat ik hiermee te maken kreeg toen ik hem kocht

[Reactie gewijzigd door Roderiktweaker op 30 juli 2007 15:46]

8800 met HDD's op de zelfde hoogte niveau is 'n no-go in deze kast..
Zeker. ik vond hem erg krapje.

Ik heb die onderse gevallen niet gebruikt. omdat mijn HDD met HDD cooler er niet inpaste....
Nette review Roderik!

Heb verder geen enkel commentaar dit keer, het is duidelijk overzichtelijk en goed leesbaar geschreven! Top!

Ik zoek een goede kast, misschien deze wel ;)

Q
Sorry, maar ik vind dat deze review in veel beter nederlands moet worden geschreven. Ik mis echt heel veel hoofdletters en de spelling en grammatica is ook echt zwaar onder het niveau wat we hier op GoT gewend zijn.

Als ik Roderiktweaker was, zou ik de review herschrijven en ditmaal wel in correct ABN.

Edit: oh ik zie nu dat je pas 14/15 jaar bent. Ok, dan is het je vergeven dat je zo'n review gepost hebt ;) Maar het zou toch wel fijn zijn als je deze review zou herschrijven. Vooral het feit dat je in veel zinnen geen hoofdletters gebruikt, is erg storend.

[Reactie gewijzigd door silmaril8 op 6 november 2007 09:35]

THX, gewoon wat meer tijd nemen

Dit is een leuke kast als je noot hebt om er een te vinden. maar ik denk zeker dat er betere kasten zijn (zonder voeding). het voordeel van deze is wel dat er een leuke voeding bij zit......
zoals eerder gezegt helaas geen 24pins.....