Samsung Syncmaster 225BW Zilver Review

migeoNewbie 25 juli 2007, 1.473 views

Samsung Syncmaster 225BW Zilver

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Goed verstelbaar
  • Nuttige presets

Minpunten

• Inderdaad wat leakage, weinig last van.

Ik zal de reviews van mijn voorgangers niet uitgebreid herhalen, want ik ben het grotendeels met ze eens.

De reden van aankoop was simpel: Ik zocht een zo goed mogelijke 22" onder 300. Uiteraard vond ik de ware via tweakers. Met verzendkosten betaalde ik 292 aan PCGlobe om zelf te kunnen ervaren dat de goede reputatie van deze schermen terecht is. Mijn gebruikspatroon is waarschijnlijk vrij algemeen: internet, films, games, photoshop, etc. (liefst alles tegelijk)

Met mijn afgedankte 20" CRT-bak als enige vergelijkmateriaal ben ik misschien niet helemaal gerechtvaardigd om dit te zeggen, maar voor mijn gevoel heb ik hier een uitstekend product voor me staan. Ik ben dan ook 99% tevreden met de aankoop. Niet 100, want een usb-ingang had ik persoonlijk wel gewaardeerd.

Ondanks de enge verhalen over service heb ik het risico genomen omdat het zo'n goed product is. Ik heb tot nu toe nog geen problemen met het scherm (en dus ook niet met samsung) gehad.

De relatief grote pixel-pitch van 0.282mm (dit scherm heeft dezelfde resolutie als de 20") vind ik zelf erg fijn, maar kan ik niet als voor- of nadeel benoemen.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 225BW Zilver?

Ik vind dit niet echt een Survey :S Je geeft Ghosting niet 100 % Dan schiet er meteen een vraag bij me op ''waarom niet'' Je behandeld niet waarom.. Bij Pixel defecten staat er ook geen 100% Waarom niet ? Had je dode Pixel(s) dan ? :S
je behandeld zelfs niet de beeldkwaliteit... En waarom vind je de prijs zo goed het is toch even 290 wat je over de toonbank gooit. En bij je negatieve eigenschappen zie ik Leakage staan, ik zie niks in de ''survey'' over een leakage.

Kortom, als je tijd en zin heb maak hem dan wat uitgebreider.
Ga alle punten langs die de groene balkjes hierboven aangeven en vertel daar over. Succes :)
Dankje Rick.

Uit je reactie lees ik een sterk verschil van mening over het reviewen. Zoals ik al zei heb ik geprobeerd nuttige (nieuwe) informatie toe te voegen aan de eerdere reviews (6) zodat men niet telkens dezelfde algemene informatie hoeft te lezen.

Natuurlijk kun je ook kiezen voor een uitgebreid boekwerk met genoeg ruimte voor al je grapjes en smileys.

> ghosting
Voor mijn gevoel zit de optie 'weinig ghosting' het dichtst bij. Meer heb ik er niet over te zeggen.

> beeldkwaliteit
Zelfde verhaal. Ik beoordeel zowel 'constrast / helderheid' als 'kleurweergave' met 100%.

> pixels
De score staat voor "geen defecten na kort gebruik"

> prijs
Zoals je zelf zei over je 8800: "De prijs kan natuurlijk altijd lager maar het is nou eenmaal zo." Prijzen zijn natuurlijk relatief. Dus dat ik de prijs zo goed vind zou wel eens kunnen betekenen dat de prijs gunstig is in verhouding tot de waarde van dit product.

> leakage
zie eerdere opmerking over herhaling.