Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB , 120GB Review

X-G 20 april 2005, 477 views

Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB , 120GB

Pluspunten

• Betrouwbaar
  • Snel
  • Werkt perfect als bootdisk

Minpunten

• Beetje warm voor mijn gevoel

Laatst moest mijn vader een nieuwe PC hebben. Toen heb ik voor mijzelf een 120 GB erbij gekocht. Omdat ik die ruimte bij hem nooit vol zou krijgen heb ik hem nog geen dag later omgeruild met een 80 gig die nog in mijn workstation rondslingerde. Sindsdien doet hij dienst als bootdisk. Op deze schijf staat de windowsboot, backup en games partitie.

In de tijd dat ik hem gebruikt heb heb ik er nog nooit problemen mee gehad. Wat mij betreft vind ik het een super schijfje alhoewel de warmte soms aan de hoge kant ligt. Kwa geluidsproductie heb ik totaal geen last van deze schijf, behalve bij de zwaardere schijf / verwijder taken wil hij nog wel eens 'kraken', maar daar sla ik niet veel acht op.

Goede schijf, niet al te duur, mooie prijs / prestatie verhoudingen. Zeker een goede aankoop voor extra ruimte / als bootdisk. Overigens moet ik zeggen dat de service van Maxtor me heel erg bevalt. RMA werkt prima bij hun (paar keer problemen gehad met een 40 GB'er etc.), ook de tools die ze leveren via hun site zijn van hoge kwaliteit. Ik wil in elk geval niets anders meer dan Maxtor, alhoewel ik liever 200 GB S-Ata schijfjes koop tegenwoordig ;)

Heb jij ook een Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB , 120GB?

Ik heb een redelijke luchtstroming in mijn kast.
Hij geeft bij mij in EVEREST aan dat de hd maar 23 graden wordt :)