Specificaties Laser printer (Kleur) met Ethernet - Bekijk alle specificaties

Brother HL-4150CDN Review

Stanleyvc 19 november 2011, laatste update op 19 november 2011, 3.254 views

Brother HL-4150CDN

Pluspunten

• Alles, het is gewoon een uitstekende printer en zeker zijn geld meer dan waard!
  • Daarbij levert Brother een perfecte service en dat is bij veel andere merken wel anders en standaard 2 jaar garantie.

Minpunten

• Voor mij persoonlijk, alleen de uitstraling.

Inktverbruik Score: 3
Muziekweergave Score: 5
Afdruksnelheid Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 5
Ik heb deze printer gekocht; omdat mijn dochter ging studeren en zij regelmatig veel printwerk heeft. Het is een van de goedkoopste kleuren lasers van dit moment en ondanks dat deze betaalbaar is, werkt deze uitstekend. We hebben deze nu ongeveer 1 maand ingebruik en 990 A4 pagina 's verder zonder enige storing of verslechterde afdruk.

Het enige probleem wat wij hadden, was dat bij monochroom afdrukken toch zo nu en dan de kleuren tellers ook verbruik aan gaven. Wanneer je dan bijna geen kleuren afdrukken maakt, verwacht je niet dat er 20% en 30% van de kleuren toners verbruikt zijn. Ik heb hierover contact gehad met Brother support en werd uitstekend geholpen. Er bleek voor dit probleem afgelopen week nieuwe firmware uitgekomen te zijn, na het installeren hiervan en de toner tellers handmatig gereset te hebben. Werden de tellers niet op 0 gezet maar op een representatieve waarde. Er blijken dus meer toner tellers in deze machine te zitten.

Door bovenstaande heb ik bij "inktverbruik" nu "acceptabel" staan, dit moet dus de toekomst uitwijzen of dat dit een hogere waardering verdiend.

We hebben dus 990 A4 pagina 's uitgeprint en volgens de uitgebreide verbruiksgegevens,
nog resterend:
(K) Zwart: 60%
(C) Cyaan: 95%
(M) Magenta: 90%
(Y) Geel: 98%
De duplex werk uitstekend, in totaal nog geen enkele storing gehad.

Het enige minpuntje aan deze printer, vind ik de styling en model. Doet me denken aan die grote matrix
printers uit de jaren 70 & 80. Maar goed, dat is persoonlijk.

De printer is voor een nette prijs bij Mycom gekocht en werd de volgende dag ook netjes geleverd.
Prima service.

De TN-320 (standaard) toners zijn ook redelijk betaalbaar, een zwarte originele tonen voor 2500 pagina 's
kost rond de 50 euro en een kleuren rond de 65 euro voor 1500 pagina 's.

Verder zijn er nog twee type toners voor deze printer te krijgen;
De TN-325 voor 4000 pagina 's zwart en 3500 pagina 's kleur.
De TN-328 voor 6000 pagina 's zwart en 6000 pagina 's kleur.

Heb jij ook een Brother HL-4150CDN?

Beste Stanleyvc,

Ik vraag mij toch af hoe goed deze printer afbeeldingen kan afdrukken. Ik ben erg ge´nteresseerd in deze printer maar ik wil voor aanschaf toch graag weten hoe hij afbeeldingen en foto's print.
Heb je hier misschien voorbeelden van?

[Reactie gewijzigd door timpy007 op 1 januari 2013 21:03]

Afbeeldingen perfect.
Wij printen zeer regelmatig documenten met afbeeldingen, maar we printen geen foto 's, het is natuurlijk geen foto printer maar een kleuren laser printer.

Maar ik wil wel eens een afbeelding printen en scannen!
Als je dat wilt doen heel graag.
Ik heb op het internet een foto gevonden over de kwaliteit waarop de Samsung CLP-620ND zijn afbeeldingen print en dat is toch best mooi.
Het liefst ga ik toch voor de Brother als deze dezelfde kwaliteit afbeeldingen kan printen, maar helaas kon ik hier geen foto of iets dergelijks van vinden.
Kan je een link van van deze sturen, dan print ik deze uit en scan in deze weer in. Dat heb je een idee.
Hier op deze website staan de foto's van die printer;
Ziet er goed uit, vooral voor een leuke laser printer.
Hartelijk bedankt voor je hulp!
Prima printer.

Als je betere kwaliteit wil printen, bv. foto of cover, dan de optie: fijn, 2400dpi instellen. Was zelf zeer verbaasd over de kwaliteit van foto's en covers.