LG M1921A-BZ Zwart Review

german8 19 februari 2008, laatste update op 29 september 2014, 806 views

LG M1921A-BZ Zwart

Monitor met TV tuner, prima slaapkamer oplossing.

Pluspunten

• specifiacties
  • design
  • prijs

Minpunten

• tv kwaliteit bij slechte coaxkabels
  • verticale kijkhoek
  • levensduur

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Ik was opzoek naar een slaapkamer TV van 17'of groter.
De prijzen van kleine LCD tv's vielen me tegen tot ik toevallig tijdens mijn uitgebreide zoektocht tegen LG's Monitor TV lijn aanliep. Voor een relatief lage prijs heb je een LCD TV met hele goede specs.
(eur 254 bij centralpoint.nl)
-1280x1024
-300 cd/m3
-700:1
-5ms

Via het menu kan je veel instellen naar je eigen wens.
Hij geeft heel mooi beeld, goed contrast, helder beeld, scherp (dankzij veel pixels), goede kleuren. Zwart is bijna helemaal zwart, klein beetje leaking aan onder en bovenkant. De horizontale kijkhoek is heel goed maar de verticale valt tegen. Neem daarom een ophangbeugel die verticaal ook goed verstelbaar is. Dankzij de snelle respons tijd van 5ms geen last van ghosting. De monitor voelt erg degelijk aan, niet te vergelijken met m'n 17'Iiyama. Het design vind ik erg mooi, strak en helemaal zwart met een klein grijs randje. Aan de voorkant zitten geen knopjes, deze zitten bovenop. Als de TV uitstaat ook geen standbylampje, deze gaat enkel aan als de TV aan is. Voor mooi TV beeld heb je wel goede coaxkabels nodig, dit heb ik niet. Verder kan ik de tv altijd nog als monitor gaan gebruiken of een set-top-box ertussenzetten voor (nog) mooier beeld.

UPDATE SEPTEMBER 2014:
De monitor heeft het begeven, tijdens tv kijken viel hij uit en doet nu helemaal niks meer.
Dus 7 jaar en 4 maanden probleemloos TV gekeken. Heb hem in die tijd 1 keer als monitor voor laptop gebuikt en dat deed ie prime (via VGA aansluiting). Na het installeren van een signaal versterker is het beeld nog wel veel beter geworden.
Ben eerlijk gezegd wel een beetje teleurgesteld in de duurzaamheid, had verwacht dat hij nog wel jaren mee zou gaan, zeker daar hij slechte enkele malen per week kort gebruikt werd.

Heb jij ook een LG M1921A-BZ Zwart?

Beetje karig. Ik mis de volgende info:
-Waar heb je hem voor wat gekocht?
-Aansluitingen?
-Wat voor accecoires zaten erbij?
- ...