Specificaties 17,3" (1600x900), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

HP Pavilion g7-1270sd Review

compreview 19 november 2011, laatste update op 19 november 2011, 4.613 views

HP Pavilion g7-1270sd

Pluspunten

• Snelle prestaties
  • 17 inch beeldscherm
  • goede prijs/kwaliteit verhouding
  • mooi en robuust design

Minpunten

• geen usb 3.0 poort
  • geen vingerafdrukkenlezer

Ik heb deze hp al een aantal weken, en hij bevalt me goed, ik leg uit waarom op verschillende punten,

Prestaties:

de intel core i5 is in deze prijsklasse al gauw de standaard, maar met de meeste acers en asussen zit er ongeveer nog 4 gig ram bij en de (zeer matige in mijn oogpunt' intel graphics. Er zijn heel veel computers met dezelfde processor, maar de combinatie van intel processor en ATi radeon videokaart is enigzins ongewoon, omdat intel en ATI (dat van AMD is ) niet vaak bij mekaar in een computer, omdat AMD bijna de enige serieuze concurrent voor intel is. De prestaties zijn zeer goed voor normale games van deze tijd zoals minecraft en test drive unlimited 2. Hoewel qua rom er wel 750 gb in had gemogen, omdat ze zeggen dat je 500 gig hebt, maar je hebt volgens deze computer maar 455, en dan vreet windows ook nog eens 30 op hoewel is dat niet echt iets om sensatie over te maken, aangezien 400 gig nog steeds genoeg is om alles op te zetten wat je wilt. Samengevat een goede laptop met uitzonderlijk goede prestaties voor de prijs.
robuustheid

Hp maakt over het algemeen hele robuuste laptops in tegenstelling tot acer, en dezel laptop bewijst dat weer.Het belangerijkste voor mij war qua het design dat hij lekker typt en de scharnieren zijn zeer stevig en het design is mooi, ik denk dat deze pc net als mijn andere hp van 7 jaar oud nog lekker lang mee kan!

Gadgets

gadgets is voor mij de term voor alle extratjes die er op de laptop zitten. zoals numeriek toetsenbord en andere lekker handige functies waarvan als je ze ontdekt denkt: Dat is handig bedacht!

het touchpad voelt lekker aan en er is een putje waarmee je het touchpad kunt uitschakelen, zodat je er niet per ongeluk op tikt. Ook is er een groot aantal sneltoetsen, dat zeer handig is. Het numeriek toetsenbord is ook handig.

maar ik mis toch een vingerafdrukkenscanner. ik dacht dat dat een standaard was op deze soort computers! En er is geen schuifje zodat je de webcam kunt afdekken, om privacyredenen. Ook was 1 usb 3.0 poort mooi geweest, want dat gaat over 3 jaar de standaard worden.

prijs

qua prijs is dit echt een topper! hij is 599 euro, maar ik kocht em voor 555 in de aanbieding bij de mediamarkt, zodat ik 45 euro bespaart heb. het is een echte aanrader, want hij is goedkoop voor wat je krijgt. Samengevat: een echte aanrader!

Heb jij ook een HP Pavilion g7-1270sd?

Erg korte review, we zien hier graag een wat uitgebreidere met benchmarks en foto's. :)

Hoe kom je hierbij?:
" Er zijn heel veel computers met dezelfde processor, maar de combinatie van intel processor en ATi radeon videokaart is zeer zeldzaam"

Naar mijn weten hebben de meeste notebooks met een dedicated gpu deze combinatie.
in de meeste van 600 euro zit intel grafics of als je duurder gaat nvidea geforce
ok je hebt gelijk dat dat" zeer zeldzaam" is overdreven, maar van alle notebooks die de mediamarkt en amazon.com verkochten waren er maar een enkeling met deze combinatie
Zeer zeldzaam.. Ik heb een notebook uit de meest bekende serie van Dell, en ik heb een Intel C2D + Ati MR2600
Mijn schoonbroer heeft deze gisteren ook gekocht en het draadloos bereik is een stuk minder dan bij zijn oude laptop. Daar waar 2 andere laptops maximaal bereik hebben in zijn woonkamer kan deze laptop het signaal maar net vasthouden.
Heb jij hier geen last van ? Hij twijfelt of ie hem terug moet brengen.
Ik heb niet zo veel verstand op het gebied van draadloos netwerk. maar ik zelf heb geen last van het genoemde probleem. Het kan in de router zitten, maar ik weet niet wat voor soort router je hebt. Je kunt altijd ermee terug gaan, als er echt iets aan de hand is is het echt wel de moeite waard.
Deze Notebook voor iemand gekocht die geen ASUS K53SC (beste prijs/prestaties op dat moment) wilde vanwege de enige leverbare kleur (bruin). De Notebook valt me alles mee, snel (wat wil je anders met een Core i5), erg mooi afgewerkt, het scherm is werkelijk een verademing in deze prijsklasse (17,3" 1600 x 900 pixels), maar dan moet je niet een reislustig type zijn met je Notebook (3,0 KG). Voor de 565,00 die ik betaald heb is het werkelijk een prachtige Notebook, met als enige grote minpunt dat het USB 3.0 mist. De ATi Radeon M6470 is een groot pluspunt, en eigenlijk iets sneller als de GeForce GT520M. Al met al een erg mooie Notebook voor deze prijs.

[Reactie gewijzigd door Jumpman op 11 januari 2012 18:40]

@jumpman Als je nog een week had gewacht was je 60 euro rijker, hij kost nu 505 euro bij bcc. Scherpe prijs voor een 17 inch.