Recom BackDraft RC-BD-Black Review

zakenman 27 juli 2007, laatste update op 17 november 2015, 2.835 views

Recom BackDraft RC-BD-Black

Pluspunten

• Ziet er mooi uit!
  • Monteren van componenten is gebruiksvriendelijk.
  • Het HAD allemaal zo mooi kunnen zijn....

Minpunten

• De bouwkwaliteit
  • De prijs
  • Zeer krasgevoelig
  • Langere videokaarten passen er NIET in!
  • De standaard meegeleverde koelers zijn lawaaierig
  • ...maar dat is het helaas niet geworden:(

Algemene beoordeling:

Overall moet ik deze kast een krappe voldoende geven gebasseerd op mijn ervaringen met deze kast.

Bouwkwaliteit en afwerking:

De plaatselijke computerzaak had al wat opmerkingen geplaatst in mijn richting over de bouwkwalitiet van deze kast die ik in eerste instantie in de wind sloeg. Maar na het ontdekken dat het een ZEER krasgevoelige en gammele kast was moest ik toegeven dat deze opmerkingen helemaal juist waren. Zelfs op een vlakke ondergrond staat deze kast wankel. De aan en uit knop voelt zeer goedkoop aan wanneer je deze indrukt. De bracket voor de harde schijven zit hinderlijk in de weg voor de langere videokaarten. De prijs van 75 euro die ik ervoor betaald heb is deze kast echt niet waard!

Inbouw- mogelijkheden:

Er is genoeg plek voor 5 dvd-spelers/branders e.d., 2 diskettestations/cardreaders en nog een 3 harde schijven. De kast wordt geleverd met twee koelers (zijkant en aan de bracket van de harde schijven), die ik toch wel een beetje lawaaierig vond, maar plek en bevestigingsmogelijkheden genoeg om dit aantal verder uit te breiden. Ik geef deze kast op dit onderdeel toch een voldoende omdat ik wellicht te veeleisend ben geweest met mijn Ultra kaart, had immers kunnen weten dat de kans bestond dat deze kaart te lang was.

Koelings- mogelijkheden:

Mogelijkheden genoeg op zich, daarom geef ik deze kast op dit onderdeel ook een goed. De standaardkoelers zijn niet geweldig maar naar mijn mening is een goede airflow te realiseren met de juiste fans.

Vormgeving:

Zeer goed! De voornaamste reden waarom ik deze kast wilde aanschaffen. Hij vertoont sterke overeenkomsten met de kasten van Alienware maar dan voor een zachter prijsje.

Installatie- gemak:

Heb de installatie niet afgemaakt omdat ik bij videokaart al tot de conclusie kwam dat ie niet zou gaan passen. Kan hierover dan niet echt een objectief en compleet oordeel geven. Maar omdat de bevestigingspunten er gebruiksvriendelijk uitzien geef ik dan toch een goed.

Modbaarheid:

Een voldoende omdat de stevigheid van deze kast het niet echt toelaat om er veel aan te veranderen, structureel gezien dan. Neon toevoegen of lichtgevende koelers is goed mogelijk maar daar blijft het dan toch echt bij.

Kwaliteit van voeding:

Deze kast werd geleverd zonder voeding.

Prijs:

Een krasgevoelige en gammele kast, waarvan de leverancier Recom zelf mij verzekerd had dat een Geforce 8800 GTX/Ultra er in zou passen, heeft mij 75 euro gekost en een hoop extra lasten bezorgd. Misschien is 75 euro niet veel voor een Alienware look-a-like maar ik vond het de moeite niet waard.

Heb jij ook een Recom BackDraft RC-BD-Black?

ik heb hem voor 50 euro op marktplaats gekocht (wel nieuw in doos), heb hem net in elkaar gezet met een geforce 8800gts erin, die is volgens mij ong. even lang als een ultra.
Ik merkte ook dat de kaart er niet lekker in past, maar dat heb ik simpel opgelost door met een hamer een inkeping te maken in de HD-bracket op de plaats van de voedingkabel, dus nou past ie wel :) is misschien een leuke tip.
de 8800GTX is 3 cm langer...en dan heb je het power connector probleem misschien nog?
Goede review! meestal vinden schrijvers het produkt dat ze kochten goed of zeer goed (anders moet je toegeven dat je iets verkeerd gedaan hebt) Dit is een eerlijke review waardoor ik dus zeker deze fraai ogende kast met een grote boog voorbij ga.THX _/-\o_ gaan zitten timmeren in een splinter nieuwe case zie ik trouwens ook niet zo zitten.