Sony DSLR-A100 Zwart Review

milhouse 28 juli 2007, laatste update op 9 december 2008, 870 views

Sony DSLR-A100 Zwart

Pluspunten

• Bediening makkelijk, maar ook advanced settings snel toegankelijk
  • Beeldstabilisatie
  • Features vs. prijs/kwaliteit
  • Batterijduur

Minpunten

• Ruis bij hogere iso

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 5
Snelheid en automatiek Score: 4
Heb deze Sony nu een maand of 3 en ben helemaal tevreden. Reden om voor de Sony te gaan was met name de beeldstabilisatie - dat heeft al menig foto 'gered'. Ik ben erg te spreken over de bediening - de 2 knoppen zijn handig, je bent er zo op thuis en kan snel veel instellen.

Het enige puntje van kritiek is enige ruis die bij hogere iso's de kop op steekt - in de praktijk weinig last van, ook omdat je vanwege de beeldstabilisatie. Verder vindt ik de beeldkwaliteit en kleuren subliem - zeker als je in raw gaat schieten. Batterij gaat erg lang mee op een lading.

Ik heb naast de 18-70 mm kitlens een sigma apo 70-300 aangeschaft, wat een heleboel bereik geeft. Uitbreidingsmogelijkheden zijn ok voor mij, maar niet zoals b.v. canon. Met name flitsers zijn duur, ook leuke KM lenzen te vinden voor weinig op b.v. marktplaats.

Ik gebruik de camera vooral om voor 'familie-fotografie', en meer alround gebruik (vakantie, sport), en schiet af en toe eens wat in wat meer handmatig modes - daarvoor is t'ie perfect.

Heb jij ook een Sony DSLR-A100 Zwart?