Thermaltake Bach VB8000SNS Review

SilentNL 27 juli 2007, 883 views

Thermaltake Bach VB8000SNS

Pluspunten

• uiterlijk,
  • 5 hdd's, 3 dvd/cd fikkers,

Minpunten

• de binnenkant van de Bach is zeer slecht ingedeeld
  • scherpe randjes hier en daar,

Toen ik de kast eindelijk binnenkreeg schrok ik meteen: De kast was nog veel mooier dan de plaatjes op het internet deden geloven. Ik maakte hem open en bekeek de interessante indeling van de beschikbare ruimte. Meteen viel mij op dat er waarschijnlijk conflicten tussen het door mij gekozen moederbord en de kast zou zijn.

Wat bleek:
Thermaltake heeft waarschijnlijk niet stil gestaan bij de bouw van deze kast. Als je ATX moederbord (ik heb er een van MSI) gaat gebruiken, is de kans zeer groot dat je de hardschijven niet kan plaatsen als je van plan bent het mobo stroom te geven. Waarschijnlijk hebben ze met het bouwen maar een mobo als voorbeeld genomen.
Let dus op als je deze kast koopt, dat de mobo die je er in wel zetten, goed past!

De kast heeft 3 plekken om je hardeschijven in te bouwen, eentje tegen de externe 5.25" plek aan, de andere 2 plekken in mid air op een soort rekje.
De 3 hardeschijven tegen de dvd spelers aan hebben een conflict met mijn moederbord omdat ze de 24-pin niet in zijn socket laten gaan. De 2 andere hardeschijven zitten tegen mijn tv tuner aan..

Al met al, als de looks je aanstaan en je zeker weet dat je moederbord niet conflict (zoek een plaatje van de binnenkant, zijn bijna niet te vinden om dat thermaltake de lay-out helemaal vern*#kt heeft) dan moet je hem zeker kopen.

Heb jij ook een Thermaltake Bach VB8000SNS?

Misschien dat er een m-atx mobo gebruikt zou moeten worden, meestal staat dit wel ergens vermeld.
Het zou handig zijn als je een foto had toegevoegd om een indruk te krijgen van eventuele
inbouw problemen.

Wellicht dat je dat nog een keer kunt bijwerken?