Altec Lansing VS2721 Review

The Cageman 18 november 2011, 2.222 views

Altec Lansing VS2721

Pluspunten

• Geweldige bas
  • Net zo geweldige hoge tonen
  • Misschien nog wel geweldigere prijs
  • Stoer uiterlijk
  • Levensechte stemmen
  • Volumeregelaar voor op het bureau (persoonlijk)
  • Mooi afgewerkte houten subwoofer

Minpunten

• Eerlijkgezegd, helemaal niets.

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 5
Ik ben even langs de MediaMarkt gegaan om te kijken voor een toekomstige 2.1-set voor mijn computer. Ik heb nog niets gekocht, maar omdat ik zag dat er nog geen reviews waren voor deze set moest ik het toch even kwijt. Dit is een superset. In de MediaMarkt kan je alle geluids-systemen uittesten, nou dat heb ik gedaan, en de enige die hier bovenuit kwam (qua klank, niet geluidssterkte)erkte) was een logitech 7.1 set van 260 euro.

Featureset

De featureset heb ik eerlijk gezegd niet heel erg goed bekeken, ik verdiep me niet in Dolby Digital enzo. Ik heb in de plaats daarvan de harware featureset beoordeeld, en die vind ik goed, aangezien je er een volume-controller bij krijgt die ik best mooi vindt. Misschien niet zo mooi en afgewerkt als die van Bose, maar daar betaal je dan ook 10 keer zoveel voor.

Bouwkwaliteit

De bouwkwaliteit kon ik niet heel uitbundig uittesten omdat het niet mijn set was, maar de subwoofer en ook de speakers zien er geweldig uit en zijn ook gewoon stevig en zwaar, wat ik dan vertaal naar degelijk materiaal.

Vormgeving

Ik vind zelf het design heel erg mooi, en daarom heb ik die 5 sterren gegeven. Ik vind de 'schild'-vormige speakers mooi gedaan en ook met de subwoofer is helemaal niets mis, vooral omdat je bij de meeste budget-sets een zwarte houten kast vindt met een gat er in.

Muziek

Bij de mediamarkt hebben ze constant muziek draaien op alle geluidssystemen, maar ik heb ze even allemaal uitgezet om ze individueel te kunnen beluisteren. Ik vond dit systeem echt opvallend goed, en ik kon mijn ogen niet geloven toen ik het prijskaartje zag (45 euro geloof ik). Zoals ik al zei vind ik dat het enige systeem dat beter klinkt de logitech van 250 euro is, maar dan tel ik de Bose-systemen die natuurlijk geweldig klinken niet mee, omdat daar het prijskaartje van de 300 tot de 600 varieert.

Games

Ik heb het niet met games kunnen testen, maar het klonk zo goed dat ik niet kan geloven dat het daar niet goed voor zou zijn.

Midden- en hoge tonen weergave

Zoals ik al zei, er speelde alleen muziek, maar dat was al genoeg om te constateren dat er helemaal niets mis is met de boxen. De hoge tonen kwamen er geweldig uit.

Basweergave

De bas van dit ding is geweldig, een van de dingen waar hij mee uitblinkt naast zijn tegenstanders. Ik stond te trillen in de winkel (door het geluid, niet omdat ik bang was), en ook leuk om te zien vond ik de kap van de box, die meebeweegde, omdat dit meestal afgeschermd wordt tegenwoordig. De bas klinkt vol, heeft de goede klank, en maakt de muziek veel echter. Ik kan niet wachten hiermee mijn vijanden af te knallen.

De prijs vond ik prima te doen, maar ik kan begrijpen dat het nog niet laag genoeg is voor sommige gamers of muziekliefhebbers, dus dacht ik hier een ster van af te halen. (eigenlijk gewoon omdat het ongeloofwaardig is als ik alles 5 sterren geef.)

EDIT: Kleinschalige aanpassingen naar aanleiding van feedback

Heb jij ook een Altec Lansing VS2721?

Ey,

Grappig dat je zo even een review schrijft omdat je zo enthousiast bent over die speakers,
maar weet wel dat het bij de bass niet gaat hoe hard hij trilt en hoe hard hij kan, maar of hij mooi vol geluid heeft bij de tonen waar het zo moet klinken en of hij ook de juiste sterkte geeft bij de juiste dingen die bijv, in een film voorkomen... Nu kan je dat allemaal niet zo uitgebreid testen. Hou er ook rekening mee dat heel veel mensen zon bedrade volumeregelaar misschien vervelend vinden en probeer ook wat meer minpunten op te zoeken, klinkt raar maar ik kan niet geloven dat hij geen minpunten heeft. Geeft hij niet te hoge tonen soms? Is het stereo effect ook mooi? En btw, weet wel dat soms subwoofers die bestaan uit houten kasten met een gat erin mooier kunnen klinken dan plastic troep boxen die volgegooid zijn met electrische meuk! Omdat hout altijd mooier klnikt omdat het de geluiden mooi absorbeerd. Waardoor het niet zo schel klinkt, of te veel ego... Kijk maar naar jamo subwoofers ook hout ;-)

3 sterren, omdat ik geloof dat je het nog best nog verder kan onderbouwen...
Ergens vind ik 3 sterren al te veel ;-)
Dankjewel voor de feedback. Ik bedoelde met mijn woorden te zeggen dat de bas goed klonk, maar ik begrijp dat je vind dat ik niet de goede woorden heb gebruikt. Ik kan niet geweldig beoordelen of hij de juiste sterkte geeft bij de juiste klanken, maar ik merkte niet tijdens een liedje opeens een onplaatsbare dreun ofzo. Ik heb ook geen te hoge tonen gehoord. Het stereo effect heb ik ook niet geweldig kunnen proberen, want nogmaals, er speelde alleen muziek.

Ik bedoelde niet specifiek houten subwoofers, ik wilde een beeld scheppen van de meeste goedkope sets. Bijvoorbeeld die Q-ware troep een tijdje terug.

Dankjewel, jammer dat je het matig vindt.
Het stereo effect niet kunnen beoordelen omdat er alleen muziek speelde? Beetje raar tenzij het een mono opname was :)

Dit soort reviews zijn leuk maar vooral gebaseerd op een opvlieging. Waar vergelijk je het mee en welke muziek draaide je erop? (Zo'n logitech setje is nou ook niet alles ;) )

[Reactie gewijzigd door synx6 op 18 november 2011 10:31]

@ Synx6: Maar zon logitech setje kan voor bepaalde mensen nog best belangrijk zijn omdat ze beter gewoon niet kunnen betalen ;-) (studenten) En dit geeft hun wel een beetje een idee.

@ The Cageman: Ik begrijp nu wat je bedoelt maar anderen moeten ook begrijpen wat je bedoelt. En er is helaas niet genoeg duidelijke info erover. Maar dat is ergens ook wel begrijpelijk als je het alleen in een winkel hebt kunnen beluisteren, en er bijvoorbeeld geen films mee bekeken hebt. Maar ik heb zelf ook reviews geschreven en met wel tien keer meer info en er ook gewoon 3 sterren voor gekregen. Voor 4 en 5 sterren moet je wel een ongelooflijk goede review schrijven.

[Reactie gewijzigd door Xm0ur3r op 7 december 2011 00:16]

Kan iemand de kwaliteit van deze set bevestigen?

En Cageman?
Wat is er minder aan de film/game-weergave?
In mijn review staat dat de enige reden voor een puntje minder, het feit dat ik geen games heb gespeeld of films heb gekeken is. Ik heb uiteindelijk een nog iets duurder setje gekocht, maar dit blijf ik een prima keuze vinden. Ik raad je aan even in een media-markt of andere winkel te luisteren en te bepalen welke je zelf goed vindt, maar koop hem daar niet (veel te duur).
Ik sluit me aan bij de rest: een 4-5 sterren review geven van een setje waar je max tien minuten mee hebt gespeeld in de MediaMarkt is helaas geen betrouwbare review. Sorry.
Ik heb zelf al een half jaar zo'n setje thuis staat en trust me, het geluid is geweldig voor de prijs.