HTC Sensation XE Zwart Review

clemensvanos 11 december 2011, 5.983 views

HTC Sensation XE Zwart

Pluspunten

• Funcionaliteit van toestel.
  • Bijzonder snel
  • Schil HTC Sense
  • HTC Hub
  • Beats van dr Dre

Minpunten

• Vormgeving niet echt wat ik zocht.

Algemeen.
Specs, add ons spreken voor zich. Dit toestel reikt naar de top op Smartphone gebied.

Featureset.
Helemaal compleet. hier kan niks meer aan toegevoegd worden.
Ik zit nu op mijn audioset te luisteren naar een fraaie CD uit mijn collectie. Kan niet tippen aan het fraaie geluid van de Beats aan deze Smartphone heeft toegevoegd. Met de inearphones wordt ik helemaal gelukkig. Onderwijl mijn e-mails afwerkend ben ik SUPER gelukkig met mijn nieuwe krachtpatser.

Mijn nieuwe Smartphone trekt veel meer dan de eenvoudige HTC Wildfire data naar binnen als ik niet op Wifi ben aangesloten. De Wildfire trok niet veel meer dan 3mb per dag. Deze jongen buffelt met gemak het 8 voudige naar binnen.

Bereik.
Ja enkele dagen in bezit en ik moet zeggen geen klachten.
Het bereik is wat beter dan ik gewend ben en geen vervelende opmerkingen meer van de andere zijde, dat ze me niet kunnen verstaan vanwege de omgevingsgeluiden. Al zit ik in de trein of loop ik op straat, kan er nog een fatsoenlijk telefoongesprek gehouden worden.

Gebruiksgemak.
HTC adept in hart en nieren kiest ALTIJD voor HTC. Gedachtengang achter Android spreekt mij bijzonder aan. Zeer veel bruikbare apps op de market voor handen. Over het gebruik is nagedacht. Het enige nadeel t.o.v. bijvoorbeeld de Aplple lijn, blijf ik vinden dat er geen prettige dockingstations voor handen zijn voor de HTC toestellen. Inmiddels tip gevold en prachtig dock met extra accu aangeschaft. Accu wat sterker dan origineel. Met de docking station App helemaal leuk.

Design.
Vindt ik RIM, Apple en veel Samsung toestellen VEEL beter smoelen. Maar de functionaliteit en het gemak geven uiteindelijk de doorslag. Bovendien vind ik de Apple toestellen veel te duur. Die zijn belachelijk hoog geprijsd t.o.v. de concurrenten. Knappe prestatie om dan zo sterke positie te kunnen blijven vasthouden.

Stabiliteit en betrouwbaarheid.
Zal zich nog moeten bewijzen, maar daar ben ik niet bang voor.
Ondanks de onwennigheid weinig degoe met vastlopers of iets dergelijks. Mijn vorige HTC moest in het begin nog wel eens even van de batterij af. Tot nu toe geen problemen.

Het klopt dat het volstrekt belachelijk is dat de Smartphone in korte tijd zo'n belachelijke snelle ontwikkeling heeft door kunnen maken. Voor het telefoon gedeelte blijf ik het rampdingen vinden. Lang niet zo eenvoudig te hanteren als een gewoon mobiele GSM
Twee jaar geleden stond ik zeer ambivalent tegenover gebruikers van een Smartphone. Wat moet je met zo'n speeltje, dat kwa functionaliteit nog behoorlijk onaf was. De prijzen lagen daarentegen nog eens giga hoog. Niks voor mij. Na de Introductie van de Legend van HTC raakte ik enthousiast en om te proberen heb ik een HTC Wildfire aangeschaft. In een maand tijd nog veel enthousiaster geraakt. Ben geen gamer o.i,d, maar op vele momenten maak ik intensief gebruik van mijn Smartphone.
Naast nieuws, sportuitslagen en Muziek, gebruik ik hem ook om op mijn netwerken wat bestanden heen en weer te smijten, zonder een computer te hoeven opstarten. De e-mails gaan tegenwoordig voor 90% over de Smartphone. Neen fijne nuttige gebruiksgoederen vandaag de dag en wat mij betreft is het predicaat gadget er al lang af.

Opname kwaliteit.
Geen klagen. Maar ook geen referentiekader voor handen. Ook op dit toestel blijft het onder moeilijke omstandigheden lastig een knappe foto te maken. Daar is geen enkele Smartphone of eenvoudige digitale camera toe in staat. Buiten of bij mooi licht maakt hij hele fraaie plaatjes

10-12-2011 In het Bijlmer Park Theater opnamen gemaakt van een Dansvoorstelling van de Hogeschool voor de Kunsten. De 3gp movieze omgezet naar Blue Ray en AVI om met mijn Mediaplayer op mijn flatscrean te streamen. Tsjonge als dit toestel critisch commentaar heeft gekregen, vraag ik mij af hoe bijzonder goed andere Smartphnes dan wel presteren. In de zaal zal een dame met een Samsung Galaxy S naast me en haar opnamen leken op de Smartphone nergens op in vergelijking met de HTC Sensation XE. Kortom ook HTC heeft met de Sensation een grote stap gemaakt. Ja in vergelijking met een professionele opname door een omroepbedrijf is het echt wel wat minder. Maar kwalitatief desalniettemin van hoog niveau. In zo'n theater heb je toch met wat minder licht te maken dan op een zonnige dag buiten. Het focussen lijkt in eerste instantie wat moeilijk te gaan, maar dat speelt in de praktijk werkelijk geen enkele rol.

Bouwkwaliteit/afwerking.
Retegoed.

Heb jij ook een HTC Sensation XE Zwart?

Het dataverbruik is gek genoeg waanzinnig in vergelijking met mijn HTC Wildfire. Nu heb ik zeer snel Internet 7.2 mbs dus de HTC Sensation slurpt in no time veel mb's aan foto's en tekst naar binnen. Echt een zaak om rekening te houden bij het afsluiten van een abonnement. Even Internetradio luisteren of een half uur op YouTube gaat goud geld kosten. Hulde aan het NMA dat onderzoek gaat doen naar die idiote prijsafspraken van de providers. De Smartphones nodigen uit om flink te streamen en we worden met veel te krappe Internetbundels gewurgd om daar zeker GEEN gebruik van te maken.
Ik heb sinds gisteren een sensation XE, deze trok in nog geen 10 minuten 40 mb binnen..

ik heb in 2 dagen mijn internetbundel van mijn oude abbo voor de helft opgemaakt (nieuwe gaat pas 22 januari in)..

echt ziek...
Goede review, wat is de kwaliteit van foto's en video's? en bij weinig licht?
Wat betreft de Docking, kijk hier eens:

Mvg,

Maarten
Ik hoor veel klachten over de geluidskwaliteit bij opnames van bijvoorbeeld een House of Techno party. Heb dit zelf ook al ondervonden bij de HTC Desire HD en heb vernomen dat dit nog niet is verbeterd. zie http://www.youtube.com/watch?v=EUVtf-wblaU
Hoe zit het met die data. Zoals jij het zegt ben je alleen al in "standby" 720MB mper maand!!! kwijt!!
Ik ben Internet nu standaard uit staan als er geen Wifi in de buurt is. Met Wifi haal en synchroniseer de data naar binnen. Met een uurtje Internet aan onderweg. Blijft het dataverbruik beperkt tot 6 mb per dag. Maar met Internet aan de hele dag en wat googlen, e-mail gedoe, krant enz. kom ik zo maar op 20 mb per dag uit.
In de zaal bij de danswedstrijd - geluid was niet smooth - schrok ik van de kwaliteit die ik hoorde tijdens het afspelen. Overkill leek het wel. Eenmaal omgezet naar Blue Ray thuis was de kwaliteit aanvaardbaar. Zeker niet goed.
Hoeveel procent heeft de accu nog na dag normaal gebruik?