Icarus Reader Go Zwart Review

tomvdlee 16 oktober 2012, laatste update op 16 oktober 2012, 1.244 views

Icarus Reader Go Zwart

Pluspunten

• Duidelijke menu structuur.
  • Er zit op wat nodig is.
  • Beeldscherm is duidelijk

Minpunten

• Voelt gammel aan.
  • Knopjes voelen niet goed aan.
  • USB aansluiting is niet echt degelijk
  • Apparaat is heel langzaam.
  • Regelmatig vastlopers
  • Service is slecht
  • Batterijduur is ook slechter dan aangegeven

Veelzijdigheid Score: 3
Het apparaat is bijzonder gammel en van een bijzonder slechte kwaliteit.

De knopjes zijn soms moeilijk in te drukken en ik ben bang dat ik iets kapot maak door alleen een knopje in te drukken.
Bovendien is de USB aansluiting bijzonder fragiel en moet je erg voorzichtig zijn de USB aansluiting aan te sluiten.
Het apparaat is ook erg langzaam en loopt regelmatig vast.
Ik heb de firmware geudate en de informatie hierover laat erg te wensen over op de website. Het doet allemaal erg amateuristisch aan.

De functies zijn wel goed, er zit op wat er op moet zitten. Menu is ook duidelijk. Het scherm is verder goed te lezen.

In de tussentijd een Kindle 4 gekocht. Wat een wereld van verschil is dit apparaat. Had ik die maar in eerste instantie gekocht. Het voelt degelijk aan, knopjes die naar behoren werken en goed aanvoelen, lekker snel en een super mooi beeld.

Heb het apparaat van Bol.com gemaakt weer ontvangen onder garantie. Goede service van Bol overigens. Omdat ik nu ook een Kindle heb is er eentje voor mijn vriendin, dus dat betekend Kindle voor vriendin en de Icarus voor mij.

Update:
Nu is het knopje om hem aan en uit te zetten ook stuk. Heb het apparaat eens open gemaakt om te kijken of het te repareren was maar dat gaat mij niet lukken. Zie wel dat het mechanisme erg fragiel is dus dat verklaart ook dat het snel kapot is gegaan. Kan hem nog gebuiken door de oplader erin te steken maar dat is niet echt handig. Ga op zoek naar iets nieuws denk ik. Zal alleen geen Icarus worden.

Heb jij ook een Icarus Reader Go Zwart?

ik moet zeggen dat ik jouw negatieve eigenschappen niet onderstreep.

Mijn icarus go had op een gegeven moment een kapotte aan/uit knop. Onder RMA terug gestuurd naar Icarus zelf.

Vrij vlot een nieuwe thuis gestuurd gekregen, en die gebruiken we inmiddels al weer bijna een jaar zonder problemen, en vrijwel dagelijks. Gebruiken gaat prima, knoppen werken goed. Nooit een reset nodig en vlot met laden

Ik heb daarnaast onlangs een kobo touch gekocht, maar die reageert langzamer dan de icarus GO. Ook het touch gedeelte werkt minder prettig voor ons dan fysieke knoppen.

Ik heb voor mijn ouders nu een icarus pocket gekocht, mede omdat de icarus ons prima bevalt.
Wil natuurlijk wel wat zeggen dat in de 3 reacties hierboven ook 3 keer een kapotte aan/uit knop zie. Dit zijn heus niet de enige met een kapotte aan en uit knop. Voor hetzelfde geld koop je gewoon een veel beter product. Ik hoop voor je ouders dat die Pocket van een betere makelij is als de Go.
Mijn dochtertje (van 7) had 'm al eens van de tafel gemept, op het hoekje gevallen waar de aan-uit knop zat. Die deed het niet meer, maar ik kon het apparaat nog aan zetten door 'm aan de oplader te hangen. Een half jaar later deed dochterlief het apparaat aan de oplader, bewoog de kabel teveel in de verkeerde richting, en de hele connector brak van het moederbord. Einde oefening, ik koop zeker niet dezelfde.
Bij mij is nu het knopje om aan en uit te zetten ook kapot. Zo maar in eens. Ben er juist altijd erg voorzichtig mee geweest omdat het al zo'n gammel appartaat is. Kan hem inderdaad aan zetten door aan de oplader te hangen.

Misschien toch maar nog een Kindle erbij kopen. In ieder geval nooit en dan ook nooit meer een Icarus. :(

[Reactie gewijzigd door tomvdlee op 18 oktober 2012 11:46]

Blijkbaar is het aan/uit knopje nogal gammel. Voor de rest blijf ik erbij dat de GO ons prima bevalt.
De pocket is een stukje zwaarder dan de GO.

Voor die 90 euro vind ik het nogsteeds een aanrader. Een kobo touch zit op 100, en die Sony prs t2 op 139.

Ik heb zelfs lichte spijt dat ik een kobo touch heb gekocht, ik had liever een pocket gehad.
Ik heb die van mij al ruim een jaar nu (100 Euro voor betaald) Toen ik laatst bij de Mediamarkt was toen zag ik een Go liggen. Ik heb daar even mee in mijn handen gestaan en merkte dat deze sneller was dan die van mij. Bovendien had hij meer geheugen dus er is wel een update geweest van de Go.
Neemt niet weg dat ik niet tevreden ben over het apparaat, het is niet stevig genoeg. Verder als ik een keer een miskoop met een merk heb meegemaakt dan zal ik dit merk nooit meer kopen.

Ik ga deze ook binnenkort vervangen. Voor mijn vriendin heb ik een Kindle 4 gekocht en dat is een heel degelijk apparaat. Ik hoop dat Amazon binnenkort naar Nederland komt (zou voor de feestdagen naar Nederland komen) dan denk ik dat ik nog een Kindle voor mezelf haal. De Bebook Pure is ook nog een optie. No nonsens e-reader zonder veel poespas maar wil hem wel een keer in het echt zien.
Ik las je review en kan je helaas geen berichtje sturen. Zou je deze ook willen verkopen? Voeg me dan even aan buddylist toe, thanks

productreview: Icarus Reader Go (Zwart, 6") review door tomvdlee