Brother HL-2040 Review

MarchelV 16 augustus 2009, 1.164 views

Brother HL-2040

Pluspunten

• Snel
  • Geluids-arm
  • Weinig onderhoud
  • Zuinig met toner

Minpunten

• Geen mogelijkheid om de papier invoerbak te vergroten
  • Geen gesloten papier opvangbak
  • Hoge standaard fuser temperatuur

Inktverbruik Score: 5
Muziekweergave Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 4
Ik heb de printer nu ruim een jaar en kan er weinig negatiefs over zeggen.
Het is een (voor de prijs) snelle zuinige printer, in ruststand is het geluidsniveau bijna verwaarloosbaar en tijdens het printen is het niet storend.
Een klein minpuntje is de interne temperatuur. 70 en 80 grams standaard papier kan wat gaan krullen wanneer het de printer verlaat maar de afdruk kwaliteit wordt niet slechter wanneer de fuser temperatuur wat lager gezet wordt.
Verder ben ik erg te spreken over de papierlade (die compatible is met de HP versie... hoe zou dat toch kunnen).
De opvangbak is helaas open en heeft geen mogelijkheden om papier te ordenen, maar dat mag ook niet verwacht worden voor deze prijs.

Update
Na 2 1/2 jaar is de standaard toner nog steeds niet op. Nu print ik niet extreem veel, ongeveer 50-100 pagina's per maand.
De printer begint bij de eerste pagina wel wat te piepen, zo te horen zit er wat stof in de printer, maar het resultaat is nog steeds zo goed als de eerste pagina.

Inmiddels overgegaan naar Windows Vista (i386), deze zag de printer onmiddelijk en geeft geen problemen.

Update
Het is nu augustus 2009 en nog steeds is de standaard toner niet op. De plastic tandwielen piepen wel waneer ik print dus denk ik dat het einde naderd, maar zo goed en goedkoop als ik met deze printer heb gewerkt heb ik nog nooit eerder meegemaakt.

Heb jij ook een Brother HL-2040?

Heb hem ook, 4 jaar geleden gekocht bij de makro.
ZIt net een nieuwe toner in na 4500 afdrukken.
Bij mij piept hij ook, maar hij zet nog stug door!
We zien wel hoe lang hij het volhoudt.
printer al 4 jaar heftig in gebruik. voor mijn bedrijf en de studie's van m'n vriendin.
Ruim 12.000 pagina's geprint.
Is m'n 2de drum en 6de toner. Piep en kraakt wel een beetje maar voor de lage kosten die ik eraan heb gehad: TOP!
Brother is ook erg duidelijk en behulpzaam in de ondersteuning, ook in het Nederlands
inmiddels reeds 26457 pagina's geprint.
Verder al met de 3de drum bezig (nog 7802 mee te gaan) en de 7de toner.
68 vastlopers. Ik ben dus DIK tevreden.
yep
heb er ook een
reeds dikke twee jaar
ben wel al aan mijn derde toner
kost bijna evenveel als de printer
ergens niet logisch 8)7
nooit problemen mee gehad
Je kan ook een huismerk toner erin doen werkt bij mij prima. http://www.123inkt.nl/sho...type/HL/HL-2040-4123.html