Xtreamer Prodigy Review
Unboxing Gisteren mij Prodigy uitgepakt. HDMI, audio/video kabel, afstandsbediening, de prodigy en een quick install guide. Zoals verwacht, niets byzonders op te merken, ... behalve ... alleen maar een quick install guide. Hmm. Installatie Installeren ging makkelijk, gewoon de kabels erin (220 > 12v 2A), HDMI en aanzetten Opstarten Opstarten gaat met de grote volume knop aan de voorkant. Deze licht dan blauw op. Je krijgt dan eerst een ultra lelijke SD formaat logo te zien op het beeldscherm wat overgaat op het Xtreamer hoofdmenu. Hopenlijk kan ik dit plaatje vervangen door iets eigens in HD .. Vanaf firmware 303 is het mogelijk om eigen plaatjes in de update te builden, maar enige experience is needed!
Pluspunten
Speelt alles af Speelt alles soepel af Slik design
Minpunten
Webgui 3.0.0 werkt (nog) niet Bittorrent GUI ziet er niet uit Opstarten duurt wat lang - Autoscan en Android uitzetten/uitlaten! Richt en druk gevoelige, en te uitgebreide afstandsbediening Externe USB 3.0 harddisk kan alleen via USB 2.0 poort (maw USB 3.0 alleen in slave mode (PC > Prodigy)) Airplay alleen voor Youtube Houding van Xtreamer in hun product forum Word gefixed in 3.5/4.0 FW: Jukebox HDD Formateren Delete/format/settings functies niet af te schermen
Eindoordeel
Gisteren mij Prodigy uitgepakt. HDMI, audio/video kabel, afstandsbediening, de prodigy en een quick install guide. Zoals verwacht, niets byzonders op te merken, ... behalve ... alleen maar een quick install guide. Hmm.
Installatie
Installeren ging makkelijk, gewoon de kabels erin (220 > 12v 2A), HDMI en aanzetten
Opstarten
Opstarten gaat met de grote volume knop aan de voorkant. Deze licht dan blauw op. Je krijgt dan eerst een ultra lelijke SD formaat logo te zien op het beeldscherm wat overgaat op het Xtreamer hoofdmenu. Hopenlijk kan ik dit plaatje vervangen door iets eigens in HD .. [2] Vanaf firmware 303 is het mogelijk om eigen plaatjes in de update te builden, maar enige experience is needed!
Opstarten gaat ook een stuk sneller aangezien Android staat nu by default ... UIT! Was dit nu net niet hun selling point?
Instellen
Er zijn helaas niet zoveel instellingen te doen. Je ziet gelukkig snel wat er wel en niet aan staat met de icoontjes die oplichten. Jammer genoeg kan ik het menu niet met een pin afschermen. (Ook niet functies zoals "delete/move/copy" in het bestandsoverzicht) Gevaarlijk voor kinderhandjes dus.
BT,.. hmm is dat BitTorrent of Bluetooth? BitTorrent dus. Ik dacht dat er bluetooth support op zat? Hoe werkt dan de (voor de vroegkopers) de keyboard? RF, IR?
Jukebox - ADDED
Er is een jukebox functionaliteit toegevoegd, maar ik treft een hoop missers aan. Aanpassen gaat wat "traag". Maar laten we kijken waar deze 3.5 Release Candidate naartoe gaat.
WebGui - Updated
Snel min iPhone erbij halen en naar http://<ip address>/rc/. Error 404, hmm dat werkt niet meer? Op naar http://<ip>, huh? een optelprogrammatje. Waar is de slikke WebGui waar je bestanden kan benaderen? Wellicht iets te snell 3.0.0 geinstalleerd? Even afwachten op de update dan maar.
3.0.5RC6 update: Remote control is toegevoegd, maar nog steeds niet de mooie WebGui die ik eerder gezien heb.
Afspelen + bedienen
De afstandsbediening is zeer gevoelig, of de Prodigy reageerd heel traag. Je moet goed richten en goed de knop indrukken, dan gaat alles goed. Het hoofdmenu gaat wat traag van menu naar menu item. Jammer, want er zat toch een van de laatste chipsets in?
Eenmaal een film in beeld gaat het fantastisch goed. Een 13Gb film op de NAS over het Gb LAN voor en achteruitspoelen gaat voorbeeldig. Toch een lekker gevoel.
Audio tracks wisselen geen probleem. MOV, AVI, MKV alles pakt hij netjes.
Harddisk
Toch maar even een harddisk erin. Voorkantje eruit trekken, HD in houder schroeven, erinsteken en hij leest het meteen. De Jukebox (voor het verzamelen van plaatjes via de bestandsnamen) zeurt over c: >200Mb nodig. Moet er nu een SD kaart in, of is de HD niet goed geformateerd.
Op naar het hoofdmenu en de HD formateren. Ook hier geen pin, wel een paar "are you sure" vragen. Formateren was zo gepiept, maar ... hij herkent hem niet meer. Een her-formatering lukt niet. Ik krijg zelfs een "translation label" te zien ipv de echte vertaling. HD eruit en geofrmateerd op de PC. Terug erin, en hij kan weer verder.
Kopieren van een NAS naar de HD gaat niet, van USB naar HD wel.
Android
Highly anticipated, maar wat een tegenvaller. Hadden ze net zo goed weg kunnen laten. Je mist gewoon een makkelijke manier van interactie met je scherm. Google maps "swipe" je op de iPad van oost naar west. Nu moet je scrollend naar links en rechts. Keyboard is een MUST, want de on screen keyboard is te langdradig. De PS3 invoer gaat stukken sneller en beter. Maar,... kan ik nu een Bluetooth keyboard koppelen? Niets te vinden in settings op internet.
Airplay
Ok, Youtube met Airplay uitproberen op de iPad. Zoeken zoeken, iPad kan hem niet vinden. Op naar het forum. "Airplay is not supported" WAT? Daar gaan we weer. Teleurstelling ten top. Wellicht dat het in een volgende release komt
Netwerk schijf mappen
Even op XP kijken of ik films kan uploaden middels een netwerkschijf. Via Explorer en via het <ip> adres, komt er een popup, vul in password "csguest" (gelijk aan het prefilled userid) en ik kan files drag en droppen
Handleiding
Zoals eerder vermeld je moet goed zoeken op de forum van Xtreamer. Wil je het onderste uit de kan, dan veel zoeken en hopen dat het allemaal werkt zoals beschreven.! Manual online: http://download.xtreamer....0User%20Guide%203-0-1.pdf
IR remote
Webinterface remote werkt niet zoals in oudere modellen, in firmware 3.0.1x/4.x(?) zal een broadcast server toegevoegd worden zodat je smartphone/pad/tab-whatever als muis en keyboard kan dienen.
Bittorrent
Even spieken of de Bittorrent webgui wel werkt. Die werkt http://<ip>/unicgi/, maar "oh my" wat een tegenvallende interface. Ik hou die taak lekker op mijn Synology.
Conclusie: Ik verwacht een mega uitgebreid apparaat met Airplay, iPhone remote, NAS, BitTorrent, een slikke HD Android engine, maar ik ben terug af bij een doodgewone ... media player. Is dat nu 175 Euro waard. Hmm, wellicht toch wel want de concurrentie is ook zo duur, maar de poespas die erom heen werd "gemarket" hadden mijn hoop hoog gehouden en werd binnen een paar uur teniet gedaan, FW 3.0.1 3.5 en 4.0 zal een hoop goed maken, hopenlijk blijft het binnen 1 maand ETA.
Support
In het forum klagen veel mensen over de afwezigheid van items die ik ook als negatief heb opgenomen. Volgens Xtreamer zit deze idd nog niet in hun "base 1" firmware maar komt deze in de komende maanden eraan, we moet alleen onze mond houden en afwachten. Interresting read: http://forum.xtreamer.net...or-me-please/page__st__20
Reacties (27)
We are working on several things .
We prefer not to make partial update again and again.
better we will move 1 time to the next level with 1 major update . the device indeed can be improved in so many ways.
we dont know when all this process will finish as we collected many issues, some of them require investigation to the root of the problem. a very time consuming process.
So, to be on the safe side, we will change to the the newest SDK.
We now work on :
(1) adding movie jukebox. Not the community one. something that is build into the FW with our engine
(2) Adding SRT browser so users will be able to select manually any Subtitle file and locate at anywhere on the HDD.
(3) Adding parental control. Password lock for folders.
(4) Adding AirPlay
(5) Adding PHP, SQLite to the core of the system
(6) Adding Boradcast server function that will allow you to use your smartphone / tab / iphone / ipad as wirelss mouse and keyboard for the prodigy
(7) Adding Xtreamering portal. Xlive, Xvod, DsapacTV, TVonTop, xGrooveshark
(Adding internet Radio Shoutcast
(9) Adding media library file size display
(10) Enhancing the ZOOM function upon users requests
this is just the new features part we want to introduce to you in the next update.
Ofcourse we also make effort to tackle as many bugs as we can.
ETA is around 1 month.
Iig leuke review.
ps. Begrijp me niet verkeerd. Het is een mediaplayer die alles en zonder stotteren afspeelt. Daar ben ik dus alsnog heel blij mee. Dus als dat je doel is, dan is het een mooi apparaatje. Wil je meer, dan moet je geduld hebben tot een goede firware.
Alexander
Ik wacht nog even een 3d review van het apparaatje af.
Als je een BD iso 3D afspeelt dan gaat dat prima. Soms moet je de Prodigy wel even instellen dat hij de menu's overslaat want je hebt , ik ben geen kenner, verschillende BD structuren waarvoor een dure licentie nodig is. De Prodigy kan BD 1.0 aan qua menustructuur.
Half SBS en...heel belangrijk ondertitels in 3D werken prima.
Verder zeer tevreden. Helaas nog wel wat menu sturingsprobleempjes en nog geen moviejukebox maar dat komt in de eerstvolgende firmware upgrades. Het ding is net uit.
[Reactie gewijzigd door g7142h01 op 25 juli 2024 07:22]
ik kan wel bestanden afspelen van mijn pc op mijn prodigy maar ik kan niet de prodigy zien op mijn PC om bv bestanden over te zetten via het netwerk. Jij had het over via workgroup?
Ik heb wel het blauwe lampje op gelost voor je als je in het donker films kijkt. Er is een Led knopje op je afstandbediening waar je hem aan en uit kunt zetten;)
My Computer opstarten > ip adres intypen > password:csguest: Drag en droppen maar!
- Ik heb de HDD eerst geformateerd op de pc maar er geen driveletter aan toegewezen.
- Vervolgens de HDD in de Xtreamer gezet en deze via de Xtreamer nogmaals geformateerd
- Daarna de netwerk drive gemapped zoals in de onschrijving hierboven beschreven staat.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Lees anders hier de topic door, http://forum.xtreamer.net...t-niet-gezien-in-prodigy/
Groetjes FOXXX
Ook geen handleiding erbij, kom op zeg.
Een on-af product, dat ik gelukkigk al verkocht heb
Bedankt dat hielp inderdaad.
Ip adres in je balk van je window:)
Groet,
Too little to late
Ik niet: wel de oude USB Xtreamer antenne die "fijn"een van de zo al karige USB poorten gebruikt en maar 150MBPS is in plaats van de vermelde 300Mbps.
Een online firmware update mogelijkheid is ook beloofd maar niet te vinden in de setting behalve dan die van USB stick
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 25 juli 2024 07:22]
Qua online firmware upgrade reageren ze niet echt effectief hierop, maar goed: liever een paar extra stappen dan de functionaliteit niet hebben (Jukebox, Airplay etc).
je hebt het over een dongel, ik heb het over een interne wifi card
In de specificaties va de pre order staat wel degelijk: Internal 802.11n 300Mbps, Mini PCie Wireless LAN
Deze is er gewoon uitgelaten door Xtreamer.
Scroll helemaal naar onderen in de specs daar staat dit. http://xtreamer.net/xtreamer-prodigy-upgraded/
Ik voel me dus behoorlijk misleid door Xtreamer daar ik het apparaat heb opengemaakt en dit gewoon niet in het apparaat te vinden is.
De hele support zuigt sowieso, ik had diverse bugs gevonden en support ho maar, mag het apparaat retour sturen, geen oplossing daar ik een jaar mijn geld kwijt ben en tevens voor de retour kosten verzending wordt opgezadeld
Ook werkt het bijgeleverde bluetooth keyboard niet in alle applicaties, support komt met een nonsense verhaal van niet goed gepaard of niet goed opgeladen: wel niet gepaard dan werkt het nergens, niet goed opgeladen dan werkt het ook niet goed in 1 applicatie. daar gaan ze verder maar niet op in, de support is niet alleen traag maar ronduit waardeloos te noemen.
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 25 juli 2024 07:22]
Vwb de retourkosten weet ik niet of jij die moet betalen - Je hebt immers niet het product gekregen die beloofd is. Als individu sta je mss niet sterk om bv een refund te krijgen. Maar waarom gaat dat wel bij een RMA? Wellicht dat een bezoek aan consuwijzer.nl ook geen oplossing bied want het is een internet aankoop geweest. Valt het Nederlands consumentenrecht op items die naar Nederland verstuurd worden of alleen als je het in Nederland gekocht hebt? Reden voor mij te meer geweest om te wachten op de echte launch datum en hem in een Nederlandse winkel te kopen.
retour zend kosten vergoeden praten ze niet over slechts een full refund t.a.v de creditcard betaling.
Er op wijzen dat het product niet naar specs geleverd is en dat Xtreamer de retourskosten moet betalen duurt al dagen.
Het correspondentie adres voor de brief van mijn advocaat krijgen duurt ook al 2 weken nog steeds geen adres, wel een verwijzing naar hun voorwaarden die hier in het totaal niets mee te maken hebben daar ze maar even de hardware configuratie wijzigen zonder met een klant overleg te plegen of te compenseren.
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 25 juli 2024 07:22]
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn