ICIDU Swivel Flash Drive 8GB Zilver Review

rapsac 20 november 2011, 724 views

ICIDU Swivel Flash Drive 8GB Zilver

Pluspunten

Minpunten

• Alles behalve de prijs

Ik heb een 4GB en dus deze 8GB stick gekocht, eigenlijk wilde ik een 'merk-stick' voor de 8GB maar die was helaas net niet op voorraad in de winkel (mycom).
Korte test: crystaldiskmark geeft op de 8GB stick bij sequentieel lezen 9MB/s en bij schrijven 2.2MB/s! (de 4GB versie doet resp. 13MB/s en 9MB/s).
Onbruikbaar traag bij schrijven in mijn optiek.
De swivel afdekking klikt niet vast in open- en dicht-stand en houd geen stof etc. weg uit de connector.

Heb jij ook een ICIDU Swivel Flash Drive 8GB Zilver?

Om nou echt benchmarks erop te doen, daar is zon controller helemaal niet op berekend denk ik. Pak gewoon eens 1gb aan mp3 bestandjes of foto's en kopieer dat vanaf je bureaublad naar het stickje. Dat geeft een veel realistischer beeld imho.

Over het algemeen worden usb sticks langzamer naarmate ze groter worden.
mee eens. Dat zie ik wel als ik mijn 8GB datatraveler vergelijk met mijn 4gb stick van de Hema.

De Hema stick verplettert de kingston met schrijven.
De ICIDU USB Sticks Mini Drive hebben afneembare kapjes die het stof etc. wel weghouden :) Heb de 8GB en sinds gisteren ook de 4GB. Qua snelheid weet ik niet hoe ze zijn.

Maar van deze dingen wist ik al 8)7 Terwijl ze wel heel erg veel verkocht werden.
Aanrader als betaalbare opslag (20 euro) is momenteel de Transcend JetFlash USB3.0 JetFlash 16GB. Zo'n USB-stick doet een kleine 20MB/sec, een 4,4GB filmpje kopieer je dan in 4 minuten naar de USB-stick.

Zie ook: http://nl.hardware.info/r...shdrives-review-conclusie
Een sequentieele test doet niks anders dan een groot bestand kopiŽren..
Ik heb pas die test gedraaid nadat ik geprobeert had om er de windows 7 installatie bestanden op te zetten, dat ging zo traag dat ik daar niet meer op wilde wachten.
De 4GB versie is meer dan 4x sneller dan de 8GB versie, dat is het enige waar ik voor wil waarschuwen.