Specificaties Socket 775 met Intel P35 chipset - Bekijk alle specificaties

MSI P35 NEO-F Review

Carinagtifreak 28 september 2007, 3.861 views

MSI P35 NEO-F

Pluspunten

• Stabiel
  • Goede indeling
  • toch behoorlijke overclocker

Minpunten

• Geen Firewire op mijn uitvoering

Layout Score: 5
Ik was aan een upgrade setje toe voor mijn PCtje en wilde voor een leuke prijs een moederbord met upgrademogelijkheden.

De keuze is dus gevallen op een MSI P35 NEO-F in combinatie met een Intel E4300 en Twinmos Twister 2 *1024 PC6400

Na installatie was alles 24/7 stabiel, heb er nog bios 1.1 in geflashed zonder problemen, eigenlijk al met al een leuk moederbord.

De E4300 staat bekend als een goede overklokker, maar in combinatie met dit moederbord (kan ook aan de processor liggen) kom ik niet echt ver. 2400 Mhz was haalbaar (266FSB), maar dan starte de pc vanaf een koude start niet altijd op. Als de PC eenmaal gestart was, niets aan de hand, maar een koude start: drama, dus heb binnen een paar dagen alles weer op default settings gezet, eist aan en draait ook wel snel genoeg. Als ik sneller wil, koop ik met de huidige prijzen wel een snellere CPU.

er zitten 5 sata poorten op, dat leek mij in eerste instantie wel meer dan genoeg, maar goed: 2 sata branders en 3 harddisken en de boel zit al vol! Eigenlijk had ik toch voor een versie moeten kiezen met de ICH9R....

DVD is qua grootte niet echt super qua opslagmogelijkheid, dus ik gooi mn extra schijf die ik nog heb liggen maar in een USB behuizing voor de offline backup.

Layout van het moederbord is goed, er zitten geen componenten op gekke plaatsten, meer dan genoeg USB poorten, maar wat ik wel mis is de Firewire aansluiting voor de digitale camera. in de manual staat ook: optional, dus er maar een PCI kaartje bijgestoken.

Update: De E4300 is vervangen door een E6300 en het blijkt nu dat de E4300 die ik had minder wilde overclocken dan de E6300. mijn E6300 draait nu op 400 fsb, wat resulteert in een snelheid van 2800Mhz op standaard voltages. prime en memtest draaien 24uur zonder problemen. ik zou wellicht nog hoger kunnen, maar vind dit wel genoeg.

de set is gebruik icm:
Twinmos Twister 2 *1024 PC6400
Koolance PC3-720 watergekoelde behzuing met CPU200 cooler
2 * 320 Seagate + 500Gb samsung
Geforce6600
ANtec500watt modulaire voeding
Soundblaster Audigy
Firewire kaart

Heb jij ook een MSI P35 NEO-F?

"Niet stabiel bij overclocken"
Dat kan natuurlijk ook aan jezelf liggen, misschien heb je wel verkeerde instellingen gebruikt.
Je vermeld verder ook niet wat je geprobeerd hebt namelijk.

Verder leuk dat je een review schrijft, maar meer info dan dat je uit de specs kan halen staat er niet echt in.
Heb hetzelfde moederbord met een e6600. Ik heb me nog niet in overclocken verdiept maar elke 6600 moet volgens mij op 333mhz kunnen draaien. Indien ik dit via msi programma in windows doe dan krijg ik ook een boot.

Via moederboard alleen op 300mhz fsb geprobeerd dit draaide wel stabiel. Verder goed moederbordje wat mij betreft.
Dat je niet hoger komt, ligt absoluut niet aan het bord..

Die p35 bordjes zijn namelijk, allemaal stuk voor stuk geweldige overclockers!
Ik denk dat je geheugen een groot stuk tegenhoud,