Specificaties Radiogestuurde muis en 1.500dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech Performance Mouse MX Review

Nox 19 maart 2012, laatste update op 19 maart 2012, 847 views

Logitech Performance Mouse MX

Pluspunten

• Vormgeving
  • Knoppen en locaties
  • Unifying ontvanger
  • Scrollwheel
  • Darkfield
  • Support!

Minpunten

• Bij Freewheel zit het wieltje een los.

Ergonomie
Gewoon fijn, je moet het wel lekker vinden om je duim niet op de muismat te hebben. Als je graag met je vingers korte snelle bewegingen maakt zoals ik dat met mijn razer Diamondback deed is het even wennen. Het is geen fijne muis voor shooters maar voor office en RPG is het prima. Gebruik hem zelf voor worldoftanks waar je stabiel je loop continu met het target mee moet laten bewegen. Dat is goed te doen met deze muis. Ook erg precies en erg goevoelig voor bijv. Photoshop als je dat af en toe doet.

Funtionaliteit
Erg veel functies, knoppen zijn allemaal in te stellen en het wieltje kan je laten freewheelen of met hobbeltjes regel voor regel laten scrollen. Freewheelen gebruik ik het meeste behalve als ik game of een film kijk. Dan ligt de muis wel eens op de bank/bed en als je hem even aanraakt scrollt hij het volume al omlaag. Dus echt nagenoeg nul weerstand. Met een goede slinger scroll je een seconde of 20 tot 30 op zeer hoog tempo. En je zet hem zo stil. Ook kan je vrij makkelijk naar links en rechts duwen voor een extra knop. Kortom, zeer fijn scrollwieltje.

Verder worden er standaard een kabel en lader bijgeleverd welke ook prima een telefoon oplaadt (5V, 1A) of ander apparaat op Micro-USB. Je kan je muis ook makkelijk blijven gebruiken als hij aan het opladen is. Batterij kan je ook gelijk vervangen als de kabel in de weg zit. En de unifying ontvanger is erg fijn. Het koppelen van alle apparaten is wel even lastig maar met de drivers kan je ook in een dropdown per ontvanger bekijken welke apparaten er aangesloten zijn. Zes stuks kun je per ontvanger kwijt wat mij voldoende lijkt voor toetsenbord, muis, trackball, pennetje en weet ik veel wat je nog meer kwijt kan. Prima dus! Heb ik alleen niks meer aan mijn 14 USB poorten. Er wordt ook een kabeltje meegeleverd voor het verlengen van de ontvanger tot op je bureau. Deze gebruik ik omdat ik merk dat ik iets minder storing ervaar dan in vergelijking direct achterin de PC onder een dik bureaublad.

Precisie
Erg goed, kan er niks anders over zeggen. En de sensor werkt op ieder oppervlak, niks tegengekomen waar hij niet op werkt.

Vormgeving
Prima, best naar mijn smaak. Had wat zwarter gemogen en meer bijpassend met mijn K800 toetsenbord. Maar je kan niet alles hebben, smaken verschillen.

Bouwkwaliteit
Lijkt me prima. Wieltje zit alleen wat los en het forward-knopje heeft het weer begeven, maar daar meer hieronder over.

Ondersteuning/Drivers
Prima, drivers zijn makkelijk en overzichtelijk zonder problemen. Een driver voor muis, tobo e.d.

Ondersteuning heb ik inmiddels ook gebruikt (en de reden dat ik een uitgebreide review schrijf nu, dat heeft Logitech zeker verdient). De fordward-knop is vast gaan zitten. Hij werkt wel, maar alleen als ik hem aanraak. Ik voel geen klik wat bijv. tijdens een potje BF-3 lastig is als je wilt spotten met zo'n knop. Je weet af en toe niet of je hem wel of niet indrukt.

Heb hierover contact gehad met Logitech, ik moest wat gegevens invullen met met de telefoon 2 foto's gemaakt ter identificatie en er kwam gewoon een gloednieuwe muis terug na een paar dagen. Werkelijk waar wat een goede support hebben die jongens daar.

Het is nog even de vraag of ze de oude terug willen, anders geef ik die wel aan iemand die geen forward-knop nodig heeft of gebruikt.

Die is wel wat aan de hoge kant. Maar gezien de features Ún service vind ik de prijs van 80 euro bij Logitech zelf erg goed. De losse webshops hebben waarschijnlijk wat minder goede service en bieden hem dan ook voor zo'n 65-70 euro aan wat een goede verhouding maakt. Je betaalt veel, maar krijgt heel veel terug.

• Logitech K800 Wireless Illuminated Keyboard
  • Asus Sabertooth 990FX

Heb jij ook een Logitech Performance Mouse MX?

Even een korte reactie aangaande de bouwkwaliteit, het scrollwieltje zit nogal los. Dit irriteert mij soms enorm omdat je het voelt en ook hoort als je wat abruptere bewegingen maakt met de muis. Verder mag ik de batterij ook wel goed noemen en evt. makkelijk en snel verwisselbaar indien met draad muizen no-go is.
Even een vraag hoor, had je hem ook bij logitech gekocht dan? dat je meteen een nieuwe kreeg? ik mocht gewoon weer naar de winkel met mijn defecte muis (scroll wheel scrollde niet meer )

en klein taal foutje bij negatieve eigenschappen; zit het wieltje een (beetje?) los

Verders dank voor review ziet er goed uit.
Ja ik heb hem direct daar gekocht. Mede vanwege de service waar Logitech zo bekend om staat. Heb wel een aanbieding gekocht anders had ik de gok denk ik gewoon genomen dat ik een keer retour moet sturen.

Het wieltje wiebelt een beetje in freewheelmodus. Als je dan snel heen een weer beweegt hoor/voel je hem wiebelen. Verder niks ernstigs aan, werkt prima en levert geen problemen op behalve dat het wiebelt.