AMD Athlon 64 X2 5600+ Boxed Review

jealma 28 juli 2007, 3.208 views

AMD Athlon 64 X2 5600+ Boxed

Pluspunten

• prijs
  • features
  • temperatuur
  • stabiliteit,

Minpunten

• overklokbaarheid

Ik heb voor een testcomputer deze cpu overwogen, naast een C2D E6400. Uiteindelijk toch gekozen voor de AMD, omdat AMD in zwaar water zit, omdat ik al 2 Intel C2D's heb en omdat de prijs/prestatie factor ook zeer goed is. Als ik zou gaan overklokken had ik zeer zeker een C2D E6400 oid gekocht, want die draaien makkelijk op 3.2GHz, deze draait op 2.8GHz en staat dan op gelijke voet met een C2D op 2.13 ghz.

Gebruikt in:
Abit KN9-SLI met 2048 MB Kingston DDR2800 ValueRam op CL5, Asus 8600GT Silent, 500W Coolermaster iGreen voeding, boxed koeler en Ubuntu/Kubuntu/OS X/andere besturingssystemen.

Prestaties: Goed, het systeem voelt gewoon lekker vlot aan; ik heb geen benchmarks uitgevoerd, maar ik kan gewoon merken dat de cpu niet de limiterende factor in het systeem is.

Featureset: Zeer goed, SSE3, virtualisatie, XD-bit, 64-bit instructieset, t'is allemaal aanwezig, dus ideaal om een beetje te testen met VMware, 64-bit besturingssystemen en dergelijke.

Stabiliteit & betrouwbaarheid: Zeer goed, want nog nooit problemen mee gehad. Systeem is heerlijk stabiel, ook tijdens intensievere taken en op hete dagen, wanneer het op mijn kamer ver boven de 30 graden is.

Overklokbaarheid: geen mening, want 2.8GHz is genoeg voor een testsysteempje. Ik denk eerlijk gezegd dat de cpu wel zo ongeveer aan z'n max zit, 3.1GHz is denk ik al niet meer te halen.

Warmteproductie: Laag, want met de boxed koeler wordt het systeem totaal niet warm. De cpu wordt met de stock koeler 43 graden idle met kamertemp 26 graden. Het geluid van de boxed koeler is nauwelijks te horen, hoewel een goede zalman op laag toerental wel iets stiller is.

Prijs: Zeer goed. Ik heb deze cpu gekocht toen ie rond de 160 a 170 euro was, en toen was ie een stukje goedkoper als een C2D E6400. Met de huidige prijzen rond de 120 euro is de prijs alleen maar beter geworden, en dat voor een dual-core cpu op 2.8GHZ met een load aan features.

Heb jij ook een AMD Athlon 64 X2 5600+ Boxed?

Thanx ik wilde deze CPU ook gaan aanschaffen..

moest ik nog even weten :) anders artic erbij besteld
we willen exacte temperatuur!
voor de een is 40 graden koud, voor de ander veel te warm.
verder nette survey, maar wel erg kort.
Ik heb temperaturen toegevoegd in de review, 43 graden idle om precies te zijn. Let wel dat dit met een kamertemp van 26 graden is.
Wat is er verder kort aan de survey? Ik zou niet weten welke informatie je verder nog zou willen.
Kan je wel aanraden om een andere tekoppen hoor omdat hij best wel lawaai maakt. ;)
de boxed koeler koelt goed maar maakt wel een boel lawaai
Neem een Arctic erbij, tis geen miskoop kan ik je vertellen, verschrikkelijk stil en nog geen 40 C onder load met een 5200+ ( en max 47C onder load met die 5200+ (2.6) @ 2.834GHz)
Heb ook ff tijdelijk op de stockkoeler gedraait.
Hij is idd niet lawaaiig maar zelfs op zijn laagste stand kon ik een soort brom ervan horen.
Hij koelt afdoende (als je niet overklokt), maar Arctic is veel beter.
Ik heb deze processor ook. Zeker wel een lekker snel dingetje :D
Over de warmteproductie, mijne is op 't moment (alleen maar deze it pagina ) gemiddeld 39 graden, Kern 1,1 is 42 graden en kern 1,2 is 34 Graden. Dus daar hoef men zich geen zorgen over te maken.
Een filmpje van 20 minuten converten naar Mpeg4 voor de PSP, duurde met mn sempron een half uur en met deze processor 5 tot 7minuten :D
Ingame is hij ook lekker snel ( F.E.A.R, Battlefield 2142, Sims 2 :+ , need for speed carbon ((Demo )).)
Overigens nette survey, beetje kort maar wel krachtig ;)
Ik heb deze ook en klaag er zeker niet over. Voor zijn geld een topprocessor. Hij kan aardig snel rekenen en wordt nooit echt warm. Dikwijls worden C2D aangeraden, maar dit zeker een waardige tegenconcurrent.
welke artic hebben jullie dan?