Asus TA-210 Review

stormzoeker_tm 28 juli 2007, 2.542 views

Asus TA-210

Pluspunten

• Fraai uiterlijk, afwerking aan de binnenkant prima in orde, voldoende inbouwmogelijkheden.

Minpunten

• Extra inbouwmogelijkheden aan de voorkant eigenlijk niet te gebruiken. Klepjes voor de connectoren aan de voorkant en de diskdrive voelen niet echt stevig aan. Wat lastig wegwerken van de bekabeling aan de binnenkant.

Kwaliteit voeding Score: 3
Een hele mooie stevige zwarte kast, waar alles netjes is weggewerkt achter de frontjes. De afwerking aan de binnenkant is prima in orde, zelfs deze kluns was niet in staat om zijn handen open te halen aan het metaalwerk. De kast is makkelijk open te maken en ook de voorkant laat zich erg makkelijk verwijderen.
De HDD led is op een opvallende manier weggewerkt in de aan/uit schakelaar. Persoonlijk ben ik er helemaal weg van, maar dat is een kwestie van smaak.

Er is plaats voor 6 harde schijven, 2 optische drives, 1 3.5" disdrive en een cardreader. Verder nog 4 USB, 1 firewire en geluid in/uit connectoren aan de voorkant. Als je inderdaad 6 harde schijven gaat plaatsen zorg dan wel voor koeling aan de voorkant, anders wordt het echt heet. De schijven zitten dan namenlijjk erg dicht op elkaar. Er is ruimte voor een 80 mm ventilator aan de voorkant, de harde schijven komen dan iets verder naar achteren in de kast. Ik heb er 5 schijven in hangen en de temperatuur blijft rond de 40 graden per schijf.
Verder kun je nog 2 80mm ventilatoren aan de achterkant van de kast.

Het grootste probleem met de kast is het netjes wegwerken van de bekabeling (het kan wel, maar kost een hoop gepuzzel en de kabels van de aansluitingen aan de voorkant zitten soms lelijk in de weg. Om deze reden is het lastig om de zesde harddisk goed te plaatsen.
Ook het gebruiken van de inbouwmogelijkheden aan de voorkant voor bijvoorbeeld een display is niet echt fraai. De afdekplaten voor de bays liggen een beetje op de kast, zodat er een lelijke ongelijkheid ontstaat op het moment dat je daar wat in wilt bouwen. Wilde er eigenlijk een M-Play Blast display inzetten, maar heb daar van afgezien omdat het echt geen gezicht is. Wel iets om rekening mee te houden bij aanschaf van deze behuizing.
Zelf heb ik nog geen problemen met de klepjes aan de voorkant ondervonden, maar echt stevig voelt het niet aan. Ik kan me voorstellen dat bij wat wild gebruik de boel afbreekt.
Voor de resetknop is het verstandig om een paperclip bij de hand te houden. Die is namenlijk wel erg klein en iets verzonken. Bijna onmogelijk om die met een vinger in drukken. Voor de één een voordeel, voor de ander een bron van ergenis.

Heb jij ook een Asus TA-210?