Asus X5QSF-S1123V Review

Michielodc 18 november 2011, laatste update op 18 november 2011, 1.386 views

Asus X5QSF-S1123V

Pluspunten

• Scherm
  • Looks
  • Snel
  • Gewicht

Minpunten

• Bloatware
  • Bovenkant wordt snel vies en is erg krasgevoelig

Intro
Deze review houd ik kort. Er staat namelijk al een goede review op. Ik beschrijf hier waarom ik de laptop heb gekozen en wat ik er tot nu van vind. De reden dat ik deze laptop heb gekozen is voor mijn studie en voor games(Battlefield 3). Mijn vorige laptop had ik al 2,5jaar en was 3.5kg. Deze is maar 2.7kg, scheelt toch aardig wat met reizen. Als je de laptop haalt, installeer windows dan meteen opnieuw. Dan is alle bloatware eraf. In de doos zit ook een cd met alle drivers, hierbij kan je kiezen welke driver je wilt hebben.

Featureset en Prestaties
De featureset vind ik erg mooi. Er komt mooi geluid uit. Er zit een externe subwoofer bij. Mede hierdoor is de laptop een stuk lichter. Maar ook zonder subwoofer komt er mooi geluid uit.

Daarnaast zit er in de laptop een quad-core processor van 2.0GHz(i7 -2630QM), 6GB RAM en de Nvidea Geforce GT 555M videokaart. Hiermee kan goed gegamed worden. Zelf heb ik dus de laptop voor Battlefield 3 gekocht. Dit loopt erg goed! De GT 555M is namelijk geen gamevideokaart voor laptop. Die reeks begint in de 5-series bij de GTX 560M. Ik run Battlefield 3 met een resolutie van 1600x1050, alles low op terrain quality op medium na. Hiermee haal ik 40fps en het valt me niet op dat ik fpsdrops heb. Dit is op de maps met 64man.

Een aanrader voor het gamen is om de drivers een update te geven. Hierdoor loopt BF3 een stuk beter. Dat staat in ieder geval op de site.

Bouwkwaliteit en Ergonomie
De bouwkwaliteit is over het algemeen goed. Ik ga er voorzichtig mee om. Dit omdat de bovenkant nogal gevoelig lijkt. Je ziet er makkelijk vingerafdrukken op omdat het erg glimt. De bovenkant is ook erg krasgevoelig. De rest voelt stevig aan.

Het toetsenbord ziet er mooi uit. Het minpunt is wel dat je de knopppen soms goed moet indrukken. Bij mijn vorige laptop was dat anders. Door dit minpuntje mis je soms een letter, gewoon even wennen. Het touchpad is fijn en erg gevoelig. Hierbij ook weer wennen. Als je een muis gebruikt, zet dat het touchpad uit! Dit doe je door de FN + F9 in te drukken. Ik kom namelijk met mijn pols op het touchscreen waardoor mijn beeld bij het gamen flipt.

Warmte- en Geluidsproductie
Na aardig wat uurtjes gamen wordt de laptop wel een beetje warm. Dit voel je alleen bij de ventilator links achter. Het toetsenbord zelf wordt niet warm. Tijdens het gamen zet ik een boek onder de achterkant. Dit doe ik voor de zekerheid, omdat ik dat bij mijn vorige laptop ook deed.

De geluidsproductie valt mij niet op. Als je aan het internetten bent, hoor je de laptop amper. Tijdens het gamen focus ik me op het spel en niet op het geluid dat de laptop produceert. Het is dus niet storend en je hoort het amper.

Mobiliteit en Accuduur
Dit vind ik erg goed bij deze laptop. De laptop weegt namelijk maar 2.7kg. De voeding is wel iets groter dan normaal.

De accuduur is ook een pluspunt. Ik heb het nog maar een keer echt kunnen testen. Ik zat er toen 3 uur achter. Hiervan heb ik 1.5uur series gekeken. De overige 1.5uur was internetten. De laptop stond niet op energiebesparing en ik had aan het einde nog 55% over!

Prijs is erg goed vergeleken met de kwaliteit. De laptop is licht, zit een quad-core in en er kan goed mee gegamed worden. Ik had de laptop voor 899 euro gekocht bij computerland.

Overig
Ik zet er nog wel een screenshot van BF3 bij. Dan kan iedereen zien hoe het eruit ziet. De review heb ik snel geschreven op stage. Als er nog vragen zijn of opmerkingen zijn, hoor ik dat graag.

Heb jij ook een Asus X5QSF-S1123V?

Ik wil deze kopen als desktopvervanger...
Gisteren bij de mediamarkt geweest en over de toetsenborden van Asus ben ik gaan twijfelen.
Als je de K indrukt zie dan het toetsenbord bewegen tot en met de G ongeveer?
Als ik de k indruk, beweegt de rest niet mee. Als ik hard druk zie je alleen de letter er naast een héél klein beetje bewegen. Er zijn wel veel klachten over het toetsenbord. Ik moet me nog gaan verdiepen in een bios update, omdat hij vaak een aanslag niet ziet.
Ik wou de laptop binnenkort voor mijn verjaardag kopen, maar nu is hij weg bij computerland.nl :| weet iemand waar je hem nu nog voor een redelijke prijs kunt kopen. Of dan toch een asus n55sf want ik wil wel een 15,6 inch laptop :) Ik heb gegoogled en kwam uit bij Komplett.nl maar daar kost hij 903 euro :/ . Mijn verjaardag is op 23 februari dus wil iemand me helpen?
Alvast heel erg bedankt
Ik had deze laptop gekocht voor ¤899,-. Dus veel goedkoper zul je de laptop niet vinden, tenzij iemand er nu al vanaf wilt.